Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Kompisen berättade att hennes sambo sett mig gå på stan och han sa att jag hade stora problem. Kompisen vill gärna promenera med mig men han sa att jag nog inte kan. Kände mig lite avslöjad på något sätt. Jag försöker ju mörka hur illa det är.
 
Aha nu vet jag varför det var näst intill omöjligt att betala på "mitt" Willys!

Axfood har ett tekniskt problem vilket gör att det inte går att betala med blip på vissa Willys och Hemköp-butiker.

– Det ska fungera att betala med kort och kontanter, säger Magnus Törnblom, presschef Axfood.

Axfood jobbar på att lösa problemet och säger att det inte rör sig om en it-attack.


Jo, det GICK till slut att betala med kort, men bara ett av mina två accepterades. Köerna var superlånga. För en gångs skulle hade jag faktiskt några hundralappar i kontanter, men behövde aldrig använda dem.

Stod i kö i 50 minuter i mitt lilla hemköp. Och glömde ändå köpa en av de viktigaste ingredienserna till morgondagens mat. :meh:
 
Vaknade orimligt tidigt. Knöt på mig skorna fyra och kom in vid fem efter 8.5 km och en stund ute efteråt för att bara andas och ta lite kort.
IMG_8269.jpeg
 
Någon har hållt oss vakna sen klockan tre. Tack så mycket.

Mitt behov av en kaffefilterhållare är stort. Hittat ett par olika modeller jag gillar. Kanske skulle slå till på en?
 
Satte typ just igång datorn och suckade tungt. Sovit dåligt och är sjukt trött, men har i alla fall favoritglassen och dagens enda energidryck (tillåter mig bara en per dag på veckodagar, och ingen på helgen 😅)
 
Dagens första ärende avklarat. Irriterande nog var jag tvungen att köpa en ny bussbiljett. Bussen var lite sen men det skulle precis funka. Meeeen så skulle de såklart byta förare och då hann biljetten gå ut :mad:
Nu ska jag iaf köra till Malmö för att fixa naglarna.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 018
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 258
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 254
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp