Bukefalos 28 år!

Vad bör man INTE ge till smådjuren?

D

Dolores_88

Någon som har koll på det? :confused:
Växter/fodersorter/bröd/grönsaker osv.
 
Kaniner i mitt fall, men hamstrar, marsvin, råttor, möss osv.. Ja, ni vet väl vad smådjur är??
 
Hamstrar ska man iaf inte ge citrusfrukter har jag läst, (som citron, apelsin m.m) eftersom det är för surt för deras magar. :angel:
 
Det är ju olika för olika djur!
Degus t ex ska inte ha fet och söt mat, som nötter, solrosfrön och frukt, då de lätt utvecklar diabetes.
 
Om du kollar i en flora så står nog där vilka växter som är giftiga.
Annars vet jag inte riktigt vad som inte är bra för kaniner.
Inte alltför mycket söta kex......hm, känner mig skyldig själv. Min skutt ääälskar Kornmo (det är väl inte alltför dåligt, men inte heller helt nyttigt).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 715
Senast: Myrten
·
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 638
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
263
Senast: Hellhound
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp