Vad gör man med en partner?

Även jag bor med min pojkvän och utöver middagar, bio och sånt brukar vi åka ut till olika ställen och gå långpromenader med hunden, åka till sevärdigheter, i somras cyklade vi på Ven en heldag, middagar med vänner mm. Saker vi tänkt göra framöver är att åka till Köpenhamn och gå på zoo/den blå planeten mm. :)
 
@Lillagoajag

Precis allt man känner för och kan komma på.

Spela biljard, minigolf, vanlig golf, laga mat ihop, ta en promenad, hoppa fallskärm, prova på å köra racerbil, ta motorcykelkort ihop, islandsresa, läsa information om någonting och diskutera det m.m.
 
TACK för alla förslag! :love:

Ska skriva en lista och framföra till den andre parten ;) Men nu ikväll har jag faktiskt lyckats övertala honom att följa med på yoga! :banana: :banana: Jag ser detta som ett stort första steg bort från tv-soffan :D :D
 
Vad jag gör med min partner är enkelt:
Delar livet med honom. Vi är ett sånt par som är som en person, där han är, är jag och vice versa. Vi vill helt enkelt inte hitta på saker utan den andra.

Sen har vi våra egna intressen som vi gör på varsitt håll, jag har ridningen och han tv-spel. Inget vi gör ihop, även om jag hade tyckt att det vore kul om han kunde hänga med på ridturer med mig, men det är väl lika stor chans att det händer som om jag skulle spela pang-pang spel på teven..
 
Jag och min sambo är ungefär som @zalleg skrev, umgås hela tiden (läser dessutom tillsammans). Ingen av oss har många kompisar så ska vi träffa någon av de få vi har så följer partnern med allt som oftast. Jag brukar sitta och titta på när han spelar dataspel eller sitter och läser i närheten och han brukar följa med ut till stallet varje dag och är nästan alltid med på cykel när jag rider. Det är dock lätt att hamna i TV-soffan.... Lagar mat gör vi alltid tillsammans. Det var många intressanta och roliga tips i denna tråd :)
 
Så du träffar aldrig en vän själv till exempel?
Jag är lite av en ensamvarg, så nej.
Skulle någon vän vilja ta en fika eller liknande så släpar jag inte med sambon, men det har inte hänt på ett x antal år att jag träffar en vän för att hitta på något. Mer än att träffas i stallet.
 
@Lakritsnapp

Ingen av oss har många kompisar så ska vi träffa någon av de få vi har så följer partnern med allt som oftast.
Och kompisarna är OK med detta och tycker att det är trevligt? Jag frågar för jag personligen står inte ut med folk som ska släpa med sina partners jämt, de dumpas rätt omgående. En sak om vi är vänner alla tre men annars känner jag mig bara jätteobekväm i såna situationer. Själv skulle jag aldrig släpa med min sambo bara-för-att och han skulle aldrig någonsin haka på så.
 
Jag är lite av en ensamvarg, så nej.
Skulle någon vän vilja ta en fika eller liknande så släpar jag inte med sambon, men det har inte hänt på ett x antal år att jag träffar en vän för att hitta på något. Mer än att träffas i stallet.
Ah, okej, då förstår jag!
 
@niphredil

Det är jag som har en "utomstående" kompis men vi träffs ganska sällan och senast hade hon med sin nya sambo och jag hade med min, i övrigt är det kusiner till oss som är som kompisar och de "känner" ju oss båda. Skulle det vara jag och min kompis som ska träffas en längre stund så drar jag inte med sambon om det inte är nödvändigt av något skäl och förutsatt att han vill. Nu är iofs både kompisen och jag vana att någon av våra äldre syskon har varit med oss när vi var mindre och lekte. Är uppväxt med att alla får vara med så länge de vill :)
 
Jag och min sambo är ungefär som @zalleg skrev, umgås hela tiden (läser dessutom tillsammans). Ingen av oss har många kompisar så ska vi träffa någon av de få vi har så följer partnern med allt som oftast. Jag brukar sitta och titta på när han spelar dataspel eller sitter och läser i närheten och han brukar följa med ut till stallet varje dag och är nästan alltid med på cykel när jag rider. Det är dock lätt att hamna i TV-soffan.... Lagar mat gör vi alltid tillsammans. Det var många intressanta och roliga tips i denna tråd :)

Jag är fascinerad över hur det där kan vara livet och vardagen för någon som är (i alla fall verkar) nöjd och tillfreds med det, eftersom det här är en ganska bra bild av ett mardrömsförhållande för mig :D

Tur att vi är olika.
Och vilken tur att jag och min partner och du och din partner delar samma grundsyn på utrymme i förhållandet :)

(Obs att jag inte säger att något är sämre än det andra, bara att det intressant att det är så olika för olika personer i olika förhållanden)
 
Jag är fascinerad över hur det där kan vara livet och vardagen för någon som är (i alla fall verkar) nöjd och tillfreds med det, eftersom det här är en ganska bra bild av ett mardrömsförhållande för mig :D

Tur att vi är olika.
Och vilken tur att jag och min partner och du och din partner delar samma grundsyn på utrymme i förhållandet :)

(Obs att jag inte säger att något är sämre än det andra, bara att det intressant att det är så olika för olika personer i olika förhållanden)

Jag håller med dig att det är intressant! Det är sådana saker som är spännande med att träffa nya människor, få olika perspektiv på saker och ting :)
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 705
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Sitter och funderar på vad det innebär att leva en "hälsosam livsstil"? En bekant till mig har skrivit flera inlägg på FB om hur hon...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
13 973
Senast: Badger
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 091
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp