Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var något jag skulle kolla så jag öppnade en ny flik. Kom givetvis inte på vad jag skulle kolla så jag kollade på tävlingar till gammelponnyn istället :p
 
Eftersom jag har absolut ingen annan att fråga, är det någon som vet en advokat eller vart man kan fråga om skilsmässa som a) involverar en utländsk part, Svarande som antagligen inte vill ha skilsmässa och bor i Sverige b) kärande som är Svensk men registrerad som utflyttad?

Det vill säga om jag behöver, så skulle det vara trevligt om jag vet vart en advokat finns som kan hantera de specifika problemen i vårt fall.

Kramar är också ok, för jag har en känsla av att konversationen i morgon kommer att bestå av att motparten inte kommer att förstå att det här kommer att hända.
 
Jag är helt slut efter en apjobbig vecka. Orkar inget. Mer än att äta ugnstillagade rotfrukter och massor av vitlök. Snart ska jag dricka champagne. Sedan ska jag röka feta cigarrer och tycka att allt är rätt bra ändå :up: Rätt smidigt att kunna förutse hur jag kommer att fungera om någon timme. Det gör det liksom lättare att stå ut i nuet :)
Mat och dryck och rökverk är faktiskt bra att ha alltemellanåt.
 
Eftersom jag har absolut ingen annan att fråga, är det någon som vet en advokat eller vart man kan fråga om skilsmässa som a) involverar en utländsk part, Svarande som antagligen inte vill ha skilsmässa och bor i Sverige b) kärande som är Svensk men registrerad som utflyttad?

Det vill säga om jag behöver, så skulle det vara trevligt om jag vet vart en advokat finns som kan hantera de specifika problemen i vårt fall.

Kramar är också ok, för jag har en känsla av att konversationen i morgon kommer att bestå av att motparten inte kommer att förstå att det här kommer att hända.
Kram!! :heartheart:heart
 
Eftersom jag har absolut ingen annan att fråga, är det någon som vet en advokat eller vart man kan fråga om skilsmässa som a) involverar en utländsk part, Svarande som antagligen inte vill ha skilsmässa och bor i Sverige b) kärande som är Svensk men registrerad som utflyttad?

Det vill säga om jag behöver, så skulle det vara trevligt om jag vet vart en advokat finns som kan hantera de specifika problemen i vårt fall.

Kramar är också ok, för jag har en känsla av att konversationen i morgon kommer att bestå av att motparten inte kommer att förstå att det här kommer att hända.
Jag vet ingen tyvärr men skickar en bamsekram!
 
Eftersom jag har absolut ingen annan att fråga, är det någon som vet en advokat eller vart man kan fråga om skilsmässa som a) involverar en utländsk part, Svarande som antagligen inte vill ha skilsmässa och bor i Sverige b) kärande som är Svensk men registrerad som utflyttad?

Det vill säga om jag behöver, så skulle det vara trevligt om jag vet vart en advokat finns som kan hantera de specifika problemen i vårt fall.

Kramar är också ok, för jag har en känsla av att konversationen i morgon kommer att bestå av att motparten inte kommer att förstå att det här kommer att hända.
Kram - och kan rekommendera mat, champagne och feta cigarrer :up:
 
Eftersom jag har absolut ingen annan att fråga, är det någon som vet en advokat eller vart man kan fråga om skilsmässa som a) involverar en utländsk part, Svarande som antagligen inte vill ha skilsmässa och bor i Sverige b) kärande som är Svensk men registrerad som utflyttad?

Det vill säga om jag behöver, så skulle det vara trevligt om jag vet vart en advokat finns som kan hantera de specifika problemen i vårt fall.

Kramar är också ok, för jag har en känsla av att konversationen i morgon kommer att bestå av att motparten inte kommer att förstå att det här kommer att hända.

Kommer du att vara bosatt i Sverige under processen? Är giftermålet registrerat i Sverige?

Advokater hittar du här. Du kan söka på t.ex. skilsmässa. En del advokater har ett fritt första samtal på runt 15 minuter.

Och du, kram och lycka till!
 
Kommer du att vara bosatt i Sverige under processen? Är giftermålet registrerat i Sverige?

Advokater hittar du här. Du kan söka på t.ex. skilsmässa. En del advokater har ett fritt första samtal på runt 15 minuter.

Och du, kram och lycka till!

Giftermålet är registrerat i Sverige, den ena parten (jag) kommer att vara bosatt utomlands under processen.

Dvs, behandlas vi annorlunda pga att den ena är utländsk men boende i Sverige och jag är Svensk men boende utomlands under själva processen (jag antar helt kallt att ansökan inte kommer att vara gemensam utan genom stämning vilket i vanliga fall tar sex månader)?

Jag har inga problem med tiden, det kommer inte ändra något för mig. Däremot är jag fundersam om det kan vara mer hinder under vägen?
 
Giftermålet är registrerat i Sverige, den ena parten (jag) kommer att vara bosatt utomlands under processen.

Då lär målet avgöras i Sverige. Jag har bättre koll på brottmålsadvokater än skilsmässoadvokater så jag kan tyvärr inte name-droppa så mycket. Hoppas att du kan få hjälp av någon advokat!
 
@Inglorion

Jag har svårt att se varför du inte bara skulle kunna ansöka om äktenskapsskillnad den vanliga vägen. Att du är utflyttad tror jag inte spelar någon roll, faktiskt, så länge du haft hemvist i Sverige efter att du blev myndig. Dock får du ansöka i Sverige, inte i det land du bor nu, om du vill slippa konflikt med lagen i det land du nu befinner dig.

OBS, det här är baserat på helt generella regler inom ett rättsområde jag studerade som gravid och asförbannad på allt och alla, så jag skulle inte ta gift på att jag minns allt korrekt. :p

Äh, pucktvåa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 286
Senast: Hazel
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp