Jorden runt! - Ulvlek

heffaklumpen

Trådstartare
Välkomna till ulvleken Jorden runt!

Vi börjar med reglerna:
- Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara är en lek!
- Hintar är förbjudna! Det är t.ex. inte okej att god- eller ondförklara någon helt utan teorier. Hintar kan komma att straffa den egna sidan eller leda till kompensation för motståndarsidan.
- Alla levande spelare ska varje dag avlägga en röst (med teorier) samt skriva teorier om minst två spelare. Rösten ska läggas i fetstil, typ "Ceta röstar på Heffaklumpen".
- Röster får ändras fram till DL men även den ändrade rösten ska innehålla en motivering! Ändrade röster får motiveras med "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna".
- Missar man att rösta ska man snarast möjligt lägga en efterhandsröst med förklaring om hur man hade röstat om man inte hade missat (även efterhandsröster ska innehålla en motivering).
- För att underlätta för LL så fyller alla på röstlistan efter att de lagt sin röst.

- Icke deltagare får skriva i tråden, men använd gärna OT-färg. Även döda spelare får spöka i tråden men även detta ska gärna skrivas i OT-färg. Men försök gärna att undvika blått då LL försöker använda den färgen.


Nu till det roliga:
Hej allihopa och varmt välkomna till ulvlekarnas jorden-runt-resa! 🌍

Under de kommande dagarna kommer vi resa jorden runt. Vi kommer att besöka en mängd olika länder. Vi kommer också att lära oss om nya kulturer och platser. Vi hoppas att ni alla kommer att finna detta intressant och lär er åtminstone en ny sak.

Det kommer bli några intensiva dagar då vi kommer att besöka hela två nya länder varje speldygn, så vi reseledare rekommenderar att ni utnyttjar tiden effektivt. Det inkluderar till exempel att ni har koll på era saker (för att maximera tiden till roliga aktiviteter och upplevelser) men även att passa på att vila/sova medan vi förflyttar oss mellan olika resemål.



ROLLER:
Goda:

- Borgmästare: Kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vi röstning, genom att pm:a LL. Borgmästaren har även möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.
- Ängel: Kan varje natt skydda en deltagare. NattDL.
- Siarlärling 1: Får varannan natt veta en deltagares roll. Siarlärlingen väljer själv vem hen vill sia men får bara svaret god/ond. NattDL med start natt 1.
- Siarlärling 2: Får varannan natt veta en deltagares roll. Siarlärlingen väljer själv vem hen vill sia men får bara svaret god/ond. NattDL med start natt 2.
- Bybo(r): Har ingen specialförmåga.

- Goda lyan: Här samlas alla döda goda spelare. De får prata med varandra och får varje natt spioninfo. Får varje dagDL avlägga en röst i PM till LL.

Onda:
- Ulvaspiranten: En ond utanför lyan som gör allt den kan för att få plats i lyan. Får varje natt gissa på en spelare den tror är ond och får svaret ja/nej. Träffar ulvaspiranten en lyamedlem får hen en inbjudan om att ansluta sig till lyan. Kan även tas upp i lyan om lyan väljer ulvaspiranten som käkval en natt. Om lyan försöker käka ulvaspiranten står det "lyan försökte käka ulvaspiranten" i spioninfon. Visas som god i sior.
- Psykopat: Om denne åker ut blir personen tokig och drar med sig en slumpvis vald god in i döden (LL lottar). Ingår i lyan.
- Ulv(ar): Känner till de andra lyamedlemmarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.


Reseledare: Heffaklumpen och Ceta
Resenärer:
1. LenaH
2. qitis
3. Harrysen
4. Kilauea
5. cirkus
6. Snurrfian
7. bollen__
8. Hedinn
9. fio
10. Blacksmithfarm
11. Lobelia
12. Niyama


Och sist men inte minst, den obligatoriska frågan!
Vad är ditt drömresemål? Och varför vill du resa just dit? 🌍
 
Sådär! Då ska alla rollerna vara utskickade, men om det är någon som ändå inte fått sin roll så får ni hojta till :)

När det kommer till DL-tider tänker vi LL att det blir såhär:
DagDL kl 21.00
NattDL kl 10.00


Så DL1 blir alltså imorgon, Måndag, kl 21.00
 
Här med min roll. Finns många ställen jag skulle vilja besöka men om jag måste välja bara en så tänker jag direkt på Lofoten, ser underbart vackert ut där.
 
Insåg precis att jag glömde vinstvillkoren i trådstarten, så de kommer här:


Vinstvillkor:
Goda vinner när lyan är död.
Onda vinner när lyan är fler än de goda.
OBS: Om goda och onda är lika många och har samlat sina röster på varsin kandidat kan onda inte vinna genom lottning. Då faller "lotten" på den goda röstat på och leken går vidare.
 
Och sist men inte minst, den obligatoriska frågan!
Vad är ditt drömresemål? Och varför vill du resa just dit
Jag har alltid velat åka till USA 🤠🤠🤠

Pga min Quarteravel och westernintresse och skulle verkligen vilja se de stora tävlingarna ”over there ”.
Främst koklassena (Cutting och working cowhorse ) då det är där jag riktat in min avel på och även tävlat i.
 
Snurrfian följer med BSF till Skottland. Värt att notera? Vet inte. Troligen ser jag hintar som inte finns, som vanligt. Men noterar ändå.
 
Snurrfian följer med BSF till Skottland. Värt att notera? Vet inte. Troligen ser jag hintar som inte finns, som vanligt. Men noterar ändå.
Hur tänker du att det skulle vara en hint och om vad? Det finns ju ingen roll som skulle tjäna på en hint i det här läget. Den krassa sanningen är att jag svarade innan jag läste vad andra svarade.
 
Jag är här och har fått min roll.
Jag skulle vilja åka tåg till Berlin, fullt genomförbart och kanske sker det redan i sommar. Tåg för att jag gillar tåg. Berlin för att jag aldrig varit där.
 
Här! Jag har redan fått uppleva min drömresa, det var Australien. Men dit åker jag gärna igen för det finns ju massor att uppleva där. Men jag vet att maken vill till USA och det skulle jag gärna hänga med på. En roadtrip!
 
Alla utom @fio , @Hedinn och @Lobelia har hittat leken

Träffar ulvaspiranten en lyamedlem får hen en inbjudan om att ansluta sig till lyan. Kan även tas upp i lyan om lyan väljer ulvaspiranten som käkval en natt.
En fråga till @heffaklumpen. Om ulvaspiranten blir käk -dör ingen i lyan då ?

Snurrfian följer med BSF till Skottland. Värt att notera? Vet inte. Troligen ser jag hintar som inte finns, som vanligt. Men noterar ändå.
Men ulvaspiranten vet väl inte vilka som ingår i lyan såsom jag läste i rollistan ? Svårt att vinka då ?
Eller hur tänkte du?
 
Hittat hit! Varit på flera ”drömresemål” redan, men finns ett gäng till ställen jag gärna skulle besöka. T.ex har jag ännu inte tagit mig till Berlin trots att jag velat länge, men mer ”dröm” är väl kanske Australien och Nya Zeeland, och Sydafrika!

Och så vill jag tillbaka till Singapore, men inte för bara ett par veckor utan då några månader helst, och det kan ju bli lite svårt att få till nu. :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 896
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 288
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 678
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 644
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp