Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heeelt slut efter intensiv men rolig helg.

Klubbtävling på ridskolan i lördags, var där 11-17 och hade ju adrenalinpåslag mest hela tiden.
Sen var vi ute och dansade halva natten efter det. Gårdagen spenderades mest på soffan tittandes på gamla Top Gear-avsnitt, med paus för att köpa pizza :D

Hemmajobb idag iaf, halva dagen på soffan och halva på kontoret. Ikväll är det ridlektion igen 😍
 
Äntligen något ljust konstigr på himlen. Staplar ved i pannrummet. Tre staplar upp tilll taket ska det bli innan jag är nöjd

20240429_103235.jpg
 
Hann bli lite orolig att det var något problem med ett paket jag väntar på efter vunnen tradera-auktion, så jag kontaktade säljaren nu och frågade hur det gått med allt. Fick blixtsnabbt svar och kvitto på att det skickats iväg med spårbar frakt. Jag kollade precis upp hur långt paketet kommit, och det verkar som att det ska komma till mitt ombud idag! :D Så pepp!
 
Vårdat mina militära utrustning och fått packat in den i förrådet igen. Redo för nästa insats. Så nu är det tillbaka vid mitt vanliga skrivbord. Lite sliten men skönt med lite variation i vilka ärenden som passerar skrivbordet. Ja, och så skjuts det väldigt lite automatkarbin på mitt civila jobb.
 
Har inte fixat så jag kan göra det än med mobilen (har typ obefintliga fingeravtryck så det blir svårt - men har läst att det på något sätt ska gå även utan fingeravtryck)
Det står lite kryptiskt på en av taxibolagen att "du kan betala med en mobilapp som betalsätt"... men vilken betalapp?! :D 😅
Behöver inget fingeravtryck för att fixa betalningen med mobil, kan lika gärna använda lösenkod. Går rekordsnabbt att fixa så bara göra direkt. Eller åk Uber eller liknande…? Men får du med mobil, borde du väl få med kort. Går ju att bara ta med kort (och inte mobil..) om du bara vill ha med en grej..var har du nycklar?
 
Ingen ficka på byxorna? Väska? Hur får du med dig mobilen?

Behöver inget fingeravtryck för att fixa betalningen med mobil, kan lika gärna använda lösenkod. Går rekordsnabbt att fixa så bara göra direkt. Eller åk Uber eller liknande…? Men får du med mobil, borde du väl få med kort. Går ju att bara ta med kort (och inte mobil..) om du bara vill ha med en grej..var har du nycklar?
Lutar lite åt att jag bygger någon form av ficka av papper så jag kan tejpa fast kort och nycklar på mobilen på något vänster.
Jag har fickor på ridbyxorna. Men är rejält nojig kring att nycklar och kort ramlar ur på något vänster :D

Blir ju lite jobbigt om jag blir av med sl kort, kreditkort och hemnycklar och står där i skogen kl 22 på natten :angel: Annars brukar jag bara lämna nycklar i bilen.
 
Lutar lite åt att jag bygger någon form av ficka av papper så jag kan tejpa fast kort och nycklar på mobilen på något vänster.
Jag har fickor på ridbyxorna. Men är rejält nojig kring att nycklar och kort ramlar ur på något vänster :D

Blir ju lite jobbigt om jag blir av med sl kort, kreditkort och hemnycklar och står där i skogen kl 22 på natten :angel: Annars brukar jag bara lämna nycklar i bilen.
Du kan inte be ridläraren ta hand om sakerna?
 
Lutar lite åt att jag bygger någon form av ficka av papper så jag kan tejpa fast kort och nycklar på mobilen på något vänster.
Jag har fickor på ridbyxorna. Men är rejält nojig kring att nycklar och kort ramlar ur på något vänster :D

Blir ju lite jobbigt om jag blir av med sl kort, kreditkort och hemnycklar och står där i skogen kl 22 på natten :angel: Annars brukar jag bara lämna nycklar i bilen.
Men har du ingen jacka på dig när du rider? Brukar ju vara rätt kyligt i ridhus! Det finns inga låsbara skåp heller? Vad gör andra människor med sina prylar :confused: ?
 
Vaddå "ni två" - jag ser en Buke-träff segla upp :D

jag vill också!

Jaaa! Jag måste bara fixa ett pass. Visst borde vi kunna få ett bra pris på flygbiljetter om vi blir många?! :D

Ja en buke träff!
Läser ikapp efter att ha varit offline hela helgen och konstaterar att

1) Jag behöver köpa en större bostad
2) Jag behöver utöka min bekantskapskrets till att inkludera fler singelkarlar som aldrig har på sig något annat än kilt
3) Jag behöver samköra så att @Hippocampus @Ninnurur @Nixehen @Asko mfl kommer hit samtidigt som en av ridlägerkompisarna som just var här, eftersom hon lär vara en wing woman av rang. Vi kunde knappt gå 50 meter utan att hon började snacka med folk, vilket bland annat ledde till att vår planerade lugna lördagskväll istället blev en kväll då servitören där vi åt middag tog med oss på en utekväll i Oban och plötsligt stod vi på ett dansgolv och skrålade Flower of Scotland tillsammans med ett helt gäng lokalbor och kom inte i säng förrän kl 03 😅
 
Men har du ingen jacka på dig när du rider? Brukar ju vara rätt kyligt i ridhus! Det finns inga låsbara skåp heller? Vad gör andra människor med sina prylar :confused: ?

Jacka behövs inte nu längre tycker jag. Jag lämnar bilnycklar och mobil i jackfickan i kassen jag hänger på boxdörren. Kanske aningslöst men det är inte mycket spring i vårt stall. Har aldrig tänkt tanken att det skulle vara olämpligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 733
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 808
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 013
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp