Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Har varit på stallet halva dagen. Varit en millimeter från att gå över med en stegrande häst (det gick bra). Fikat i solen med fina människor. Fått rida en annan häst en stund, skönt att komma upp direkt igen.

Nu hemma, dricker lite bubbel och kollar matkoma på YouTube. Funderar på vad jag vill ha för snacks 🤔
 
Har monterat ny grill. Den gamla gick inte att laga längre men har gått igenom två renoveringar så livslängden blev ändå fenomenal.

Så nu blir det grillad flankstek, majskolvsfileer, grillad spetskål, baconlindad sparris, champinjoner o paprikaspett, klyftpotatis, bea, sallad o tzatziki o lite god Pinot Noir till.

(Om nu grillen vill samarbeta som ny.)
 
Har haft en otrolig långsam dag efter gårdagens bal, skönt nog inte ett dugg bakis men väldigt trött eftersom jag inte somnade förrän 03. Har sopat rent på balkongen så dör nu damm/pollendöden... Nu ska jag försöka boka resan pojkvännen ska få i födelsedagspresent och sen är det dags för att laga middag + lunch till torsdag och fredag :)
 
Arbetet klart, gräset grönt, solen skiner, kvällen anländer, maten förberedd, grillen startad. En bra dag.

IMG_6677.jpeg
 
Spenderat en nästan orimligt stor del av dagen med att titta på och gulla med kycklingar. 😍🐥
Sedan har jag och sonen ränt i butiker pga behövde typ en grej från vardera butik… :cautious:

Hängt tvätt ute för första gången i år! 🙌🏻 Grejat lite planlöst i trädgården och grundat en ny odlingsbädd med kartong och höns- och kaninbajs. Önskar att jag hade tillgång till halm/silage att fylla upp bäddar med, men bonden hade redan kört allt till skogs när jag frågade. :down:

Ätit kvällsmat ute på verandan i solen på sonens initiativ och förundrats ännu en gång över att han är så omtänksam och fin. 😍
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 368
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 788
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
413
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp