Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte inte på det. Tur vi har en Peugeot 308 i familjen.

1713554993035.png
 
Man behöver många leksaker, en för varje dag, tillfälle och väder och känsla och behov och form av mutning när man mutar matte!
/Spionen med överfull hundkorg med lekisar, som biter i sönder och matte syr ihop.... det verkar vara lite sticksigt med nålen för hon svär en del har jag hört, jag stänger dock av öronen så jag inte hör...
Min Boston terrier massakrerade leksaker på en timme. Jag köpte ständigt nytt.
 
Lite som här, här ligger lekisar på balkongen också, men icke sådana extra gummi, stenhård, det ska vara mjukislekisar :D Han byter dem mot godis eller mot att gå ut på balkongen! Plötsligt när jag sitter här och skriver och tittar ner på golvet bredvid mig kan han ligga där med ett gäng leksaker bredvid sig! "Lyssnar" jag inte när han kommer med nr 1 så kanske det fungerar vart efter han hämtar nya ju :D

Mitt knäppa älskade spiondjur!! :heart :heart :heart I går var det fyra år sedan jag köpte honom. Att fyra år har gått så fort!

Vi har varit ute en sväng och jag äter en smörgås med leverpastej och har en med ost kvar att äta. Det är något ungerskt bröd, som jag köpte i affären. Och Jämtgårdsost tror den heter som jag köpte. Leverpastejen är snart slut, borde köpa det oftare för så gott det har varit på smörgåsar och knäckemackor faktiskt. Leverpastej med gurka på också. Saknar dock sky som danskarna har. Tänker på det varje gång jag tar leverpastej...

Ska fortsätta titta på döingserien, vet inget annat bra att se på, är lite uttråkad tyvärr.

Har gar inga mjukisleksaker, Diva alskar att riva sonder dem och Tate lite forstrott som om han inte har nagot battre for sig. Extra starka gummi som inte gar sonder sa latt vill han ha ... Alltid en i munnen!
IMG_4059.JPG


Nu ar det dags att gora lite nytta ... snart dags att aka tillbaka till jobbet for andra skiftet. Sedan middag pa en Iransk anrattning som har rabarber i en bon gryta. Mycket gott!
 
Har precis spelat lite med sambon. Nu dags att lägga sig och göra sig redo för jobbhelg. Sambon och hans mor + partner ska imorgon ordna så att vi får hem ny soffa. Blir inte riktigt som planerat, men troligen bra ändå. Ser fram emot att äta frukost i soffan som vanligt och komma hem till en helt ny soffa osv. Fast det blir en lång dag. Stängning på jobbet idag, öppningspass imorgon, direkt från jobbet hem till sambons mor för att fira födelsedag, sedan hem, sova och jobba på söndag igen. Hej och hå. Är just nu glad åt att en kollega ville byta några arbetspass med mig, så att jag är ledig både måndag och tisdag istället för bara måndag. Det blir nog skönt med en dag extra vila.
 
Efter stallfix, höleverans och en stund på hästryggen barbacka I skritt med regntäcke kvar på och I grimma och grimskaft och bara kravlöst myste runt på gården och ridbanan 🥰 - skönt ibland att bara vara lite- var det gott med middag och chips med dip till Masked Singer 😊.
 
Jag och sonen skulle natta hönsen och plocka in äggen. Sonen plockar äggen (lucka på utsidan) och jag ser hur tuppen kommer lite för nära på något vis. Händer ingenting som tur är. Jag går in i hönsgården för att stänga luckan och tuppen kommer då ut ur hönshuset och attackerar mig! 😱 Jag blir så förvånad/rädd att jag snubblar baklänges, snubblar på tröskeln och faller raklång bakåt. Tuppen kommer flygandes och liksom siktar mot mitt ansikte men jag lyckas slå/vifta/sparka bort honom så han far in i hönsgården igen. Får igen dörren, fortfarande liggandes på marken. Sonen kommer och haspar den medan tuppen står och flaxar innanför. Ren tur att det inte var sonen han flög på och/eller att han inte träffade mitt ansikte när han försökte! 😰😡

När sonen somnat så gick jag ut och tog bort tuppen. Aggressiva tuppar kan kan inte spara på. Nu ligger han i frysen och blir finfina måltider framöver. Lite stolt då det bara är andra fågeln jag tagit bort och första jag slaktat för mat själv.
 
Jag och sonen skulle natta hönsen och plocka in äggen. Sonen plockar äggen (lucka på utsidan) och jag ser hur tuppen kommer lite för nära på något vis. Händer ingenting som tur är. Jag går in i hönsgården för att stänga luckan och tuppen kommer då ut ur hönshuset och attackerar mig! 😱 Jag blir så förvånad/rädd att jag snubblar baklänges, snubblar på tröskeln och faller raklång bakåt. Tuppen kommer flygandes och liksom siktar mot mitt ansikte men jag lyckas slå/vifta/sparka bort honom så han far in i hönsgården igen. Får igen dörren, fortfarande liggandes på marken. Sonen kommer och haspar den medan tuppen står och flaxar innanför. Ren tur att det inte var sonen han flög på och/eller att han inte träffade mitt ansikte när han försökte! 😰😡

När sonen somnat så gick jag ut och tog bort tuppen. Aggressiva tuppar kan kan inte spara på. Nu ligger han i frysen och blir finfina måltider framöver. Lite stolt då det bara är andra fågeln jag tagit bort och första jag slaktat för mat själv.

Hu!!! Lite därför jag har svårt för tuppar; tycker det är mer obehagligt när de flyger på en än en häst som sparkar fast jag vet att det sistnämnda är potentiellt mycket farligare...
 
Jag googlade ett udda symtom jag haft rätt länge. Det är en störig grej men inget som påverkar mig jättemycket så inget jag tagit upp med läkare eller så, visar sig att jag antagligen har ännu en sällsynt sjukdom, varför inte liksom?

Erythromelalgia kallas det tydligen. Känns som att mitt ena öra ska brinna upp varje kväll
 
Jag googlade ett udda symtom jag haft rätt länge. Det är en störig grej men inget som påverkar mig jättemycket så inget jag tagit upp med läkare eller så, visar sig att jag antagligen har ännu en sällsynt sjukdom, varför inte liksom?

Erythromelalgia kallas det tydligen. Känns som att mitt ena öra ska brinna upp varje kväll
Det bästa är ju att du istället för att googla symptom och sjukdomar pratar med din husläkare om dina problem. När jag googlade själv på Erythromelalgia så står det att det vanliga är att man får problem i händer och fötter, inte öron.
 
Jag googlade ett udda symtom jag haft rätt länge. Det är en störig grej men inget som påverkar mig jättemycket så inget jag tagit upp med läkare eller så, visar sig att jag antagligen har ännu en sällsynt sjukdom, varför inte liksom?

Erythromelalgia kallas det tydligen. Känns som att mitt ena öra ska brinna upp varje kväll

Det visar sig väl främst på fötterna och i mer sällsynta fall händerna? Att det skulle visa sig i ena örat uteslutande på kvällstid låter långsökt! ;)
 
Det visar sig väl främst på fötterna och i mer sällsynta fall händerna? Att det skulle visa sig i ena örat uteslutande på kvällstid låter långsökt! ;)
Nej inte speciellt långsökt faktiskt. Det står överallt att det även kan vara öronen, i mitt fall är det även ansiktet men örat är värst.
Screenshot_2024-04-19-22-49-52-134_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
 
Ja alltså inget är ju omöjligt. Själv blir mitt högra öra ofta rött och varmt när jag är trött!
Som sagt är det inget som jag oroar mig över. Jag va mest förvånad över att det beskrev det som händer så specifikt. För det är inte varmt utan det känns som huden brinner i princip. Jag får hämta nåt ur kylen eller ibland frysen för att kyla ner området. Jag googlade bara en bild på mitt öra och såg att flera hade just Erythromelalgia och det dom beskriver är vad jag har. Det kan absolut va nåt annat
 
Dramaten igår, fantastisk kväll med härliga elever och toppen kollegor, idag avtackningsfest för chefen som ska sluta, det var längesen jag skrattade så mycket, det hade plockats fram filmer från när vi levde våra liv på teams och mycket spelades in av en eller annan anledning.
 
Det var jag som skulle gå och lägga mig klockan sju. Av någon anledning sitter jag här och är inte ett dugg trött. Får nog ta några insomningstabletter. Varför blir jag alltid pigg den här tiden på dygnet :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 158
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 724
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 919
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 078
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp