Vad för täcken

Inte nöjd med shires?:)
Hon får lite skav av det täcket. Sedan börjar det bli rätt slitet också, och är dessutom tungt (strl 165 så det väger ju alltid en del med vintertäcken dock). Men det verkar hållbart. Jag köpte det begagnat (använt någon säsong kanske) och jag har haft det i 3 år, och inte en reva i yttertyget.
 
Tror att Rambos 420 g täcken tillhör de tjockaste utetäckena Horseware har, Vari-Layer ligger på 450 g. Finns ju dock 550 g stalltäcken också
 
Nu har jag inhandlat två täcken !
Blev ett amigo regn, 100g och ett shires 400 g hel hals. Längtar tills ja får använda dom! Tyckte inte de blev så himlans dyrt heller, gav 1490 för vinter och 1290 för de andra. Nöjd!
 
Det blir nog alla tiders det!

Det tjockaste jag har nu är ett 300g, det brukar räcka tills oss. Har ändå skaffat mej ett HW rhino plus 400g som jag kan ha riktigt ruskiga och kalla dagar. Är också nöjd!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: ako
·
Utrustning Jag har några väl använda regntäcken jag köpte på hööks för ett antal år sedan. Minns inte om det kan vara sex år sedan kanske...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 930
Senast: Kirre
·
Utrustning Hej! Har en unghäst på 3år hemma. Våran första vinter närmar sig, hon är sedan innan van vid att alltid ha täcke på sig efter sept...
2
Svar
21
· Visningar
3 164
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag ska snart köpa en häst och har lite frågor om täcken som jag skulle bli superglad om någon svarade på :) 1. Vilket märke på täcken...
2
Svar
35
· Visningar
4 547
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp