Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår fortfarande skit trots att jag varit till affären och köpt en matpaj, lite smågodis och grädde till en kollega som håller på baka en kardemummakaka till oss. Världens godaste kardemummakaka. :d

På vägen tillbaka ringde grannen att allt gått bra och hästarna har en ny bal med hösilage utan att någon rymde eller att jord följde med. Hoppas bara att han plockade upp alla bitar balsnöre som brukar ligga löst. :up:
 
Fick i alla fall lite sovmorgon i dag, men har å andra sidan varit vaken flera gånger i natt, men känner mig ändå utsövd. Skönt faktiskt. Det var däremot inte lika skönt att vara ute med hunden i regnet, inte ens han uppskattade det, han ogillar regn hoppar över vattenpölar och blött gräs och tycker inte om att bli blöt om fötterna. Ser jätterolig ut när han beter sig som en katt :D

Åt lite yoghurt till frukost, med kalaspuffar i, hade glömt hur gott kalaspuffar är-kanske inte så nyttigt men tja :D

Har även passat på att fylla diskmaskinen, torka lite i kök och damma lite (suck) och förstås funderat på middag.

Tröttnade på skitungar som ringer på dörren av ingen anledning alls än att irritera (sticker innan jag öppnar) så plockade av ringklockan så nu kommer jag inte höra när någon ringer på. Det knackade istället men hunden brydde sig inte, jag hörde det för jag var nära men struntade i att öppna, lär troligen inte höra det om jag inte står nära dörren.
Kanske är det påringningar som stressat hunden och plötsligt gjorde att han inte kunde vara ensam hemma utan att yla och ha sig tidigare.

Avskyr ungar....
 
Jag kommer aldrig tala om för fb vilka som är mina nära vänner, familj, favoriter osv. Visst vissa saker kan de räkna ut men jag ger inte bort den informationen gratis. Givetvis ska man kunna se sina vänners inlägg även utan att sälja sin själ.
@Shaggy Jag vet inte vad facebook skulle göra med den infon :confused:
Att man kan dela in folk i listor är ju för att man ska kunna välja vilka man vill ha mer (och mindre) kontakt med samt att man kanske vill dela vissa inlägg enbart med personer i en viss lista.
 
@Shaggy Jag vet inte vad facebook skulle göra med den infon :confused:
Att man kan dela in folk i listor är ju för att man ska kunna välja vilka man vill ha mer (och mindre) kontakt med samt att man kanske vill dela vissa inlägg enbart med personer i en viss lista.
Facebook säljer ju glatt din data till den som betalar. Det finns ju en orsak till att det är "gratis" eftersom det är din data som är betalningsmedlet.
 
Facebook säljer ju glatt din data till den som betalar. Det finns ju en orsak till att det är "gratis" eftersom det är din data som är betalningsmedlet.
Mm, fast de säljer ju den hur som helst och de eller köparna har säkert koll på dina kontakter ändå ... och de flesta webbföretag handlar med dina data, inte bara Facebook.

Nu tar de ju betalt för Facebook- och Instagramkonton i EU så man kan slippa sånt om man vill.
https://www.kamerabild.se/nyheter/spikat-reklamfritt-facebook-instagram-kostar-nu-pengar/1535102
 
Ja, jag fick det av veterinären mot oro i samband med transport. Funkar tyvärr inte på Maggan.. Kanske om jag ger en högre dos oftare, men det känns inte heller helt schysst i sammanhanget.
Jag tar den själv sen flera år och på människor tar det åtminstone en månad innan man vet om den funkar.
 
Jag tar den själv sen flera år och på människor tar det åtminstone en månad innan man vet om den funkar.
Jag följde ordination från veterinären. En halv tablett kvällen och morgonen innan resa. Det är ju inte tänkt hon ska gå på den konstant utan bara bli lite lugnare vid transport.
 
Mm, fast de säljer ju den hur som helst och de eller köparna har säkert koll på dina kontakter ändå ... och de flesta webbföretag handlar med dina data, inte bara Facebook.

Nu tar de ju betalt för Facebook- och Instagramkonton i EU så man kan slippa sånt om man vill.
https://www.kamerabild.se/nyheter/spikat-reklamfritt-facebook-instagram-kostar-nu-pengar/1535102
Ja det gör de men någonstans får det finnas en gräns för vad jag förser dem med.
Vi har olika ståndpunkt här. Jag förstår inte din och du lär aldrig förstå min.
 
Slöar i soffan och funderar lite på vad jag ska göra idag. Lutar åt att helt enkelt fortsätta slöa, kanske läsa lite :) En traktor far runt i området och i ett bostadsområde intill mitt är det översvämningar så tänker inte ge mig på att gå ut. Såna här dagar är jag glad jag har katter istället för hund :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 318
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
67 355
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 518
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 823
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp