Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft hemsk huvudvärk sedan fikat på jobbet i dag, bara blivit värre ju längre klockan gått. Skitdrygt är det när det är så. Håller tummarna för att det inte blir migrän, är inte populär på jobbet pga mycket frånvaro pga migränen och epilepsin.... det är så att jag känner nu att jag nog får ta mig till jobbet även när jag är sjuk bara för att visa att jag inte är en sådan som är ett problem. Att det inte alls var ett misstag att anställa mig. Känner mig som världens sämsta människa, skulle vilja hugga av mitt huvud, det är ju det som är problemet. Avskyr mig själv och hur det blivit. Och att jag inte vet vad det beror på. Eller vad jag ska göra åt det. Eftersom jag inte vet hur jag ska lösa det så tänkte jag i måndags att det är nog nu, nu får jag ta mig till jobbet oavsett hur jag mår, det kan inte fortsätta så här. Så nu hoppas jag att jag mirakulöst nog slipper migrän och epilepsianfall helt och hållet i framtiden.
Men besvikelsen över huvudvärken nu igen gnager i mig och gör mig så satans arg och ledsen nu. Räcker det inte med skit jag dras med och råkar ut för, kan jag inte bara få jobba utan problem?!

Värmer en bit kantarellpizza nu, ska bli gott! Tänkte se lite döingserie innan jag kryper i sängs sedan.

Jobbar bara två timmar i morgon men tänkte hämta ut medicin och sedan efter jobbet har jag ett besök på vc hos psykoterapeuten så jag är nog rätt mör ändå när jag kommer hem. Tur jag börjar senare så jag kan ta en lugn prommis med spionen, hoppas på fint väder!
Kan det inte vara flytten? :heart
Eller så bara fick jag för mig att det sammanföll i tid. Men tycker det verkar varit mycket sedan dess inklusive spionens otrygghet pga snöröjning och skitungar osv. Utöver hur himla mycket en flytt alltid är. Går liksom inte att flytta på halvfart.

Låter hur som helst tufft och har gjort ett bra tag nu. Hoppas du slipper migrän denna gång.
 
Ja mkt goda! Tyvärr rätt mkt kolhydrater 😅 Köpte ett mer kolhydratsfattigt alternativ men återgick rätt snart till dessa. Det får vara värt det!

Upptäckte just det. Åt två skivor och plötsligt larmar libren att jag gått från 3.4 till 13.9 på några timmar. Så får nog vara i framtiden.
 
Kan det inte vara flytten? :heart
Eller så bara fick jag för mig att det sammanföll i tid. Men tycker det verkar varit mycket sedan dess inklusive spionens otrygghet pga snöröjning och skitungar osv. Utöver hur himla mycket en flytt alltid är. Går liksom inte att flytta på halvfart.

Låter hur som helst tufft och har gjort ett bra tag nu. Hoppas du slipper migrän denna gång.
Jag vet inte, tycker inte det borde vara det, flyttade ju de sista dagarna i januari förra året så det är ju mer än ett år sedan och detta började runt november/december. Jag har så dåligt samvete och jag känner ju vad chef och kolleger tänker om mig på jobbet. Säger "krya på dig" och tänker andra hemskare saker än så. Det syns i deras ögon nu, deras ansikte, deras sätt att prata med mig, ordval, till och med hur de ignorerar mig ibland och "missar" att informerar mig i saker som om jag inte vore en kollega längre. Och jag känner mig inte som en sådan längre, bara en belastning. Lönesamtal i går men då var jag ju hemma. Men hur motiverar jag högre lön när det är som det är? Jag kan inte. Självklart anser jag mig vara värd högre lön, jag jobbar bra och sköter mitt jobb bra, men jag har för mycket frånvaro pga sjukdom och jag har inte blivit upplärd som sig borde pga att de andra inte haft tid, men det går ju ut över mig, det är nu en belastning på mig att det är så. Att säga det är som att skylla ifrån mig. Det enda jag kan säga är att jag tycker mig vara värd högre lön men jag vet att jag inte får det så jag har ingen lust med lönesamtal, det är lönlöst helt. Jag är så besviken på hela situationen.

i kväll är en skitkväll känner jag.

Tack :heart Hoppas lite sömn botar, värktabletter har inte gjort tyvärr. :(
 
Sovit dåligt och drömt sjukt mycket. Det är sällan mardrömmar men blir så störd.
Äter macka och dricker kaffe.
Jobb 8-16.
 
Ska snart in till stan på ett event. Är inte bekväm varken med stad eller gå på olika event :rofl: Men, hundarna får vara med så det ska nog gå bra. Har nu ätit frukost trots att det ska bjudas på frukost där, för annars hade jag hunnit bli extremt hungrig och vem vet ifall det som serveras är gott eller inte? Vill ändå gärna dit, för att känna att jag gör något annat än "samma gamla vanliga" dag ut och dag in. Och ofta blir saker bättre än väntat. Men ja. Just nu är det lockande att sitta kvar i soffan.
 
Ska snart köra sonen till skolan, har druckit te och släppt ut hönsen.

Har fått myrinvasion i köket! :wtf: Satt ut myrdosor och då försvann svartmyrorna, men stackmyrorna är kvar. Sjukt otrevligt!
Tips på hur jag bäst blir av med dem? 🙈
 
Ska snart köra sonen till skolan, har druckit te och släppt ut hönsen.

Har fått myrinvasion i köket! :wtf: Satt ut myrdosor och då försvann svartmyrorna, men stackmyrorna är kvar. Sjukt otrevligt!
Tips på hur jag bäst blir av med dem? 🙈
Fy ja stackmyror, du menar rödsvarta?!? Huuuu, hade vi med invasion av i köket av förra huset vi hyrde. Satte myrdosa utanför huset där de kom in och inne. Hjälpte oss iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 201
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 725
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 920
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 079
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp