Bukefalos 28 år!

Vad fick du i julklapp?

MM

Trådstartare
Nyfiken i en strut och med lite sjukstuga här hemma i jul behöver jag lite underhållning.

Själv så byter jag och maken inte men vi uppgraderade kuddarna till varsin Wellpurkudde så såna köpte vi åt oss själva gemensamt och sen fick vi en peng av min bonuspappa och mamma. Av min syster som var här förra veckan fick vi lite produkter från Aloe Vera forever som hon säljer. Förhoppningsvis är alla friska till nyår så då firar vi jul med svärföräldrarna och kanske får något paket då med men allra mest ser jag fram emot ett riktigt julbord!

Så, vad har ni fått i julklapp? :)
 
Jag köper mina egna så jag är helnöjd :)

En massa svenska böcker min syrra tar med sig när hon kommer på besök efter nyår
En Fernando Torres t-shirt
En hamster
En massa pysselsaker (pärlor, diamonds paintings)
Filmen Pets på DVD (kom aldrig iväg och såg den på bio)
Biobiljett till nya Star Wars filmen (jobbar hela julhelgen men ska gå och se den direkt efter)
Colin McRae biografi
 
Jag har bara fått och öppnat en ännu. Jag fick en målarbok av mitt ex med lite surrealistiska illustrationer. Jag älskar att sitta och måla, så det blir perfekt för lite lediga dagar här.
 
Jag älskar att både ge och få julklappar, tyvärr vill inte resten av släkten ha pakethets. :p

Istället har jag köpt nya sprenger-stigbyglar och fodrade röckl-handskar till mig själv. :love:

Sedan passade jag på när pundet var lågt och köpte den sista av Animal Artistrys modeller som jag så länge velat ha, en Sahiba i porslin. :love:

DSCF2778-small.jpg


Har fått julklapp från jobbet + att mamma sagt att hon ska ge mig nåt, så jag får återkomma efter julklappsutdelningen. :laugh:
 
Nyfiken i en strut och med lite sjukstuga här hemma i jul behöver jag lite underhållning.

Själv så byter jag och maken inte men vi uppgraderade kuddarna till varsin Wellpurkudde så såna köpte vi åt oss själva gemensamt och sen fick vi en peng av min bonuspappa och mamma. Av min syster som var här förra veckan fick vi lite produkter från Aloe Vera forever som hon säljer. Förhoppningsvis är alla friska till nyår så då firar vi jul med svärföräldrarna och kanske får något paket då med men allra mest ser jag fram emot ett riktigt julbord!

Så, vad har ni fått i julklapp? :)
Avkomman och jag har enats om att inte köpa nåt till varann.
I avsaknad av annan släkt så är den enda klapp jag fått ett tyg som goda vännen köpte på resa i Mocambique.

Jag tycker det är skönt. Jag behöver få saker. Och har ingen större lust att köpa saker till andra som inte behöver något.
Avkomman suckade då ena kusinen - 8 år - enbart önskar sig sånt som kostar flera tusenlappar. Och vad som än köps så kommer det att mottas med besvikelse. Det är två små kusiner och de har fått allt de pekat på. Så knappast någon kan ge dem något som gör dem glada. Bara besvikna.

Är innerligt glad att inte behöva vara med i den där karusellen.
 
En kompis kom och hämtade billösa mig och Monstret till lite spontanträning på klubben i några timmar! Jättekul, en riktig höjdarjul. :)

Jag känner mig nästan lite fånigt fridfull och glad, fast jag inte firar jul. :D
(Fast nu kommer huvudvärken känner jag, så det jämnar nog ut sig innan kvällen. :angel:)
 
En kompis kom och hämtade billösa mig och Monstret till lite spontanträning på klubben i några timmar! Jättekul, en riktig höjdarjul. :)

Jag känner mig nästan lite fånigt fridfull och glad, fast jag inte firar jul. :D
(Fast nu kommer huvudvärken känner jag, så det jämnar nog ut sig innan kvällen. :angel:)

Med tanke på jultraditionerna i vissa familjer så är huvudvärken en del av firandet :crazy:
 
Nu har vi haft paketutdelning. :D

Jag fick ett pussel (har precis fastnat i den hobbyn och lagt 2 500-bitarspussel på kort tid), med en superfin fux som galopperar. Men det är på 1000 bitar. :nailbiting: Blir en rejäl utmaning, men jag får se det som att jag har hela livet på mig att få till pusslet. ;)

Sedan fick jag GW:s senaste bok, som jag var på vippen att köpa själv i förra veckan, men tänkte att jag skulle vänta och se så jag inte fick den i julklapp. :p

Slutligen gav jobbet mig en stor röd gryta från Leif Mannerström, så nu får jag väl se till att börja laga lite mer mat. :angel:

Mycket nöjd med mina julklappar, men mest nöjd är jag att alla i familjen är friska och krya. :love:
 
360 värktabletter.:confused: Ibuprofen. Inte helt värdelöst eftersom det brukar gå åt 5-10 i månaden men eftersom jag hade önskat mig något roligt snarare än användbart så blev jag ganska besviken.
 
Jag fick en målarbok med färgpennor, pennorna verkade fina och jag har varit nyfiken på såna där målarböcker.
Ett staffli :love: saknas nu bara dukar och sånt att måla på :D
En ab roller som man tränar med, kunde knappt göra en enda så det gäller att träna :o:angel:
Glittersprej för håret.
Ett par skor som jag kanske ska dock byta.
Och en kalender för nästa år. Jag som typ aldrig använder såna :angel:
 
Det jag har fått än så länge är ett rosa PS schabrak som jag suktat efter men som jag tyckt vart alldeles för dyrt att köpa själv :laugh:
Fick det av kompisen som köpte det till mig i julklapp, så himla nöjd sen fick jag boken Roligt med bommar och koner av sambon :love: Perfekt nu när jag får skritta ingång kuppen efter skadan :up:

Skulle fått mer julklappar idag/imorgon med blev aldrig att jag och sambon åkte till min släkt då vi båda blivit super förkylda :mad::(
 
Inte en sak hittills.
Vi ska göra något tillsammans senare, jag och maken.
Sonen vill ha pengar men jag lyckades muta honom delvis med kläder i mellandagsrean.
 
En Dash cam
en mysig rosa morgonrock i microfleece
och så får jag väl räkna mina 14 klockor som julklapp från mig själv (för den som missat det så blev det lite vilt på ebay en kväll)
Och så vet jag att en ledstrålkastar ficklampa är på väg (låtsas som jag inte vet :angel: )
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 758
Äldre I år firar vi jul med makens släkt och där brukar alla ha med en julklapp för cirka 200 kronor och så lottas de ut slumpmässigt. I år är...
Svar
18
· Visningar
1 422
Senast: Zewz
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 543
Senast: aiquen
·
Övr. Barn ja den har redan kommit på tal här. Har gemensam vårdnad och varannan veckas boende på den yngsta (dottern M) medan den store (sonen V)...
2
Svar
35
· Visningar
2 505
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp