Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk "stör" sig på att jag kallar balkongen för balle och jag "stör" mig på att du kallar knäckebröd för hårt bröd ;)
:angel:
Men det är ju som att du upprepar ordet snopp, typ hela tiden.

Det blir fel i våra huvuden.
Vi är uppfostrade till att inte använda könsord i vardagsspråket.
Så vår spärr mot "fula ord" dunkar oss i huvudet varje gång du säger eller skriver balle.
I min värld så är det nämligen ett förbjudet ord i dagligt tal.

Jag skulle faktiskt uppskatta att få slippa det ordet på för mig fel ställe.
 
Tvättar. Behövde färg i badrummet så det fick bli rosa 😍

IMG_1015.jpeg
 
Förbaskade drömmar.
Helt slut.
Ätit en macka och druckit en kopp kaffe. Blir strax en till.
Sen blir det en kortare runda än i går och sen blir det antingen en träff med en vän eller lunch hos mamma och pappa. Vännen skulle höra av sig hur hon kände på förmiddagen. (Hon har fått tillbaka cancer🙁)
 
Men det är ju som att du upprepar ordet snopp, typ hela tiden.

Det blir fel i våra huvuden.
Vi är uppfostrade till att inte använda könsord i vardagsspråket.
Så vår spärr mot "fula ord" dunkar oss i huvudet varje gång du säger eller skriver balle.
I min värld så är det nämligen ett förbjudet ord i dagligt tal.

Jag skulle faktiskt uppskatta att få slippa det ordet på för mig fel ställe.
Funderar - tror det ligger en del i det. Jag får också lite rysningar.
Jag är äldre. Har inga bekymmer med fula ord i talspråk även om jag ine använder dem själv. Använder mildare omskrivningar.
Min hund är krypt. Men jag säger inte bara en testikel. Jag säer att han bara har en kula. Mao använder jag en mildrande omskrivning.

Men balle - det är ett fult ord. För mig likvärdigt t.ex. fitta. Men balle för balkongär inte ens en omskrivning. Det används som beteckning av nåt helt annat.
Det skaver, för mig
 
Funderar - tror det ligger en del i det. Jag får också lite rysningar.
Jag är äldre. Har inga bekymmer med fula ord i talspråk även om jag ine använder dem själv. Använder mildare omskrivningar.
Min hund är krypt. Men jag säger inte bara en testikel. Jag säer att han bara har en kula. Mao använder jag en mildrande omskrivning.

Men balle - det är ett fult ord. För mig likvärdigt t.ex. fitta. Men balle för balkongär inte ens en omskrivning. Det används som beteckning av nåt helt annat.
Det skaver, för mig
Fast hästar har ju ballar.
Och inte bara vid snoppen
 
Huvudvärk idag också, gissningsvis stress. Men nu är sommarlovet inom räckhåll! 🙏🏻

Mulet och svalare idag, gud så skönt! Om regnet håller sig borta så ska jag sätta mig ute och skola om plantor om en stund. Måste starta mina dahlior också. 🙈

Men först, te! 🫖🙌🏻
 
Sitter och dricker kaffe men borde gå upp nu för att sätta på en tvättmaskin och sedan åka till stallet och slänga ut lite frukost åt hästarna för inte komma för sent.
 
Vi hade ingen frukost hemma så det blev bara en ostbit med paprika på. Och första koppen kaffe på flera månader. Det var lite beskt men ganska gott ändå.

Får bli ett varv till affären sen. Idag är nog första dagen på en vecka som vi inte har några läkarbesök inbokade.
 
Och?
Ballar är ett gammalt ord.

Men inte som slangord, ett fult ord.
Det är nytt. Och jag gillar det inte. Andra må göra det, men inte jag. Jag reagerar.
Njae, det är ett ord som används i flera sammanhang för olika slags saker. Som många andra ord.

https://www.saob.se/artikel/?seek=balle&pz=1

Även om jag kan hålla med om att förkortningen från balkong som gör att ganska få förstår, vissa blir illa till mods - och man bara ”tjänar” en stavelse - verkar lätt onödig. Ingen språkvinst.
 
Tittar ut på ösregnet och funderar på om jag ska ta bil eller cykel till jobbet idag. Lutar åt att jag tar bilen för att slippa trassla med att försöka torka kläderna på jobbet osv. I så fall borde jag dubbelkolla om något behöver handlas också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 393
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
555
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 991
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp