Bukefalos 28 år!

Dessa *#%* julklappar

Zewz

Trådstartare
I år firar vi jul med makens släkt och där brukar alla ha med en julklapp för cirka 200 kronor och så lottas de ut slumpmässigt. I år är det enbart äldre vuxna (60-65, 95) samt vår familj. Chansen att mitt paket hamnar hos maken är ju inte så stor men risken finns ju.
Någon föreslog ett spel men nja, jag vet inte.
Någon symbolisk liten grej, typ chokladkartong och någon välgörenhet? Vad köper man? Har ni något bra tips?
 
En handduk. Alla behöver torka sig efter badet. Inget man är allergisk mot och i rätt storlek passar den alla :p
Eller ett set med handdukar för händerna? Köp såna du gillar för får din man paketet så är det något du får använda hemma ju :idea:

Handdukar är faktiskt ingen dum idé :up:
Jag har definitivt övervägt möjligheten att klappen kommer hem till oss igen :angel:
Handdukar och en pocket med liftarens guide till galaxen, så följer det med en liten förklaring till handduksfenonenet :rofl:
 
I år firar vi jul med makens släkt och där brukar alla ha med en julklapp för cirka 200 kronor och så lottas de ut slumpmässigt. I år är det enbart äldre vuxna (60-65, 95) samt vår familj. Chansen att mitt paket hamnar hos maken är ju inte så stor men risken finns ju.
Någon föreslog ett spel men nja, jag vet inte.
Någon symbolisk liten grej, typ chokladkartong och någon välgörenhet? Vad köper man? Har ni något bra tips?
Något som går att äta och inte är godis. En fårfiol eller något liknande kanske :)
 
Är det minderåriga med i ”min familj”? Annars, om alla dricker alkohol, är ju en flaska med nåt finare vin ett alternativ. Annars nåt hopplock i form av ostbricka, oliver/olivolja eller annat smått och gott ofta uppskattat.

Vi har gjort samma sak i min familj i väldigt många år, fast vi drar en bokstav varje år som innehållet ska börja på. Och sen är ju såklart rimmet alltid det viktigaste. :D Men vin är ett väldigt vanligt paketinnehåll.
 
Är det minderåriga med i ”min familj”? Annars, om alla dricker alkohol, är ju en flaska med nåt finare vin ett alternativ. Annars nåt hopplock i form av ostbricka, oliver/olivolja eller annat smått och gott ofta uppskattat.

Vi har gjort samma sak i min familj i väldigt många år, fast vi drar en bokstav varje år som innehållet ska börja på. Och sen är ju såklart rimmet alltid det viktigaste. :D Men vin är ett väldigt vanligt paketinnehåll.

Rimmet är verkligen det bästa!

Fick en pannlampa av farsan för några år sedan med rimmet
"Ta det nu piano,
I mörkret kan du nu lättare hitta zinzano"

:rofl: (zinzano var min häst)

Sorry OT
 
Nåt paket oavsett innehåll (oöppnat) som man fått något tidigare år. Så blir summan inte betungande samt att det blir spännande att se vad där är i!
 
Tack alla för jättebra tips!
Det är inga barn med i lottningen men alkohol går bort ändå, mest pga personliga åsikter.
Det blir säkert någon eller några bra nyttoprylar :)
 
I år firar vi jul med makens släkt och där brukar alla ha med en julklapp för cirka 200 kronor och så lottas de ut slumpmässigt. I år är det enbart äldre vuxna (60-65, 95) samt vår familj. Chansen att mitt paket hamnar hos maken är ju inte så stor men risken finns ju.
Någon föreslog ett spel men nja, jag vet inte.
Någon symbolisk liten grej, typ chokladkartong och någon välgörenhet? Vad köper man? Har ni något bra tips?
Vi firar 3 jular. Alla med julklappsspel för oss vuxna. Jag kommer ta med lyktor från Majas lyktor. Förutom att de är väldigt vackra går en del av pengarna till barncancerfonden.
 
I gubbens släkt körs julklappsspelet ofta med "fjantpresenter". Förra året tävlades det hårt om vad alla trodde var en hatt, visade sig sedan vara ett durkslag. Ett av mina bidrag kommer troligen vara en toalettborste detta året och vad man nu kan hitta för saker i den lokala mataffären, 100 kr per person och detta får man sedan fördela på hur många paket man vill.
 
Tänkte bara uppdatera med att det blev en jättesöt design-brandsläckare, samt små ljusskålar från Majas lyktor, med hemgjorda ljus till. Det blev lite mer än 200 kr men det spelar mindre roll. Det verkade uppskattat i alla fall :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 784
Äldre För första gången i mitt liv (30+) ska jag inte fira jul hos mina föräldrar utan i år ska vi fira hemma med vår lilla son och min familj...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 397
Senast: Kanintant
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 565
Senast: aiquen
·
Relationer Jag är socialt handikappad när det gäller släkt och familj. En snabb bakgrund vid jul har sett ut såhär: Som liten, fram till...
2
Svar
30
· Visningar
4 894
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp