Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Startade jobbdatorn innan morgonfodring då den uppdaterade sig igår.

Både bra och dåligt.
Ett otroligt klumpigt mailsvar från chefen gjorde mig ordentligt både arg och ledsen.

Samtidigt som det kanske var tur att jag såg det så tidigt att jag kanske kan vara lite konstruktiv när han börjat jobba.
Dels kring formuleringarna, och dels att han behöver kolla upp hur de kollar "statistiken" nya systemet.

Jag jobbade häcken av mig igår, ställer en fråga relaterad till det med lite siffror och får tillbaka att då du söker ut så kommer det och det också med så du har inte haft så mycket (med en siffra). Otroligt klantigt och kapade arbetsmoralen vid fotknölarna.

Något stämmer inte med siffrorna han kollar på.
Uppdatering på detta då.
Pratade med honom och han verkade iaf förstå att förmuleringen var klumpig och han skulle också se över hur det han tittade på räknades egentligen.

Så jag är ganska nöjd med gensvaret nu.
 
Skrev om en spegellackad bil jag såg på E4:an på hemväg tidigare för några veckor sedan. Igår när jag körde hem såg jag en gullackad stå parkerad.

1714738940203.png


Inte samma bil, men liknande lackering. 😎
 
Herregud vilken dag. Känner mig helt förstörd… tonårskillar i grupp med tillgång till verktyg och material som låter… och en resurspersonal dom istället för att vara vuxen och säga ifrån, mer eller mindre hejar på. Huvudvärken från helvetet och så helt totalt dränerad på energi. 😩

Positivt är dock att jag fyndade två påsar svinngrönsaker på Coop och fick två askar baby plommontomater, två stora gurkor, två paprikor, två auberginer, ett huvud blomkål och en hel påse snackspaprikor för totalt 36kr! 🤓🥳
 
Nu är Chika hemma från vetten och har blivit röntgad och kollad helt utan anmärkning på hjärtat, och lungorna har inte blivit sämre heller och tänderna ser bra ut för åldern. Generellt är hon utöver lungorna en jättefrisk och kry pensionär som är dramatisk och svimmar ibland? 🤷‍♀️ :heart Det är att fortsätta hålla koll på henne bara.
Skönt att ha henne hemma igen. :heart
 
Nu är Chika hemma från vetten och har blivit röntgad och kollad helt utan anmärkning på hjärtat, och lungorna har inte blivit sämre heller och tänderna ser bra ut för åldern. Generellt är hon utöver lungorna en jättefrisk och kry pensionär som är dramatisk och svimmar ibland? 🤷‍♀️ :heart Det är att fortsätta hålla koll på henne bara.
Skönt att ha henne hemma igen. :heart
Lärde mig nyligen om affektanfall, det är inte något sånt? :D:angel:
 
Nu är Chika hemma från vetten och har blivit röntgad och kollad helt utan anmärkning på hjärtat, och lungorna har inte blivit sämre heller och tänderna ser bra ut för åldern. Generellt är hon utöver lungorna en jättefrisk och kry pensionär som är dramatisk och svimmar ibland? 🤷‍♀️ :heart Det är att fortsätta hålla koll på henne bara.
Skönt att ha henne hemma igen. :heart
Låter som att hon anammat hur man är en viktoriansk lady. ;)
 
Orken är jätteslut, men jag har hunnit med ganska mycket i dag, så jag är nöjd ändå.

Veterinären har svarat och tackat för journalerna. Jag hoppas att de läser dem. Men nu har jag gjort allt jag kan, tror jag. Kan ju inte gärna köra läxförhör på journalerna, fastän jag skulle vilja. Någonstans måste man väl kunna lita på att de kan sitt jobb? Eller? :bag::nailbiting: Och lita på att det är en standardoperation som liksom inte brukar resultera i katastrof? 🙈
Logiska delen av hjärnan säger att det är bra så och att allt kommer gå bra.
Den andra delen springer runt i panik och kör med mardrömsscenarior. :meh:

Mamma hade fått två dåliga besked också, försöker att inte ta åt mig av det också. :cautious: I bland vill jag hoppa in i någon annans hjärna, någon som inte tar sig an dåliga besked andra får som om man får dem själv. Jag borde nog jobba lite på det.

Edit: Ska sluta tjata om mitt nojande om katten nu :p
 
Precis tagit en powernap innan det är dags att leta upp någon mat. Var inne på snitzel eftersom jag trots allt är i Tyskland men tycker att det var lite väl dyrt (cirka 21 euro beroende på ställe). Så det lutar åt grekiskt om jag kan hitta resturangen :rofl:
 
Gör en sorts budapestrulle, men med kokosflingor istället för nötter/mandel. Kan nog bli bra :) ! Tänkte mig hallon, blåbär och grädde som fyllning. Jag tappade ett fruset hallon på golvet och hunden - till min stora förvåning - åt det som godis :D !
Sedan ska jag göra pastasallad och nog inte så mycket mer... Jo, en promenad vill jag ta :) !!
 
Det skummaste åskvädret passerade för övrigt här precis när jag var och hämtade Chika. Från strålande sol började det störtregna, kom En blixt och en enda megasmäll från himlen... sedan tokregnade det kanske tre minuter innan det var sol igen. Inga fler smällar, inte ens på avstånd. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 966
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
423
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp