Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Rekord. 4:e passet denna veckan😊
 

Bifogade filer

  • 20240519_132504.jpg
    20240519_132504.jpg
    237,1 KB · Visningar: 28
Handlat melon och hämtat ut medicin. Fasiken. Tog lite väl mycket insulin (4 enheter eftersom jag låg så högt) och nu är jag nere på 2.9. Orkar inte med det här, tänker sluta ha diabetes.
 
Sitter och dricker lite kaffe efter en dag som gått i ett. Köpt skor åt morfar, gått på second hand, köpt ingredienser till en smörgåstårta (gjort och ätit), samt plockat rabarber. Nu sitter jag och funderar på vad jag ska byta om till när jag och pojkvännen ska ned till människobyn och kolla på sportboll...
 
Borde göra mycket, inklusive att sortera ut kläder och lägga undan vinterkläderna och jackan. Ffa borde jag ta tag i att putsa fönster. Plocka undan en hel del och laga byrån genom att klistra med locite (har hjälpt tidigare) och låta det torka.

Svårt att komma igång och sitter och surfar istället.
 
Nja, mer att jag inte kan ignorera att jag ätit glass och annat onyttigt eftersom bs plötsligt rusar. Så länge det håller sig på mattan så har det varit mer 'ok'. Har ju faktiskt hållit det bra, om än för lågt. Men för högt var det ett tag sedan.
Att du inte ska äta glass och sötsaker lärde du dig när du en gång i världen fick diagnosen.

Snälla, sök hjälp.
Du misshandlar din kropp.
:heart
 
Behöver nya blommor till trappan. Påskliljorna har gjort sitt. Och penseerna ser också lite ledsna ut.
Funderar på att behålla dem ändå och byta ut påsklilja mot något annat. Vet inte vad bara.
Ska kolla i lokala blomsterhandeln på tisdag när hon har öppet igen. Något fint ska jag väl kunna hitta.

Och så vill jag ha regn nu. Det är så torrt i rabatterna! Min vattentunna är tom..
 
Jag har åkt inlines! Flera meter kom jag :rofl: Sambon gick bredvid så att jag kunde hålla honom i handen och så att han kunde rädda mig om jag tappade balansen (hade såklart skydd osv, men det var skönt att inte behöva ramla :p ) Läskigt, kul och jättejobbigt. Ska hålla lite koll nu efter begagnade inlines och se om jag kanske kan lära mig åka ändå.

Jag larde mig aka inlines genom att aka fram och tillbaka pa den cementerade mittgangen i stallet, hallande i en liten vagn for en "muck bucket". :rofl: Sedan var Miss Mandy och jag ute i parker och akte inlines/sprang.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 921
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 149
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 213
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp