Bukefalos 28 år!

Vad gör ni om ni är jätte trötta och hästen kommer lös?

Sv: Vad gör ni om ni är jätte trötta och hästen kommer lös?

Gud vad skönt att h*n kommer hem:bow:

Japp, det är en stor lättnad för mig att jag lyckades lösa det så snabbt. Men ibland får man ju ha tur också. Det viktigaste är ju att hästen mår bra och jag är ju glad för att jag ska få sniffa häst igen och det redan på söndag. :love:
 
Sv: Vad gör ni om ni är jätte trötta och hästen kommer lös?

Jag hade nog tagit hästen. För det första för att ta reda på HUR den kommit lös men också för att se så att allt stod rätt till.

Däremot är jag ganska avslappnad när det gäller lösa hästar och på vår gård kommer hästen inte längre än till stallplanen så jag hade inte varit orolig av det faktum att hästen var lös. Snarare varför isf.

Det beror ju helt på hur gården ser ut och vart den ligger, samt vad man har för häst. Sålänge hästen inte kan ta sig ut på på åkrar, bilvägar eller folks tomter, etc, så skulle jag kunna sova lugnt sålänge jag visste att hästen kommit lös bara för att grinden var sönder eller liknande. Min buse är dessutom så van att hanteras lös och vandra runt på gården så han hade inte haft ngn anledning att försöka ta sig därifrån eller liknande. Sen har de så pass stora hagar och bra tillgång på mat, samt blir vänligt behandlade, så de har ingenting att rymma från eller till. ;)

Men sån är jag. :cool:
 
Sv: Vad gör ni om ni är jätte trötta och hästen kommer lös?

Självklart beror det på hur gården ser ut. Men här är det direkt livsfara. Deras gård ligger sist i byn så det finns många villor och bilar och annat. Mycket som kan tänkas skrämma en häst eller potentiellt skada den.
 
Sv: Vad gör ni om ni är jätte trötta och hästen kommer lös?

Har inte läst hela tråden :angel: Men det är väl självklart att fånga in rymlingen med en gång. Skulle aldrig kunna gå och lägga mig om jag visste att jag hade en lös häst på vift:(. Svarta är dock ett elände att hitta i mörker:confused: men det går:).
//Tian (som även fångar grannarnas hästar vid behov)
 
Sv: Vad gör ni om ni är jätte trötta och hästen kommer lös?

Nu är hästen hemma. Känns oerhört skönt och han verkar trivas bra på sitt nya ställe.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 848
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 582
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 865
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 414
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp