Bukefalos 28 år!

Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

:o:love::bow: Tack så jättemycket!!!!!!

Jag får också så dåligt samvete när Fia inte trivs,, fast så är det också när hon är sjuk. (Fastän det inte ens är mitt fel :p)

Du verkar tänka som jag! :love::bow:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Tack för påminnelse om det viktigaste av allt: Respekten och tacksamhet till hästen.

:bow:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Ok, skämtade till det lite;)
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Det där känner jag verkligen igen!
Min ponny reagerar väldigt starkt på om jag är missnöjd med honom/oss. Jag hade en period där jag var missnöjd med hur det gick för oss. Jag var lite ledsen för att min häst och jag hade så mycket emot oss fysiskt. Jag med mina skador och han med sin dåliga fysik och känsliga psyke. Jag visade ingenting och lät inte det jag kände i hjärtat höras i min röst. Jag berömde och försökte låta glad. Men han märkte det iaf. Han blev riktigt dum och jobbig och jag blev bara mer besviken. Han gjorde väl som han gjorde för att få uppmärksamhet när jag slöt mig inåt.
Min tränare var den enda som märkte det. Men det var tur att hon gjorde det! Hon sa åt mig att backa av och omvärdera allting. Och inte rida igen förräns jag blivit mer positivt inställd.
Jag omvärderade situationen och lyssnade på hennes råd om att jag skulle uppskatta honom och vad vi har ihop. Hon påpekade att iom att hästen har så svårt för sig så är det ju ett ypperligt tillfälle för mig att lära mig rida så mycket bättre.
Idag så har jag och min ponny skitkul. Och vi har fått tillbaks det där speciella förhållandet vi alltid haft.:love:
Han kämpar otroligt mycket i dressyren nu. Han är stolt och glad över vad han kan. Säkert för att jag är så stolt och lycklig över honom.
Och jag är jätteglad över att jag har en så klok och känslig tränare, som snappade upp den där lilla dåliga vibben.:bow:

Lycka till med din dam nu! Vissa djur är känsligare än andra. Men det är oftast de som är finast när man väl vunnit över dem på sin sida.
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

:love::bow: Känner igen mig!!! Min tränare är likadan, men har varit på semester ett tag, precis när det började "gå utför".

Ja, allt är så mycket mer värt det när man har lite "svårare hästar"!!! :bow:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Vissa djur är känsligare än andra. Men det är oftast de som är finast när man väl vunnit över dem på sin sida.

Där sa du ngt som är väldigt sant;)
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Jaaag håller med! Tycker de flesta "färdigköpta" hästar är så... platta... Jag "connect-ar" inte med dem riktigt.
Inte konstigt att så många tröttnar på ridning när allt alltid går bra! :smirk:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Tack, för att du fick en till att komma till insikt. :bow:

Jag jobbade mycket mer med beröm och eftergift förr. Jag hade inga mål och därav inget att stressa mot. Har precis satt igång igen efter två långa år av slöridning, depp och trasig häst.

Nu har vi haft en superbra start egentligen. Han har gått fantastiskt bra och jag undrar vart han fått alla muskler ifrån. Vår relation är inte helt 100, vi litar inte helt på varandra, jag kan inte längre lämna honom lös på stallplanen medan jag går iväg och fikar etc. Och jag tror att problemet ligger i att jag började tänka och fokusera för mycket, stressa.

Ska nog ta mig i kragen och gå tillbaka till mina extrema berömmarvanor. Det förtjänar kusen. :)
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

:o:love:

Verkligen ett bra val, verkligen!! Vet inte många känslor som går upp emot en lycklig häst som inte vill annat än att vara med en!

Lycka till!! :d:bow::bow:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Nja alla köper inte färdiga hästar här, det finns andra.
Jag köpte en galen, fet och oridbar ridskoleponny som nu är värd mer än dubbelt så mkt som jag gav för henne.
Hon är egensinnig och väldigt ego så beröm är det ända som funkar på henne, beröm så fort hon försöker :p
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Jag tar av mig hatten för dig! Vilket underbart samspel mellan häst och människa. Hon kan vara glad att hon är din häst och du kan vara glad att du har en häst som hon. Det är inte ofta man har den där speciella kontakten men jag vet vad du menar. Jag har samma kontakt med min häst, som har haft det lite jobbigt innan han kom till mig.Lycka till, det förtjänar ni båda. Bilderna är underbara. //NiNi:bow::bow:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Näe, men dig ser man inte så ofta heller. ;)
Men jag säger ändå emot,, de flesta här köper iaf färdiga hästar (och vissa rider tom sönder dem) :crazy:

Vet om att du har gjort ett jättefint jobb med Persilja, hon är så fin nu!! :bow: Tycker även att du rider jättefint!! :d

NiNi;

Oj, tack!!! :'D
:o:love: Det går verkligen inte att beskriva, skönt att du också vet vad jag pratar om!! Igår, när jag skrittade av, (hon hade gått jättefint och var glad och avslappnad!! :banana:) så kom jag på hur mycket jag kommer sakna henne,,.. :crazy: Visst, lite negativt, men ändå?! Någonstans tar det ju slut, och när jag har gått ut gymnasiet så kommer hon ju vara 17... :( Tror aldrig jag kommer hitta en häst som henne igen,, verkligen. Hon är så speciell! Alla säger det, men jag menar det verkligen.

Tack! :bow:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Blåser liv i tråden med 2 filmer! :banana:

Första filmen är från 8 månader sedan, ungefär. Då exploderade hon i galoppfattningarna och kunde inte hålla högergalopp mer än några språng. Nästa video filmades igår. :o Ni får gärna ge konstruktiv kritik. Men det enda jag faktiskt är fräck nog att säga är att jag inte vill ha några kommentarer på handen. Det är något som jag, Fia och min tränare har kommit fram till tillsammans. Det är nåt som funkar för oss båda, och tills vidare så har jag dem där. När hon verkligen har accepterat bettet och handen helt kommer jag ändra det. Jag vill också tillägga att detta inte är oss från vår bästa sida,, ingen av oss gillar regn. ;)

.. Och nej,, det är inte en katastrofal skänkelvikning i början av filmen. Hon biter sig fast i bettet och då måste jag hålla kvar och/eller flytta handen (även om det betyder att vi tappar vårt "spår") tills hon släpper. Som ni ser rycker jag henne i munnen ibland vid avsaktningarna, och det gör jag för att hon biter sig fast i bettet, och jag lovar att hon får eftergift så fort hon släpper. Vid galoppfattningarna så slänger hon upp huvudet, och det är nåt som sitter kvar sen länge,, det är nåt vi jobbar på. Och jag tror att om jag bara är lugn så kommer det försvinna med tiden. :bow:

"Före"; http://media.putfile.com/Fore-22

Efter; http://media.putfile.com/Efter

Be nice,, har precis fått tillbaka motivationen och glädjen. Lika så hästen. Vi båda trivs som aldrig förr! :love:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Har bara läst dina inlägg och en del på första sidan och jag måste hålla med alla. Jag blir så glad att det finns sånna som du, klok och förståndig! Och det är verkligen inget man ska skämmas över!

Var stolt:o Din häst måste vara lycklig som har nån som verkar bry sig och förstå:love:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Tack så jättemycket!!!! Har du tid så får du gärna kolla på filmerna. :angel::o:love:


:bow:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

:love: Tack så mkt.
Jo jag vet att många köper dyra hästar ( ponnyer ofta ) som funkar ett tag och sen är det sönderridna.
Men inte alla.
Det är hemskt att se.
Ni ser mycket trevligare ut nu än i början när man såg er i ridhuset.
Haha jag är inte där så ofta, hopptränar där nu en del.
Och är där på vintern.
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Vsg! :D

Precis,, sett många som hoppar sönder sina ponnyer... :crazy:

Tack!

Då ses vi då ;)


:bow:
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Jo, ponnyerna hoppar utmärkt när de köps in, och några månader efter, sen börjar de stanna.
Kotledsinflammationer mm.
Men sen är jag rätt konservativ i mitt sätt att se på saker.
Jag tycker att alla borde lära sig rida bättre, punkt.

Ja vi lär väl ses i vinter. :D
 
Sv: Vad gör man *långt*? Allt känns skit.

Precis,, och ofta är det "hästens fel".
Jag tycker alla borde lära sig se hästen bättre. :D

Precis! :bow:
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: Mabuse
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 414
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 108
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 466
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp