Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter en extremt traumatisk dag. Den börjar, som de flesta andra dagarna gör. Jag skulle handla. Glad (nåja) i hågen ger jag mig ut. Åker till Willys vid Fridhemsplan för att köpa körsbärstomaterna jag är beroende av. Det fanns en ask kvar. Köpte den tillsammans med tvättmedel och annat. Åker till Lidl på Rådmansgatan på vägen hem för att handla frysta jordgubbar. De är slut. Möjligtvis kommer de att packas upp. Väntar en halv timme, ca, är så arg att jag åker till Liljeholmen eftersom det finns både Lidl och Willys där.

Hurra, det finns körsbärstomater kvar. Handlar. Hittar inte plånboken när jag ska betala. Får panik. Lyckas betala med scan and go. Ringer och spärrar kortet. Ringer till min syster som är i Åre att hon måste hjälpa och identifiera mig hos polisen för ett nytt id-kort. Åker hem, kommer på, på vägen hem att den kanske ändå finns på Lidl eftersom jag packade om medan jag väntade. Kan inte ringa till Lidl. Lämpar av allt hemma. Åker till Lidl. Ingen har lämnat in den (pengarna var kvar på kontot). Går till där jag stått och väntat, och, plånboken ligger där!!!

Vid det här laget är jag så sur att jag åker till Liljeholmen igen för att handla jordgubbar. Ja! De finns där. Ska betala. Inser att jag inte har något fungerande kort med mig. Kommer på att man kan betala via Lidl Pay. Problemet är att kortet som är kopplat dit är det jag just spärrat. Försöker först koppla det till mitt nya kort från Nordea. Naturligtvis behöver de cvs koden på det nya kortet som jag inte har tillgång till via internetbanken. Nordeas kundtjänst stängt.

Pratar med Skandias kundtjänst (mitt andra kort), de kan inte hjälpa. Till slut fick jag tag på en som handlade och försäkrade att det inte var något bedrägeri men kunde jag swisha pengar till hen så jag kunde betala jordgubbarna. Hurra! hen gjorde det.

Ska åka hem med bussen. Hittar inte mitt busskort, katastrof! Hittar det i en annan jackficka där jag aldrig har det.

Nu är jag hemma, med tomater och jordgubbar. Trauma var bara förnamnet.
 
Dricker smoothie och ser Bortom paradiset, den spinoffen på Mord i Paradiset är rätt trevlig!
Funderar också på om jag kan skjuta mitt kakbakande till imorgon... bara att det blir väldigt tajt med tid:angel:
 
Wow, såg just en intervju med en kvinna som är forenisk psykiatriker(?) och jag har inte tidigare hört någon annan som uttrycker mina tankar och känslor på lika bra sätt 😍 Så fascinerande och så fin empatisk människa 🥰
 
Kväll i Sävja
 

Bifogade filer

  • 20240420_203310.jpg
    20240420_203310.jpg
    346,8 KB · Visningar: 24
Är hungrig och äter någon panacotta från Grand dessert eller vad de heter. Ny smak för mig, och rätt god. Gissar att jag får äta något bättre innan läggdags dock.

Ringde min syster och skvallrade om påringaren och knarkvibbarna det gav. Bara just det där att han pratade om "vi" hela tiden, "vi vet att han bor här", "ursäkta att vi stör", "bara en sak till sedan går vi". Men det stod bara en vid dörren. Garanterat att de andra stod bakom dörren. Det var det första jag misstänkte första gången han sa "vi".... min syster höll med, hon har ju missbrukat och just stå bakom dörren är inte alls ovanligt, en pratar och den andra gömmer sig. Att fråga om något att tända med är också hyfsat klassiskt, de ville kolla om han faktiskt fanns i min lägenhet. Och det var nog det som fick mig så himla arg, rosenrasande faktiskt. Först prata om "vi VET att han bor här" och sedan tro att jag går på det klassiska knepet för att komma in, för fan jag är inte tappad.

Men visst, de ringde på, det var ju positivt, de sprängde i alla fall inte min lägenhet som gjorts på andra ställen och "oups, det var visst fel lägenhet" typ. Men även det gör mig arg!

Spionen skällde ovanligt mycket när jag öppnade och hoppade i halsbandet mot personen, vilket direkt fick mig att ogilla den. Gillar inte han någon person så följer jag hans råd, helt klart.

Svårt att skaka av mig obehagskänslan ändå, det är länge sedan grannen med pojkvän flyttade så varför ens påstå det ens var min lägenhet vet jag inte. Kanske får kolla hur många som står skrivna på min adress...
 
Gnuggat in kycklingben med kryddor så får den ligga i kylen tills imorgon. Planen är att hämta ut paket - halleluja att jag har mitt id-kort. Ska även diska och städa.

Nu sitter jag med en kopp te och kollar i efterhand på WC finalen. Bästa sättet eftersom jag inte behöver vara så nervös.
 
Är hungrig och äter någon panacotta från Grand dessert eller vad de heter. Ny smak för mig, och rätt god. Gissar att jag får äta något bättre innan läggdags dock.

Ringde min syster och skvallrade om påringaren och knarkvibbarna det gav. Bara just det där att han pratade om "vi" hela tiden, "vi vet att han bor här", "ursäkta att vi stör", "bara en sak till sedan går vi". Men det stod bara en vid dörren. Garanterat att de andra stod bakom dörren. Det var det första jag misstänkte första gången han sa "vi".... min syster höll med, hon har ju missbrukat och just stå bakom dörren är inte alls ovanligt, en pratar och den andra gömmer sig. Att fråga om något att tända med är också hyfsat klassiskt, de ville kolla om han faktiskt fanns i min lägenhet. Och det var nog det som fick mig så himla arg, rosenrasande faktiskt. Först prata om "vi VET att han bor här" och sedan tro att jag går på det klassiska knepet för att komma in, för fan jag är inte tappad.

Men visst, de ringde på, det var ju positivt, de sprängde i alla fall inte min lägenhet som gjorts på andra ställen och "oups, det var visst fel lägenhet" typ. Men även det gör mig arg!

Spionen skällde ovanligt mycket när jag öppnade och hoppade i halsbandet mot personen, vilket direkt fick mig att ogilla den. Gillar inte han någon person så följer jag hans råd, helt klart.

Svårt att skaka av mig obehagskänslan ändå, det är länge sedan grannen med pojkvän flyttade så varför ens påstå det ens var min lägenhet vet jag inte. Kanske får kolla hur många som står skrivna på min adress...
Tur du har spionen hos dig. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 925
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 817
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 020
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp