Bukefalos 28 år!

Vad förväntar sig dig klubb att du skall hjälpa till med?

Vår klubb är rätt liten, vi har ingen egen anläggning utan hyr lite här och var när vi hittar på saker.
Det finns väl inga direkta krav på någon, men vi brukar försöka uppmuntra så många som möjligt att hjälpa till vid ex tävlingar. Det krävs ganska mycket folk emellanåt, och ibland vill ju de som alltid ställer upp också få rida och tävla. Att hjälpa till är mitt sätt att hålla klubben levande, oavsett om jag får något eller inte.
Vi brukar få välja mellan en gratis start eller en lunch när vi hjälper till.
 
I min Klubb så betalar dom upp till 4 hemmastarter, tror jag :) som inte tävlar själv... Annars så har vi 25 timmar OBLIGATORISK arbete som ska avverkas per år. Vill man inte arbeta under tävlingar/Pay & Jump/Fixardagar så får man betala 1500:- utöver dom 1500:- för ridhuskort + 350:- medlemskap. Så här har vi det iallafall. ALLA är väl inte nöjda med detta men, jag tycker att det är rimligt krav och om alla hjälptesåt så blir det inte så många gånger man behöver "jobba".
 
klubben jag tillhör kräver inte att vi medlemmar ska vara med som funktionärer
Tillhör ridskoledelen där jag rider en gång i veckan
men vi hjälper till ibland ändå
i pingst var vi i kiosken en av tävlingsdagarna och nu sist var mannen parkeringsvakt medans jag hjälpte kompisens dotter med hästarna som hon skulle tävla
 
I min gamla klubb är det arbetsplikt och därför har jag valt bort den.
Får inget mer för jobbet än äran att tävla för klubben och det kan jag vara utan.

Nya har inga krav, får halva licensen betald.
Jag hjälper till när jag kan. Mycket roligare att göra det för att jag vill istället för att bli tvingad

Förstår inte riktigt hur man som tävlingsryttare kan resonera så. Det du får tillbaka för att du hjälper till är att själv kunna ha förmånen att åka och tävla. Finns ingen ideell hjälp så finns det inte heller några tävlingar att åka på. I den bästa av världar så skulle det drälla av människor som ville hjälpa till ideellt men så är det tyvärr inte. Jag har anordnat tävlingar i sju år på min klubb och det är svettigt att få ihop folk. Därför förstår jag att man som klubb måste ställa krav på sina tävlingsryttare och jag tycker också att man verkligen ska få tävlingsryttarna att förstå att alla måste dra sitt strå till stacken för att man i sin tur ska kunna åka på tävlingar.
 
Förstår inte riktigt hur man som tävlingsryttare kan resonera så. Det du får tillbaka för att du hjälper till är att själv kunna ha förmånen att åka och tävla. Finns ingen ideell hjälp så finns det inte heller några tävlingar att åka på. I den bästa av världar så skulle det drälla av människor som ville hjälpa till ideellt men så är det tyvärr inte. Jag har anordnat tävlingar i sju år på min klubb och det är svettigt att få ihop folk. Därför förstår jag att man som klubb måste ställa krav på sina tävlingsryttare och jag tycker också att man verkligen ska få tävlingsryttarna att förstå att alla måste dra sitt strå till stacken för att man i sin tur ska kunna åka på tävlingar.


Det handlar inte om att jag inte vill hjälpa till utan att jag inte har möjlighet. Jobbar varann helg och kan inte ta ledigt hur som helst.
Därför blir det jobbigt med tvång.
 
Det handlar inte om att jag inte vill hjälpa till utan att jag inte har möjlighet. Jobbar varann helg och kan inte ta ledigt hur som helst.
Därför blir det jobbigt med tvång.

Visst är det så att det kan vara svårt att hjälpa till, men jag hävdar fortfarande att man som tävlande måste hjälpa till på ett eller annat sätt för att det i framtiden ska kunna finnas tävlingar att åka på. Eftersom tävlingsterminen läggs på hösten för året efter så vet man ganska tidigt hur tävlingsdagarna i den egna klubben ligger och kan då planera för att hjälpa till. Om det ändå är helt omöjligt pga jobb så finns det ju massor av saker som man kan hjälpa till med både före och efter tävlingsdagen.
 
Visst är det så att det kan vara svårt att hjälpa till, men jag hävdar fortfarande att man som tävlande måste hjälpa till på ett eller annat sätt för att det i framtiden ska kunna finnas tävlingar att åka på. Eftersom tävlingsterminen läggs på hösten för året efter så vet man ganska tidigt hur tävlingsdagarna i den egna klubben ligger och kan då planera för att hjälpa till. Om det ändå är helt omöjligt pga jobb så finns det ju massor av saker som man kan hjälpa till med både före och efter tävlingsdagen.

Det verkar som du missade den delen i mitt inlägg där jag skrev att jag gärna hjälper till.
Det är just den tvingande biten jag inte vill ha och den slipper jag i min nuvarande klubb.
 
Min klubb har nog inga krav på att man måste vara delaktig i aktiviteter eller möten, etc.
Däremot så uppskattas det väldigt mycket om man gör det vilket oftast alla gör ändå. Vi är ju alla där utav en anledning och varför då inte hjälpas åt? :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 542
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 842
Senast: bollen__
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 768
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 925
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp