Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det verkar inte vara det på just den här handkrämen och ansiktskrämen i alla fall. På dagarna har jag lotion i ansiktet och den känns helt annorlunda.
Det är säkert mer beroende på märke snarare än vilken del av kroppen den ska smörjas på. :D Det enda jag upplevt är att många ansiktskrämer irriterar mina ögon mer än en vanlig kroppslotion. Handkräm är väl eventuellt fetare.
 
Idag motion för både pållan och mig; med avsutten klättring ett par gånger uppför den branta backen och så fortsatte vi ett litet stycke i den delen av skogen som vi aldrig gjort innan, kul att se lite granna nytt 😊.

Beställt kursbok och nu ska jag med soooova😴.
 
Det är säkert mer beroende på märke snarare än vilken del av kroppen den ska smörjas på. :D Det enda jag upplevt är att många ansiktskrämer irriterar mina ögon mer än en vanlig kroppslotion. Handkräm är väl eventuellt fetare.

Tycker inte jag har många olika, bara ansiktskräm, ansiktslotion, bodylotion, fotkräm och ansiktskräm. Kanske går att rationalisera bort de flesta? 😄
 
Tycker inte jag har många olika, bara ansiktskräm, ansiktslotion, bodylotion, fotkräm och ansiktskräm. Kanske går att rationalisera bort de flesta? 😄
Jag tänker att den största skillnaden är att fot och handkräm är betydligt fetare. Jag köpte i förhoppning en hyfsat dyr ansiktskräm för ett tag sedan men tycker bara den sitter ovanpå och irriterar ögonen, så för det mesta kör jag bodylotion överallt bara. Mer generöst över extra torra bitar. Märker ingen skillnad. :D
Man kanske måste gå all in i pris för att det ska vara markant skillnad?
 
Jag tänker att den största skillnaden är att fot och handkräm är betydligt fetare. Jag köpte i förhoppning en hyfsat dyr ansiktskräm för ett tag sedan men tycker bara den sitter ovanpå och irriterar ögonen, så för det mesta kör jag bodylotion överallt bara. Mer generöst över extra torra bitar. Märker ingen skillnad. :D
Man kanske måste gå all in i pris för att det ska vara markant skillnad?

Nej, fotkrämen är inte den som ensam skulle få stanna kvar. Det skulle bli kladdigt. 😁 Jag skulle också välja bodylotion om jag bara fick välja en. Billigast också.
 
Har inte gjort mycket mer än jobbat och varit ute med spionen. Är slut i rutan som människa och orkade inte fortsätta med min påbörjade röjning. Får hoppas på mer energi i morgon. Är inte alls på humör för något, känner mig mest i upplösningstillstånd numera. Å andra sidan har det regnat i dag och varit rätt kallt sedan trots sol så helgens känsla av härlig värme är saknad! KOM TILLBAKA!! Det positiva med dagen är i alla fall att i och med att jag började tidigare än vanligt så kunde jag göra det som varit ett problem tidigare. Förhoppningsvis fungerar det i fortsättningen också.

I morgon är en ny dag. Nya äventyr. Positivt tänkande! :D
 
Jag har precis listat ut vad finkarna haller pa med. En ar har nu igen och flyger och pickar pa fonstret. Tidigare i dag nar en hummingbird (colibri) kom och stallde sig och "hovered" framfor fonstret och tittade medan han la huvudet pa sned, forst at ena hallet och sedan at andra, medan han studerade sin spegelbild insag jag plotsligt att det var lustiga manliga hormoner som gjorde dem ovanligt stolliga. :p
 
Drömmarna fortsätter och jag är slut när jag vaknar.
Varit ute och sprungit 7.3 km.
Ska ”skritta av” lite och sen långfrukost.
Börjar en timme senare eftersom jag ska iväg och ta p-spruta.
 
Tycker inte jag har många olika, bara ansiktskräm, ansiktslotion, bodylotion, fotkräm och ansiktskräm. Kanske går att rationalisera bort de flesta? 😄

Om en ansiktskräm inte passar mitt ansikte använder jag glatt den på resten av kroppen :D

Ansiktskrämer har ju ofta dels en konsistens och dels aktiva ingredienser i halter för att passa den tunnare och känsligare hyn i ansiktet. Men många av ingredienserna är ju de samma oavsett vilken del av kroppen produkten är till för, jag har bla en tjock lotion gjord på havre som är "multipurpose" dvs den passar både ansikte och kropp.
 
Kaffe och tekaka smakar väldigt bra.
Chicago PD på mobilen och Nyhetsmorgon på tvn.
IMG_7820.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 398
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
558
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 009
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp