Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag bestämde jag och partnern oss för att åka och shoppa. Jag behövde nya simglasögon att ha när vi snorklar eftersom "mina" gamla (partnerns, som jag lånar) börjat läcka in. Hade sneglat lite på ny snorkel också, en sådan som har en backventil högst upp så att inte vatten kommer in lika lätt, men kände att den jag kan låna får duga ett tag till.

Så kom vi till affären, hittade ett par simglasögon som åtminstone verkade fungera, även om de inte var superbekväma. "Simglasögon kanske aldrig är det?" hann jag tänka, sedan sa partnern åt mig att prova ett par andra istället. Jag hade inte ens velat titta på dem, för de ingick i ett set som kostade betydligt mer pengar än jag tänkt lägga ut.

De simglasögonen var dock superbekväma! Jag visste inte att de kunde vara så bekväma.
"Jag köper det här setet åt dig i försenad födelsedagspresent" sa partnern då, och fortsatte med att jag nu måste lära mig fridyka också :rofl: Vi har pratat om det, han är van dykare (även med syrgastuber osv) och vill ha med mig så att vi kan dyka tillsammans. Men det kändes så tokigt att han ska köpa prylar till mig!

Men ja. Nu har jag inte bara bekväma, bra simglasögon, utan även precis en sådan snorkel jag velat ha och ett par spännande simfötter :D Senast om några dagar ska allt invigas. Jag längtar verkligen efter att snorkla igen. Det är världens bästa grej.
 
Jag råkade torrkoka mina potatis eftersom jag fastnade i en ljudbok och glömde potatisarna men lyckades i alla fall rädda två av dem till min middag. Potatis, senapssill, gräddfil och gräslök.

Grannar på området firar midsommar mer än vad jag är van vid sedan tidigare- de mitt emot tex blir mer högljudda ju längre tid som går :rofl: Bra musiksmak verkar de ha i alla fall, men ..kanske inte lika bra sångröster när de fått lite innanför västen :D

Hunden min är fundersam över vad det är för väsen i hans annars lugna område...människor alltså, ibland förstår han sig inte på oss :D (och han däremot tycker att musiken kan han också tjuta lite till... han är just nu på ballen, men verkar lite förvirrad över ljudnivån)

Ska äta jordgubbar med lite grädde sedan. Och antagligen avrunda med att titta på The Walking Dead igen.
 
Nej, på midsommar brukar det väl vara typ sill? Resten vid påsk och jul. Men hey, vill du ha Janssons så gör du det - oavsett vilken dag det är! :D
När jag var liten hade vi alltid ugnsbakad laxsida på midsommar, med kokt potatis och kall sås... :d

Idag firade jag med föräldrarna och vi åt rökt och gravad lax, ägghalvor, köttbullar, skagenröra, kavring... Till efterrätt bakade jag en Glömmingetårta/Pinocchiotårta/Brittatårta med jordgubbar. Mycket mumsigt... :)

Edit: Glömde att jag drack lite glögg också.... :D
 
Senast ändrad:
Vaknade med ont, som snabbt blev väldigt väldigt ont och 1177 (som sambon fick ringa och sen sätta på högtalare) sa åt mig att åka till akuten. Har pratat med löks

Jamen det här gick ju strålande - jag trodde att jag råkade klicka så att det där inte postades.. knasmobil. Korrigering:

Vaknade med ont i magen, som blev väldigt ont, som snabbt blev väldigt väldigt ont i både mage och rygg. (Åkte in på inrådan från 1177.) Det enda prov som inte var helt okej var urinprov, trolig njursten såvitt jag förstod på läkaren när hen ringde nu i eftermiddag. Fick åka hem och så, är okej efter att ha fått ordentlig smärtlindring etc.
 
När jag var liten hade vi alltid ugnsbakad laxsida på midsommar, med kokt potatis och kall sås... :d

Idag firade jag med föräldrarna och vi åt rökt och gravad lax, ägghalvor, köttbullar, skagenröra, kavring... Till efterrätt bakade jag en Glömmingetårta/Pinocchiotårta/Brittatårta med jordgubbar. Mycket mumsigt... :)

Det låter gott, minus köttbullarna för min del då (inget illa menat, jag äter bara inte kött eller kyckling) :)
 
Vepp, nu blöder det rejält. Hittar inga kompresser heller. Lyckat.. Vetflex hade jag inte tillräckligt heller så jag tog silvertejp en bit, bara för att hålla bandaget på plats. Hmm.. funderar på att tejpa fast fetvadd på baksidan av vaden.
Jag skulle inte ha börjat röra i det -.-
 
Har duschat och sitter med en tallrik jordgubbar nu.
Det blev plötsligt tyst hos grannarna! :o Passar på att ta Alvedon mot huvudvärken och hoppas att den ger sig innan någon annan sätter fart med festandet här :D

Jag och hunden gillar lugnet, livet och rörelsen som trots allt är här. Inget stim eller stök-bara människor som lever och har det kul. Mycket trevligare än inbrott, bråk och polisbilar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 987
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 550
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp