Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade precis med min syster som var rätt skakad. Hon hade nyligen blivit väckt av deras tvååring som kom in, gråtande. När barnet kommer är hon blöt och full i gräs, klädd i blöja och rosa strumpor :eek: "Vad har du gjort?!", "Cyklat - ramlat"...
Ute ligger trehjulingen uppe vid vägen.....
Pappan åkte till jobbet för 1,5h sen. Vem vet hur länge hon har varit ute och cyklat? :nailbiting::nailbiting:

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Å jag är sååå glad att jag inte behöver åka till jobbet. Det har inte varit så mycket strul med tågen Malmö-hbg som nu. Jag tyckte de funkade fint de två föregående åren, men det här året har det varit väldigt mycket konstigheter.
 
Pratade precis med min syster som var rätt skakad. Hon hade nyligen blivit väckt av deras tvååring som kom in, gråtande. När barnet kommer är hon blöt och full i gräs, klädd i blöja och rosa strumpor :eek: "Vad har du gjort?!", "Cyklat - ramlat"...
Ute ligger trehjulingen uppe vid vägen.....
Pappan åkte till jobbet för 1,5h sen. Vem vet hur länge hon har varit ute och cyklat? :nailbiting::nailbiting:
Men fyy! Låter som mardrömnen ju!
 
I dag har jag kort fram och tillbaka runt sta'n och utrattat arenden i flera timmar. Phu. Ett av dem var att kopa hund ben ... sa nu blir de sma liven glada.:) Dessutom har jag agnat eftermiddagen at att fotografera "tack" (sadlar och annat till hasten, vad heter det med ett ord?) som jag har i overflod. Jag tankte bara behalla 3 sadlar till min enda hast :angel: de ovriga tva som inte blev salda nar jag salde farmen ska nu ut pa forsaljning.
Naja, det ar en "trail sadel" till paso fino, en western sadel och en barnsadel jag tanker ha kvar. Jag salde en hoppsadel, en western sadel och en trail sadel nar jag salde farmen. Nu ska jag gora mig av med en dressyr sadel och en "saddle seat" sadel same en hel massa tacken, trans och allskons brate.:cautious:

I kvall blev det nypotatis och IKEAs kottbullar till middag. Makens favorit ratt ar kottbullar sa han ar lycklig som ett barn.:p Sjalv ar jag mattligt fortjust i kottbullar, men maste medge att skulle ha kunnat ata sasen med sked ... den blev super god. :d
Sälja av det man inte längre behöver är så skönt, jag sålde vattenskotern, och miniskotaren på försommaren, traktorn ska väck, båtkärran ska också väck och istället blir det ju en enda kärra, den jag ska hämta idag som är en traditionell släpkärra till bilen. Var sak har sin tid och det är så skönt att koka ner verksamheten och bli av med det överflödiga.
 
Ledig från jobbet idag, vilket innebär att jag sitter hemma och jobbar fackligt :cautious: Hinner inte när jag har arbetsdagar... Får ju tid i tidbanken men den kan jag i princip aldrig ta ut pga personalbrist :laugh: Orkar bara skratta åt eländet. Blir gråtfärdig vid tanken på en helt ledig dag där jag får göra vad jag vill. Gud vilken dröm.
 
Det brukar heta att barn nu för tiden sitter still och rör sig för lite men inte den lilla kreativa krabaten tydligen @mooi, usch vad otäckt tur det gick bra!
 
Har fått in en irriterade fluga. Att en fluga kan vara så irriterande i stan. I stallet är det många fler och där irriterar de mej inte alls.
 
Lite uppehåll i regnet men det är såå välkommet och ska om prognosen stämmer komma mer senare idag?!

Förra omgången skulle det enligt väderleksrapporten bli drygt 5 mm om jag räknade rätt och det var bara 1 mm i mätaren på kvällen så blir spännande att titta till den ikväll.

Har ägnat morgon/förmiddag åt att vara stöd åt vännen, tungt men behövligt. :crazy:
 
Idag är en kass dag. La mig i soffan efter att ha ätit min macka, somnade nog rätt omgående. Vaknade av en helt vidrig smärtnivå och kan nu inte ta mig upp eftersom det triggas ännu mer när jag försöker vända på mig pga för hård soffa. Överväger i stort sett om det är värt att göra ett ryck för att ta mig upp och riskera att kräkas av smärtan istället. Hur fan ska jag kunna jobba på måndag? :(
 
Idag är en kass dag. La mig i soffan efter att ha ätit min macka, somnade nog rätt omgående. Vaknade av en helt vidrig smärtnivå och kan nu inte ta mig upp eftersom det triggas ännu mer när jag försöker vända på mig pga för hård soffa. Överväger i stort sett om det är värt att göra ett ryck för att ta mig upp och riskera att kräkas av smärtan istället. Hur fan ska jag kunna jobba på måndag? :(
Men fy vad jobbigt du verkar ha det just nu! Vad är det för smärta du har fått? Eller är det nåt du haft länge?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 561
Senast: Scata
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
548
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
59 286
Senast: Mia_R
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp