Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, men jag har avslutat den mekaniska rotationen nu (programmerad varannan timme tidigare), det gör man två-tre dagar innan kläckning. Nu ligger de förhoppningsvis tysta och snälla innan de börjar pipa, men jag ska vissla på dem då och då. 🤗
Aha, trodde jag mizzat dom
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Tittar ut på regnet. Har semester den här veckan, för att tatueringen ska få komma igång med läkningen ifred (utan att jag måste ha kläder med ärm).
 
Jobbigt!
Kan du har rätt till tandvårdsstöd pga EPn etc? Jag var idag hos min underbara tandläkare i Nypan. Nu är han förvisso väldigt bokad normalt och ska nu utomlands en sväng.
Men han har svårt att låta folk gå och ha ont. Så han kan ibland klämma in folk. Och han kan ta sånt kort folk får för olika typer av tandvårdsstöd pga sjukdom etc.
Om det inte är dunderakut kanske det kan vara ett alternativ när han kommer tillbaks. PM:a om du vill ha kontaktinfo.
Tack, det kan nog vänta, får ju göra det.:) Jag skickar PM i eftermiddag/kväll när jag sitter här igen :)
 
Av alla bra låtar som släpps hela tiden så är det ibland vissa som gör att jag spetsar öronen lite extra och blir varm i hjärtat. För ett gäng år sedan var det Perfect med Ed Sheeran, och jag tänkte att det var första gången på många år som en låt i sann 90-tals pojkbands-anda släpptes. I veckan ramlade jag över Drunk Text med Henry Moodie. Kan ändå inte sluta vara 10 år med BSB posters på väggarna innerst inne 😄
 
Försöker lista ut hur man fäller ihop barnvagnen. Går lite sådär. Det ska vara enkelt enligt Emmaljungas hemsida men jag fattar ingenting. Det skulle ju underlättat om jag kom ihåg vad modellen heter.
 
Jag har varit ut i regnet i kappa och stövlar för att släppa ut hönsen i regnet, hängt av mig och lagt mig igen. Har ett möte online idag, det är hela min arbetsvecka, 45 minuter. 😄 Efter det ska jag sedan åka och lämna ett blodprov och ta en kortisonspruta i foten.
 
Promenerade till posten för att hämta ett paket och posta ett brev. Vill undvika att ta bilen eftersom det är ont om parkering där. Sen behöver jag röra på mig. Men det är plågsamt att gå. Korsryggen är så spänd och stum så jag har direkt ont. Puls 140. Det var bättre när jag kostade på mig massage regelbundet men nu sparar jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 403
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
558
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 022
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp