Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och handlade på Willys, Lidl och ICA. Visade upp mitt (digitala) kvitto i ICA självbetjäning till tjejen som staplade korgar. Hon var måttligt intresserad. Jag förstår varför det lätt stjäls varor. Jag kom släpande på en tung väska med en hel del saker som även finns hos ICA.
Jag brukar handla i en mataffär och har då min halvfyllda dramaten med sen i den andra butiken. Visar aldrig kvitto eller nåt, varför skulle jag det om de inte frågar :confused:
 
NU sprack det plötsligt upp och blev sol, klarblå himmel och grisvarmt. :cautious:

Jaja, vi tog en längre promenad här hemma istället och sonen plockade självmant blommor ”till moffa och poppen.” (Jag har foton, ljus och blommor uppställt i vardagsrummet och nu ville han också bidra. 🥹)

Vi har också bakat kladdkaka. Sonen ska ha kalas nästa helg och önskar då ”chokladtårta” = kladdkaka till kalaset, så han tyckte att vi kunde baka den nu.
Jag: ”Fast det är lite långt i förväg att baka den nu, det får vi göra på fredag.”
Alfred: ”Fast mamma, det är ju bra att ÖVA också? 🤓
😂
Det blev kladdkaka och lycklig unge. 😂❤️
 
Pausar i soffan medan maken tar sig en power nap. Funderar på att göra detsamma faktiskt, jag känner att jag blev lite inspirerad! Vi har haft en så himla mysig lördag hittills med lååång lat morgon/förmiddag då vi passade på att påbörja en ny serie, sedan promenad i närområdet med spontanlunch på ett nyöppnat ställe, en sväng förbi bageriet för fikainköp och nu mer slöande innan vi tar tag i att bygga ihop en möbel samt tillaga kvällens citronrisotto :d
 
Pausar i soffan medan maken tar sig en power nap. Funderar på att göra detsamma faktiskt, jag känner att jag blev lite inspirerad! Vi har haft en så himla mysig lördag hittills med lååång lat morgon/förmiddag då vi passade på att påbörja en ny serie, sedan promenad i närområdet med spontanlunch på ett nyöppnat ställe, en sväng förbi bageriet för fikainköp och nu mer slöande innan vi tar tag i att bygga ihop en möbel samt tillaga kvällens citronrisotto :d
Citronrisotto?
Lät gott, har du recept? 😀
 
Citronrisotto?
Lät gott, har du recept? 😀
Absolut, den är busenkel att göra! Detta räcker till 4 portioner:

3 msk olivolja
25 g smör
3 schalottenlökar
3 dl arborioris
7 dl grönsaksbuljong
1 dl vitt vin
1 citron
1,5 dl creme fraiche

Hacka löken och fräs i smör & olja. Lägg i riset och rör om ordentligt, låt fräsa i nån minut. Tillsätt sedan buljongen i omgångar och låt koka in. Riv skalet av citronen och rör ner detta tillsammans med vinet, låt koka ihop i ett par minuter till. Rör ner creme fraiche före servering.
 
Kikar på jackor med reflex och varsel, till ridningen. Jakten och mörkret närmar sig och det finns inga möjligheter att rida utan att lämna gården, så det vore kanske värt att köpa..
 
Du får lära Wilma att jaga myggor istället för möss

<snip>
Väntar på att klockan ska bli 13.41 så jag kan ringa ena sonen och gratulera på 20 års dagen :D Svårt att hålla mig känner jag, ville ringa redan i natt och jag gissar att han förväntade sig att jag skulle göra det och undrar varför hans mamma inte har brytt sig om att han fyller år :D Det kommer, det kommer snorunge :D :D

varfor kan du inte rinag fore 13:41?

Nopp, det ska stå osprucket stadium 😉

Vad AR ett osprucket stadium?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 511
Svar
2 010
· Visningar
73 520
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
844
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äldre hund äter valpfoder
  • Arg och stressad katt
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp