Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det brukar gå snabbt. Jag hade ringt och kollat med dem!

Jag fick intrycket att det skulle ta ett tag när jag ringde, men det är nog faktiskt lite väl länge nu. Så ett samtal kommer ju inte skada. När jag anmälde att min ponny gått bort gick det jättefort att få ersättning, men det var ett annat bolag.
 
Idag är en kass dag. La mig i soffan efter att ha ätit min macka, somnade nog rätt omgående. Vaknade av en helt vidrig smärtnivå och kan nu inte ta mig upp eftersom det triggas ännu mer när jag försöker vända på mig pga för hård soffa. Överväger i stort sett om det är värt att göra ett ryck för att ta mig upp och riskera att kräkas av smärtan istället. Hur fan ska jag kunna jobba på måndag? :(
Vad har du gjort? Det där låter som mina diskbråck kändes första halvåret.
 
Har nyligen avslutat ett förhållande, fy vad det gör ont både psykiskt och fysiskt. Förutom det så krånglar kroppen igen :cry:

Jag sover, äter och gråter. Känns inte särskilt stabilt, men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor. Läser lite i tråden men har inte mycket att tillföra just nu.

*kram* till alla som har det kämpigt just nu.
 
Vad har du gjort? Det där låter som mina diskbråck kändes första halvåret.
Skrev det i ett svar tidigare, att ingen vet och det har kommit smygande. Diskbråck är ingen omöjlighet, men läkaren har testat och hittar inga typiska fynd som stärker den tanken
 
Helt utmattad i både kropp och själ. Känner mig så trött att jag knappt orkar andas.Den är ny....men lyckas inte heller vila eller sova. Är samtidigt konstant hungrig mitt i allt. Finns lixom ingen botten i mig :o Humöret är dessvärre därefter också och jag tycker nästa synd om dom jag måste ha kontakt med i olika ärenden i dag, typ hantverkare, kundtjänst pga av reklamationer, väggupp m.m.
Och jag funderade på vad vägg upp var för något tills jag insåg att du skrev väg gupp :o:D
 
Har nyligen avslutat ett förhållande, fy vad det gör ont både psykiskt och fysiskt. Förutom det så krånglar kroppen igen :cry:

Jag sover, äter och gråter. Känns inte särskilt stabilt, men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor. Läser lite i tråden men har inte mycket att tillföra just nu.

*kram* till alla som har det kämpigt just nu.

Kram :heart
 
Skrev det i ett svar tidigare, att ingen vet och det har kommit smygande. Diskbråck är ingen omöjlighet, men läkaren har testat och hittar inga typiska fynd som stärker den tanken
Det finns inga andra tester än MR ,jag kunde lyfta ben mm precis som vanligt ändå var där 2 diskbråck.
 
Har nyligen avslutat ett förhållande, fy vad det gör ont både psykiskt och fysiskt. Förutom det så krånglar kroppen igen :cry:

Jag sover, äter och gråter. Känns inte särskilt stabilt, men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor. Läser lite i tråden men har inte mycket att tillföra just nu.

*kram* till alla som har det kämpigt just nu.
:heartheart:heart
 
Har nyligen avslutat ett förhållande, fy vad det gör ont både psykiskt och fysiskt. Förutom det så krånglar kroppen igen :cry:

Jag sover, äter och gråter. Känns inte särskilt stabilt, men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor. Läser lite i tråden men har inte mycket att tillföra just nu.

*kram* till alla som har det kämpigt just nu.

Det är aldrig lätt och man måste tillåta sig att sörja oavsett hur förhållandet sett ut eller vem som gjorde slut *stor kram* :heart
 
Det finns inga andra tester än MR ,jag kunde lyfta ben mm precis som vanligt ändå var där 2 diskbråck.
Jo, man gör test av styrka, reflexer och känsel på olika ställen för olika nivåer (det gör vi i mitt yrke också, eftersom diskbråckspatienter vanligen ligger mer på vårt bord än läkarnas). MR ger mindre användbar information än en klinisk undersökning, det finns många som har fynd på MR utan att ha några besvär i verkligheten (och tvärt om) och gör man flera MR på samma person några dagar efter varandra är det inte ens säkert att fynden återkommer på alla bilder (det forskas en hel del på det här just nu).
 
Knäckebröden klart godkända. Inte så tunna som jag hade önskat men goda!
Sömnaden var det värre med, jag sydde ihop allt fel så nu måste jag klippa nya delar och börja om. Fodertyget är slut så jag får improvisera.

Ska nog lägga mig på golvet en stund först, ryggen gör ont som tusan. Ska tävla med hästen imorgon, hur ska det gå? :nailbiting:
 
Jo, man gör test av styrka, reflexer och känsel på olika ställen för olika nivåer (det gör vi i mitt yrke också, eftersom diskbråckspatienter vanligen ligger mer på vårt bord än läkarnas). MR ger mindre användbar information än en klinisk undersökning, det finns många som har fynd på MR utan att ha några besvär i verkligheten (och tvärt om) och gör man flera MR på samma person några dagar efter varandra är det inte ens säkert att fynden återkommer på alla bilder (det forskas en hel del på det här just nu).
Hoppas dom forskar snabbt för annars får jag nog tacka ja till den där Op:en jag tackade nej till.
 
Det är aldrig lätt och man måste tillåta sig att sörja oavsett hur förhållandet sett ut eller vem som gjorde slut *stor kram* :heart



:love::heart

Försöker rikta fokus framåt, men det får vara en interativ process fastän det gör ont. Jag är inte ensam om att vara ledsen över det som hänt och på något vis känns det lite bättre att sorgen finns hos båda parter i det här.
 
Hoppas dom forskar snabbt för annars får jag nog tacka ja till den där Op:en jag tackade nej till.
Det är mer forskning gällande diagnostisering än behandling jag läst. Men det händer en del på behandlingsfronten också, bl.a. har man upptäckt att ryggpatienter generellt har en högre anspänning i magmusklerna än personer utan ryggont (förut trodde man tvärt om).
Blev du erbjuden op vid SU? I så fall har du en av världens två läkare som opererar med "pyttetitthål" i ryggen där (nu minns jag inte namnet för det, men det var verkligen minimala ingångshål).
 
Har nyligen avslutat ett förhållande, fy vad det gör ont både psykiskt och fysiskt. Förutom det så krånglar kroppen igen :cry:

Jag sover, äter och gråter. Känns inte särskilt stabilt, men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor. Läser lite i tråden men har inte mycket att tillföra just nu.

*kram* till alla som har det kämpigt just nu.
Vet alltför väl hur det känns, lider med dig :heartheart
 
Jag tänkte precis beställa en bok, men kom sen på att jag nog inte kommer att orka läsa den. Det finns hur mycket litteratur som helst som jag skulle vilja läsa men som jag inte orkar/kan läsa. Koncentrationsförmågan är för dålig. Fasen, jag som gillade att läsa förut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 513
Senast: Scata
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av veckan ägde FEI Sports Forum rum. Givetvis var FEI:s chefsveterinär Göran Åkerström på plats – för Hippson berättar han om...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
905
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp