Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Fältkontoret har en katthylla!

_20231104_095015.JPG
 
Morrar över tätningslisterna i dörren eller, rättare sagt, dörren. Ytterdörren på baksidan är MÄRKLIG. Det är så stor springa vid gångjärnssidan att man ser dagsljus tränga in i springan. Vad ska man täta med??? Just nu sitter mina fina 5 mm ullsnören. Men det är visst inte tillräckligt alls... :meh:
 
Morrar över tätningslisterna i dörren eller, rättare sagt, dörren. Ytterdörren på baksidan är MÄRKLIG. Det är så stor springa vid gångjärnssidan att man ser dagsljus tränga in i springan. Vad ska man täta med??? Just nu sitter mina fina 5 mm ullsnören. Men det är visst inte tillräckligt alls... :meh:

Det finns ju ullsnöre på 8mm också. Eller sätta dubbelt?

Edit: Tydligen finns det ullsnöre på 12mm också.
 
Mockar efter att ha jagat ut getterna ur boxarna. De är supergoa men åh så ...initiativrika. Tur de inte är mina.
Luften är sådär härligt 'mjuk' så idag är det skönt med uteboxar (vilket nog hästarna alltid tycker).
Jag älskar getter! :love: min högsta önskan när jag var liten var att ha en get. Jag fick en ponny istället och det var nog lika bra. Han rymmer inte och är världens snällaste.
 
Efter en lang vecka med 5 dagar pa kontoret, langa timmar och andock lite gym och teater igar sa har jag nu en lugn lordag hemma - har borjat ta tag i tvattberget, sitter nu och tittar manadens finanser. Ikvall traffar jag vanner for fyrverkeri da det ar "Guy Fawkes night" imorgon, nagot britterna tycker om att fira :)
 
jag har precis druckit morgonsmoothie på typ världens finaste morot som jag fick av en vän:
4F0C8AE1-5E52-47C7-9F77-8C68E94A5BCD.jpeg

Juicad med lite ingefära och äpple, blev det fantastiskt gott! 4 dl juice ur en enda morot. :D

Heldagsösregn. Hurvigt. Feber. Planen är katt och jag under tjockt varmt täcke. Så småningom en brasa. Potential för en mysig dag.
 
Hämtade bilen och tankade för första ggn sen i juli.
Livrädd för att den skulle ha haft besök av möss. Inte för att jag egentligen inte tror det men man har hört skräckhistorier.
Pappa gick igenom den innan han åkte iaf.
Tände ljus hos farmor och mormor. Jag är inte ett dugg troende men ”alla” tänder ju ljus idag.
Och som vanligt börjar tårarna att rinna.

Nu är jag tillbaka i soffan. Tittar på så mycket bättre. Förstår inte folk som inte tycker om att det är ”okända” artister med. Det är ju jättekul!
IMG_4899.jpeg
 
Jag är ju hemmahörande i Karlskoga men dom har inte öppet på stan idag. Så blir det en utflykt.
Min plan var att åka till Karlskoga igår men var så slut efter jobbet (4 katastrofdagar under förra veckan) så jag sköt på det till idag...sen kom jag på att det är röd dag idag. Oavsett om annat varit öppet så var en av de planerade sakerna att gå på biblioteket och det är definitivt stängt idag så den resan blir nästa vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 641
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 828
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 109
Senast: Mia_R
·
Svar
2 002
· Visningar
63 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp