Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

IMG_2100.jpeg


Jag har äntligen unnat mig en stor gryta till grillen! Jag har suktat efter den i flera år. Imorgon ska det bli en georgiskinspirerad gryta på grillen.
 
Han sa direkt. Vi har fu(nk)ia (trodde man kanske uttalade det så) och pekade på funkiorna.
Du kan alltid äta upp den märkte jag när jag kollade hur de såg ut. (Hade heller ingen aning om vad det är för växt)
Kan man äta all funkia?


Funkia – en delikatess - Gröna rader


Den är perenn, härdig i näst intill hela landet, lättodlad, alla sorters funkia är ätliga, de ger bra skörd och är dekorativa. Perfekta, helt enkelt! Jag är helt övertygad om att funkian snart dyker upp som delikatess i svenska matlagningsprogram.
https://gronarader.se/tradgard/funkia/
 
Starkt dags att natta barn. Har plockat in soltorkad tvätt från torkvindan och bäddat rent i sängarna. Jösses vad gott det luktar om tvätt som fått torka ute. 😍

Ikväll blir det antingen Masked Singer eller serie - eller båda. Vi får se. Måste iaf ut och vattna odlingar och blommor först innan de dukar under av värmen. 🥵
 
Starkt dags att natta barn. Har plockat in soltorkad tvätt från torkvindan och bäddat rent i sängarna. Jösses vad gott det luktar om tvätt som fått torka ute. 😍

Ikväll blir det antingen Masked Singer eller serie - eller båda. Vi får se. Måste iaf ut och vattna odlingar och blommor först innan de dukar under av värmen. 🥵
Går det att ha den ute? Trodde att det var för mkt pollen.
 
Puh! Tyvärr kunde vi inte rulla hem efter restaurangbesöket då det är uppförsbacke, så vi fick rulta hemåt istället..! 😅 Men väldigt god mat, blev proppmätt och så var det skönt ute! Jag satt med utsikt över vattnet till naturreservatet på andra sidan som solen sken på, så fint 🥰
 
Som vanligt ett halvt kaos när barnet kommer, vi har ätit glass, varit ute, ätit tacos, lekt lite, varit osams och sen ringt min norska vän och gratulerat på 17 maj 🇳🇴❤️

Vi har alla haft roligt åt min flagga jag köpte på Tradera, som var orimligt mycket större än jag trodde, men ska det va så ska det va! 🤣

IMG_3956.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 835
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 075
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 180
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp