Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt tre par skor från stadium, förhoppningsvis är det rätt storlek. Provade i affären och den storleken var något för liten och de hade större storlek på nätet
 
Tvättat, diskat, dammsugit sorterat i " vet inte vad jag ska göra med påsen", ätit lunch, vattnat blommor.
Funderar på om jag ska moppa golv i kök och badrum också eller äta choklad först?
Ska försöka preppa matlåda för måndag och tisdag och gå till återvinningen också.
 
Nu är vår lilla pojke äntligen här! Det tog över 24 timmar, är helt slutkörd men vi mår bra :love:

1714302662910.png
 
Gjort ett dagsverk så kroppen känns mör, vi tog ner en björk och ett körsbärsträd förra helgen och nu har vi tagit bort allt ris och kört upp i gropen. Vi får se om det är lämpligt att tända på valborg eller om vi gör det en annan dag. Jo jag vet att vi ska köra det till återbruket men det skulle innebära 10 -15 vändor med bil och släp, 5 mil. Det känns inte speciellt miljövänligt.
 
Är på Tom Tits och bevittnade precis pappa brotta ner en ledsagare som gav sig på sin brukare. Nu är polisen på väg tydligen.
Men vad vidrigt! :stop: Heja pappan. Känns obehagligt om övervåld är så normaliserat att det utförs helt publikt. Samtidigt kanske bra så det kan få passande konsekvenser?

Hoppas brukaren är okej och blir väl omhändertagen, liksom barn som eventuellt sett och undrar.
 
Gjort ett dagsverk så kroppen känns mör, vi tog ner en björk och ett körsbärsträd förra helgen och nu har vi tagit bort allt ris och kört upp i gropen. Vi får se om det är lämpligt att tända på valborg eller om vi gör det en annan dag. Jo jag vet att vi ska köra det till återbruket men det skulle innebära 10 -15 vändor med bil och släp, 5 mil. Det känns inte speciellt miljövänligt.

Köp en flistugg och tugga upp det? Det är UNDERBART att ha för täckning i trädgården :up: Jag har en jättebillig trädgårdskvarn från Biltema som fungerar suveränt.
 
Men vad vidrigt! :stop: Heja pappan. Känns obehagligt om övervåld är så normaliserat att det utförs helt publikt. Samtidigt kanske bra så det kan få passande konsekvenser?

Hoppas brukaren är okej och blir väl omhändertagen, liksom barn som eventuellt sett och undrar.

Ja, jag är imponerad av pappas civilkurage. Han hanterade situationen väldigt lugnt och systematiskt. Började prata med dem och försökte lugna ner situationen, frågade om de kände varandra och vad det här handlade om. Men när han slängde in honom i skåpen (!!!) sa han lugnt ”Jag kommer ta ner dig nu” och så brottade han ner honom och höll fast.

Tyvärr är det en 15-åring med autism (förmodar jag, utifrån vad jag såg) vilse i Södertälje nu. Jag uppfattade det som att personalen tog honom åt sidan, men tydligen stack han. Ni som är där eller känner folk där, håll gärna ögonen öppna och hjälp till att hitta honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 697
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 801
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 972
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp