Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag nog en av de dummaste frågorna någonsin!

- Har inte du tillräckligt med skor?

Alltså, nej, bara nej. Det finns alltid plats för fler par skor så nu står det 2 par nya skor i hallen. 1 par vita sneakers och 1 par svarta Löparskor 😁
Jag tycker alltid att jag har alldeles för många skor trots att jag försöker hålla det minimalt, jag tycker det är asjobbigt! 😅 De tar upp så mycket plats. Önskar det fanns en enda typ av sko som funkade för ALLT.
 
Idag fick jag nog en av de dummaste frågorna någonsin!

- Har inte du tillräckligt med skor?

Alltså, nej, bara nej. Det finns alltid plats för fler par skor så nu står det 2 par nya skor i hallen. 1 par vita sneakers och 1 par svarta Löparskor 😁

Håller helt med! En gång i tiden hade jag en liten lägenhet med skor överallt, typ hyllor, fönsterbrädor osv. Nu är det mest hästen som får nya skor 😅
 
Fullt normalt att man är ute och äter en lördagkväll, serveras en fantastisk aptitretare med löjrom och det första man tänker på är ett internetforum. :cautious:


1000026263.jpg
 
Jag hänger inte alls med. 😅 Vad hände med tofflorna? Varför är sneakers inte sommarskor? Vad ÄR en sommarsko?

Alltså sådana balleri, sandaler eller ja helt enkelt luftiga skor. Ett par tofflor slet jag sönder samtidigt som jag töjde ut ligamenten i vänstra foten, ett par med korksula är numera stenhårda då jag tvättade altanen med dom på och ett annat par är helt enkelt slut.

Jag låg med foten i högläge under vecka 26-27 förra året och resten av sommaren gick jag bara det nödvändigaste för annars gjorde det ont så jag var miljövänlig och använde 2022 års "sommarskor" förra året.
 
Alltså sådana balleri, sandaler eller ja helt enkelt luftiga skor. Ett par tofflor slet jag sönder samtidigt som jag töjde ut ligamenten i vänstra foten, ett par med korksula är numera stenhårda då jag tvättade altanen med dom på och ett annat par är helt enkelt slut.

Jag låg med foten i högläge under vecka 26-27 förra året och resten av sommaren gick jag bara det nödvändigaste för annars gjorde det ont så jag var miljövänlig och använde 2022 års "sommarskor" förra året.
Jamen då Behöver du ju ett par nya skor, det är något helt annat än tonen i det första inlägget "kan man ha för många skor?" :)
 
Sedan får man självklart ha hur många par skor man vill, jag kan bara inte relatera till en vilja att ha många par skor. :D
 
Jamen då Behöver du ju ett par nya skor, det är något helt annat än tonen i det första inlägget "kan man ha för många skor?" :)
Ja sommarskor behöver jag absolut. Dagens inköp var inte heller helt i onödan egentligen, det är bara karln som tyckte det.

Sneakersen är användbara till klänningar och kjolar och löparskorna kommer att användas när jag går till och från jobbet. Då måste jag ha skor med bra dämpning. Jag har ganska många sneakers men ägde inga vita :p

Jag ska köpa mig någon snygg sandal och även nya tofflor senare i år. De jag äger nu får hänga med tills dess.
 
Ja sommarskor behöver jag absolut. Dagens inköp var inte heller helt i onödan egentligen, det är bara karln som tyckte det.

Sneakersen är användbara till klänningar och kjolar och löparskorna kommer att användas när jag går till och från jobbet. Då måste jag ha skor med bra dämpning. Jag har ganska många sneakers men ägde inga vita :p

Jag ska köpa mig någon snygg sandal och även nya tofflor senare i år. De jag äger nu får hänga med tills dess.
Vi är helt enkelt väldigt olika skomänniskor! :D Inte en chans att jag skulle ha samma typ av sko i två upplagor bara för att de var olika färg.
 
Vi är helt enkelt väldigt olika skomänniskor! :D Inte en chans att jag skulle ha samma typ av sko i två upplagor bara för att de var olika färg.

Jag har olika märken på skorna, räknas det?

Jag köper inte skor för flera tusen, handlar nästan uteslutande på Outlet. Dagens inköp gick på ca 1200:- så det var inte så farligt.

Anledningen till varför jag har flera par skor varav flertalet är svarta är för att mina fötter är lite kinkiga och kräver mer dämpning och stabilitet vissa dagar men jag vill ändå ha möjlighet till variation.

Jag har nästan alltid på mig sneakers eller löparskor. Föredrar löparskor då dämpningen är bäst men de dagar man ska vara fin ( högklackat är uteslutet numera) så vill jag kunna välja matchande skor till kläderna jag har på mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 701
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 803
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 977
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp