Bukefalos 28 år!

Vad borde jag jobba med?

Magiana

Trådstartare
Egentligen har jag ett bra jobb på en bra arbetsplats, men ibland ruttnar jag en aning på att sitta ensam framför en datorskärm inomhus jämnt, ofta utan att prata med en enda människa på hela dagen. Jag har inte ens lokalvården som variation längre.

Den stora nackdelen med inomhusjobb är dock ffa. bristen på solljus! Jag hinner aldrig vara ute i solen.

Att bara jobba utomhus känns inte heller som ett alternativ eftersom jag är köldkänslig, ffa. om händerna då jag har Raynads fenomen. På vintern klarar sig inte händerna under den halvtimmen som resan till/från jobbet tar. Dessutom kan jag inte ha något fysiskt jobb som belastar händerna (t.ex. mockning av flera hästboxar varje dag) eftersom jag får problem med karpaltunnelsyndrom då. Jag störs också av att ha glasögon när det är kallt eller regnigt men kan inte ha linser.

Så vad gör man? Vad finns det för jobb som varierar mellan inne och ute? Jag har ingen direkt utbildning att tala om och jag vet inte ens om jag skulle kunna plugga till något. Jag tror inte att jag har några vettiga betyg att söka in på någon utbildning med.

I dagsläget jobbar jag en del med att sköta hemsidor, uppdatera, vidareutveckla m.m. Bildbehandling ingår och jag tar hand om supportärenden.

För övrigt är jag hyfsat kunnig i trädgård och växter. Fotograferar gärna och tror mig vara duglig på det. Ibland funderar jag på att börja med biodling och/eller plantskola men då kommer jag aldrig att kunna vara ledig på sommaren. Jag är inte heller övertygad om att jag vill vara egen företagare och jobba jämt.

Så vad har jag för alternativ?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 692
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker vintermörkret är otroligt påfrestande och vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Nu är det ju mörkt redan vid sju på...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Magiana
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 985
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp