Vad gör vi? Del CXCV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Fast om du inte mÄste upp i morgon bitti nÀr det Àr lördag, varför ta insomningstabletter en fredag kvÀll? Jag tar nÀr jag absolut mÄste sova för att jag antingen Àr sÄ övertrött, slut och har vÀrk av sömnbrist eller om jag mÄste sova men Àr för stressad. Annars undviker jag det för att inte skapa en tillvÀnjning.

Jag har sÄ förtvivlat lÀtt att vÀnda dygnet och det Àr ett helvete att vÀnda tillbaka det. Nu Àr det inte nÄgra starka saker jag har, melatonin och alimazin frÀmst.

Kom i sÀng vid ett och kravlade mig upp igen för nÄgon timme sedan.
 
Om man har en hel pÄse med kanyler sÄna som Àr till insulinpennor och jag har haft t ex till victoza och ozempic, ka n man lÀmna en sÄn pÄse till apoteket?
Jag fick aldrig en sÄn kanylburk utan frÄgade i höstas efter en, den Àr ju fylld nu
 
Ska ned och tvÀtta om en stund, skjutit upp tvÀtttiden i typ en vecka för att jag inte pallat att tvÀtta. Men nu kan jag inte skjuta pÄ det mer.

Men ser fram emot vattengympan efterĂ„t. Har lite trĂ€ningsvĂ€rk sedan vattenfysen igĂ„r, sĂ„ blir bra med ett lugnt pass i varmbassĂ€ngen idag. Imorgon har jag vilodag. 😊
 
Om man har en hel pÄse med kanyler sÄna som Àr till insulinpennor och jag har haft t ex till victoza och ozempic, ka n man lÀmna en sÄn pÄse till apoteket?
Jag fick aldrig en sÄn kanylburk utan frÄgade i höstas efter en, den Àr ju fylld nu

Har sett att det finns att köpa billigt pÄ Apoteket. Antar att de inte fÄr lÀmnas i en pÄse.
 
Sitter och funderar pÄ vad jag ska ta mig för. Har lite vanlig veckostÀdning pÄ schemat och har skrivit en To Do-lista rent allmÀnt vad jag vill göra, har lite att lÀgga till pÄ den dessutom. Inget akut som mÄste utan som betas av nÀr jag kÀnner för det.
SÄ kanske ska sÀtta igÄng en ljudbok pÄ min surfplatta och börja med att tömma diskmaskinen, och ta det dÀrifrÄn sedan.

Vi har gjort vÄra morgonrutiner innan vi hamnade hÀr-promenad, frukost, tagit mediciner, borstat tÀnder och hÄr, dragit pÄ oss klÀder sÄ man ser nÄgorlunda vettigt ut, men i dag har det fÄtt ta tiiiid eftersom jag ju inte skulle jobba. KÀnns skönt att inte ha en tid att passa och att bara ... ta det lugnt nÀr man gör saker.

Spionen tyckte promenaden var trevlig, kallt ute och sniffade i luften, han gillade kylan, men inte jag, men han ville gÄ pÄ upptÀcktsfÀrd dÀr vi inte gÄtt tidigare sÄ det gjorde vi. Tog lite lÀngre tid Àn tÀnkt, men bara han Àr nöjd! Ser fram emot lite mer vÀrme dock sÄ att det blir mysigare att vara ute. Och lite mer energi sÄ jag kommer igÄng igen pÄ riktigt med upptÀcktsfÀrderna vi trivs med.

Innan han gick ut hÀmtade han mina inneskor jag slÀngde i vÀg, sÄ som traditionen Àr sedan "urminnes tider" och som man inte fÄr bryta för honom, och bromsade pÄ sin "ö" sÄ den hamnade lite kuligt mot bordet. Han glodde konstigt pÄ den efter att ha brakat in i bordet och kom och skÀllde pÄ mig för att jag garvade högt Ät honom. Har man ingen mÀnniska att ha roligt med, skratta med/Ät och prata med sÄ gÄr det bra med en husky- man fÄr svar pÄ tal och igen :D En sÄdan garvar lika mycket tillbaka! :D

438217292_10160377455618877_3267413504911245844_n.jpg

Hans ö han ligger pÄ som i en boll för att passa in i cirkeln :D Som en katt!
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. IgÄr somnade jag pÄ soffan och katten somnade pÄ mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 172
Skola & Jobb Som en uppdatering pÄ gamla trÄden, sÄ blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanstÀllning...
Svar
19
· Visningar
2 724
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gÄnger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite vÀl ful nÀr hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 919
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sÄn trÄd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fÄtt tips om ett hus som jag ska titta pÄ om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 078
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp