Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Summerar en vecka som kommunalanställd SFI-lärare.

Det är annorlunda. Mycket annorlunda. Slappare, virrigare, mindre samarbete lärare emellan och framförallt så är det lägre förväntingar på eleverna. Känns konstigt at försöka komma in i den kulturen.

Jag ar en bergfast tro på att alla mäniskor har kompetenser. Ingen "kan ingenting". Så är det inte på den där arbetsplatsen.
Få se hur det känns när jag jobbat in mig lite.

Jag ersätter en lärare som går i pension. Oj så olika sätt vi har att tänka runt utbildning och hur människor lär sig. Samt vad de ska lära sig.

Jag har gått bredvid den här veckan. Nästa vecka ska jag få ta över klassen. Ska bli skönt.
Får du kanske lite fria händer till att ändra på det?
 
Jag funderar över hur jag ska bära mig åt för att kunna se/ladda ner ett par bilder jag fått skickade till min mail. Det står att de är i HTML-format och jag kan inte se dem?!?
 
Igår kväll fick vi reda på att vi förmodligen inte skulle få den stooora flyttlastbilen vi skulle få låna av en kund med flyttfirma. Iom att vi inte är normala betalande kunder fick vi backa när de fick in ett riktigt jobb. Så nu har karln och två flyttgubbar lastat i det sista av hans bohag efter ett fleratal rundor med mindre lastbil.
Annars hade vi nog varit på väg med mitt bohag för länge sen. Nu hoppas jag nästan att de blir förhindrade än mer. Så jag får se fotbollen.. ;)
 
Hälsar på föräldrarna och hamnade i en ”skattjakt/nål i en höstack”. Pappa sysslar med drönare och hade igår fått ett jobb med en ko som försvunnit ute på en ö där de går på sommaren, så han hade varit ute och fotat igår och nu letade vi i bilderna (ca 1100st).
Jag hittade kon.
Ägarna ringde nyss och bekräftade att det var kon. Men den var tyvärr död :(
 
Jag vill sy! Men symaskinen är trasig :cautious: Funderar på vad jag ska göra istället. Får väl klippa ut delar till kommande projekt eller nåt.
Borde rensa bland blommorna på altanen. Penséerna har gjort sitt, har köpt dahlia att ersätta dem med. Men jag vill inte! Jag vill ju sy!
 
:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
Min mobil är död. Den var inte i direkt perfekt skick tidigare, men nu när jag skulle ta upp nycklarna ur jackfickan så ramlade mobilen ur, for ner i marken och dog. Jag har kollat upp tidigare vad det skulle kosta att fixa den och det var billigare att köpa ny, så nu när den är ännu mer trasig finns det väl inte något alternativ. MEN jag är inte alls pepp på att lägga massor av pengar på en bra mobil igen (och jag är för kräsen med teknikprylar för att köpa något "vad som helst bara det fungerar", då blir jag bara arg av det istället).
 
Hälsar på föräldrarna och hamnade i en ”skattjakt/nål i en höstack”. Pappa sysslar med drönare och hade igår fått ett jobb med en ko som försvunnit ute på en ö där de går på sommaren, så han hade varit ute och fotat igår och nu letade vi i bilderna (ca 1100st).
Jag hittade kon.
Ägarna ringde nyss och bekräftade att det var kon. Men den var tyvärr död :(

Stackars lille kon!
Coolt ändå med tekniken att kunna hitta dem så.
 
Väntar fortf på mina flyttgubbar.. De skulle snart vara här.
Hade sett fram emot att kunna packa upp ikväll. Not gonna happen!
 
Hälsar på föräldrarna och hamnade i en ”skattjakt/nål i en höstack”. Pappa sysslar med drönare och hade igår fått ett jobb med en ko som försvunnit ute på en ö där de går på sommaren, så han hade varit ute och fotat igår och nu letade vi i bilderna (ca 1100st).
Jag hittade kon.
Ägarna ringde nyss och bekräftade att det var kon. Men den var tyvärr död :(
Åh :( hoppas att det gick fort.

Men häftigt att använda tekniken så, jobbar din pappa med det på fritiden eller?
 
Åh :( hoppas att det gick fort.

Men häftigt att använda tekniken så, jobbar din pappa med det på fritiden eller?

Det verkade ha gått fort, inga sparkmärken i marken osv. Blev lite nervöst att den skulle ha typ brutit benet och blivit liggande eftersom ingen hittade den -men verkar ha stupat knall fall liksom.

Drönarflygandet är en del i hans företag så flyger i både jobb och för skojs skull.
 
Ska nog diska upp här hemma och baka lite. Måste göra mig av med bananerna men är grymt sugen på glutenfri rulltårta. Men den är godast när min väns mormor gjort den. Blev så glad när jag fyllde 30 och min vän kom med rulltårta hennes mormor gjort till mig :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 459
Senast: Pinus
·
Samhälle Jag har nog levt under en sten men insåg nyss att min åldersgrupp ska få höjd pensionsålder till 69år… sonens åldersgrupp minst 71år…...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
11 236
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min läkare på företagshälsovården har tabbat sig och skrivit saker i mitt senaste sjukintyg som jag absolut inte vill att min...
Svar
9
· Visningar
992
Senast: cambodia
·
Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
634
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp