Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle in på Ica och köpa lunch. Råkade se att de hade extrapris på Ben&Jerry. Det är farligt att handla när man är vrålhungrig :angel:
1000055386.jpg


Ja, kollegan skrattade högt åt mig när hon såg vad jag shoppat.
(Jag köpte mat också)
 
Idag har jag och sambon rensat i vårt förråd i källaren, vi la ut bortskänkes på massor av grejer och blev av med typ allt skit vi inte vill ha som känns lite för användbart för att slänga. På onsdag ska vi slänga allt skit som är skräp och sen är förrådet typ tomt! Då kan vi ta ner verktyg och vinterkläder som inte används just nu :)
 
Börjar se slutet på packningen
Kanske 5 lådor kvar, dvs 10.
Brukar alltid misskalkylera hur många som kommer att bli använda
 
Ja, jag är imponerad av pappas civilkurage. Han hanterade situationen väldigt lugnt och systematiskt. Började prata med dem och försökte lugna ner situationen, frågade om de kände varandra och vad det här handlade om. Men när han slängde in honom i skåpen (!!!) sa han lugnt ”Jag kommer ta ner dig nu” och så brottade han ner honom och höll fast.

Tyvärr är det en 15-åring med autism (förmodar jag, utifrån vad jag såg) vilse i Södertälje nu. Jag uppfattade det som att personalen tog honom åt sidan, men tydligen stack han. Ni som är där eller känner folk där, håll gärna ögonen öppna och hjälp till att hitta honom.
Hoppas de hittar honom snart. Vilket trauma för den stackaren.
Vilket pucko till ledsagare
 
Skulle traska ner till Ica för att panta och handla efter lunchen. Men min mage gillade inte kaffet...
Så jag väntar nu tills den har lugnat ner sig
Och det regnar, som vanligt...
 
Har en helt ledig dag idag. Så skönt att kunna planera efter energi och ork, och ändå få lite gjort :)

Friserat hundarna på fm och nu tagit en långpromenad i skogen. Så härligt ute! Blev förvånad över sol och värme efter så mycket kyla senaste veckorna ☀️
 
Tåget var lite försenat men eftersom bussen före min bussavgång också var försenad så hann jag med den.
Är således hemma om sisådär tio minuter. Ska åka till stallet, packa upp, bädda om och sätta igång tvättmaskinen innan jag ska hämta dottern.
Ikväll ska jag laga mat och ta det lugnt :)
 
Hoppas de hittar honom snart. Vilket trauma för den stackaren.
Vilket pucko till ledsagare

Verkligen. Ledsagaren var kvar i receptionen tills vi åkte och pappa pratade med honom ett par gånger. Han är nog också ledsen över situationen, och försökte ursäkta sig och säga ”jag förstår om det missuppfattades”. Men det var ingenting som missuppfattades. Han blev provocerad, eskalerade situationen och tillslut brann det till för honom. Det ska inte hända när man är ledsagare.

Fy, stackars killen. Kan inte sluta tänka på hur rädd han måste ha blivit. Hoppas verkligen att han har hittats, eller hittas snabbt. Jag tror och hoppas att folk reagerar där han rör sig och hör av sig till polisen. De letar efter honom.
 
Låter föredömligt modigt och lågaffektivt av din pappa. Hoppas verkligen den stackars grabben hittas och får trygg hjälp snabbt.
Ja, jag är imponerad av pappas civilkurage. Han hanterade situationen väldigt lugnt och systematiskt. Började prata med dem och försökte lugna ner situationen, frågade om de kände varandra och vad det här handlade om. Men när han slängde in honom i skåpen (!!!) sa han lugnt ”Jag kommer ta ner dig nu” och så brottade han ner honom och höll fast.

Tyvärr är det en 15-åring med autism (förmodar jag, utifrån vad jag såg) vilse i Södertälje nu. Jag uppfattade det som att personalen tog honom åt sidan, men tydligen stack han. Ni som är där eller känner folk där, håll gärna ögonen öppna och hjälp till att hitta honom.
 
Skön sovmorgon med älsklingen 🥰 innan långfrukost med kaffe i finmuggen med pållan ❤️för första gången såhär på bästa hästens födelsedag 🥰 och idag redan 3 år (!) sedan jag sa upp mig från min fasta tjänst som undersköterska då jag bland annat inte längre kunde stå för min yrkesprofession som det såg ut och gör! Tänk vad jag vidgat mina vyer yrkesmässigt efter det ☺️.
 
Såklart! Kom precis hem från en snabb sväng till Biltema där vi gjorde en mindre storhandling och lagom hemma har givetvis min pärla till bil käkat ännu en tändspole...Sååå medan jag börjar med middagen; fläskytterfile, potatisgratäng med bea och rödvinssås så sticker bästa ssmbon tillbaka igen och köper nya 🙌.
 
Folkvandring förbi min bostad in till centrum. Folk jagar parkering också. Och hur jag än googlar så hittar jag inte vad det är för evenemang inne i centrum. Ytterst irriterade 😁
Staden är urusel på att informera. Det är tydligen djungeltelegrafen som gäller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 677
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 799
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 971
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp