Bukefalos 28 år!

Vad gör jag med tomaterna?

quintess

Trådstartare
Det känns som att hösten är här och i morse var det 4 grader ute. Jag har 2 tomatplantor på balkongen med närmare 50 gröna tomater på varje. Törs jag låta dem stå kvar ute? Ska jag ta in dem på nätterna och ställa ut på dagen eller bara plocka av tomaterna och lägga i fönstret?
Kryddor och vissa blommor fick flytta in redan igår.
Någon som har något bra tips? ☺
 
Det känns som att hösten är här och i morse var det 4 grader ute. Jag har 2 tomatplantor på balkongen med närmare 50 gröna tomater på varje. Törs jag låta dem stå kvar ute? Ska jag ta in dem på nätterna och ställa ut på dagen eller bara plocka av tomaterna och lägga i fönstret?
Kryddor och vissa blommor fick flytta in redan igår.
Någon som har något bra tips? ☺

Plantor som stått ute hela säsongen klarar att stå ute tills frosten kommer. Är du osäker kan du lägga en filt eller fiberduk över plantorna på natten!
Det går att plocka av gröna klasar och låta mogna inomhus också, men jag tycker att de tappar lite smak då :)
 
Plantor som stått ute hela säsongen klarar att stå ute tills frosten kommer. Är du osäker kan du lägga en filt eller fiberduk över plantorna på natten!
Det går att plocka av gröna klasar och låta mogna inomhus också, men jag tycker att de tappar lite smak då :)

Tack för svar! Eftersom jag haft dem sen maj så borde de ju klara sig tycker jag. Men vissa blad blev gula direkt efter en natt av låga temperaturer. Därav att jag blev osäker.
 
Jag vill slå ett slag för tomatmarmelad, jag fick ett större parti röd och grön tomatmarmelad förra sommaren som skulle slängas (bäst-före-vansinnet IGEN) :banghead: och jag har haft det på frukostmackorna ända tills för en månad sen då partiet var slut. :arghh: :cry:
Så-jäkla-gott! :d
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 993
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 528
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 622
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp