Vad gäller vid inarbetad övertid??

Det stämmer @Manza så tyvärr har jag ju inget där att hämta..
Min uppfattning har tvärt om varit att Handels är ett starkt fackförbund, och jag blir förvånad att du mötts med sådan nonchalans som du beskriver. Hade det varit jag hade jag nog kontaktat vederbörandes chef.
 
Min uppfattning har tvärt om varit att Handels är ett starkt fackförbund, och jag blir förvånad att du mötts med sådan nonchalans som du beskriver. Hade det varit jag hade jag nog kontaktat vederbörandes chef.

+1 på den.... Det är precis det man skall göra... Är man inte nöjd med hur man bemöts/behandlas av sina lokala företrädare så får man gå vidare upp i hierarkin och klaga. I värsta fall får man ju skriva ända upp till förbundsstyrelsen. För man betalar dyra pengar för sitt medlemskap och då SKA man ha hjälp, eller en bra förklaring till VARFÖR det inte går att komma vidare i ärendet....
 
Du är väl ändå med i a-kassan? (inte för att det hjälper dig med ditt problem, men det är riskfyllt att inte ha skyddsnät)
 
Varför inte börja med att ställa krav genom att begära ut ledigheten? Kanske till jul eller liknande. Då får ju diskussionen sedan gå vidare till om det är meningen att du ska jobba helt utan ersättning, om det inte betalas ut i pengar och inte kan tas ut i ledighet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 326
Skola & Jobb Vad är er största besvikelse i en facklig fråga? Jag känner mig nu som jag fått en sista käftsmäll av min föregående arbetsgivare MTR...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 824
Senast: Manji
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 800
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 546
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp