Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt så är såväl danska som norska trevliga språk och definitivt inte omöjliga att förstå. Ser gärna på dansk respektive norsk TV och det gör dottern också. Språk är nyttigt!

Jag är usel på att förstå norska och var usel på att förstå danska. Tog mig ungefär 4 år att börja förstå min väns pappa (dansk). Var en massa nickande och "jaa-anden" trots jag inte förstod ett piss av vad han sa :D Men en dag klickade allt till och idag förstår jag honom alldeles perfekt!
 
Jag är usel på att förstå norska och var usel på att förstå danska. Tog mig ungefär 4 år att börja förstå min väns pappa (dansk). Var en massa nickande och "jaa-anden" trots jag inte förstod ett piss av vad han sa :D Men en dag klickade allt till och idag förstår jag honom alldeles perfekt!

Var i Danmark hörde han hemma? Det är ju skillnad på danska och danska :)
 
Kollade efter bilar på Blocket och helt plötsligt försvann alla mina sparade annonser :arghh: Jag hoppas innerligt att det är ett tillfälligt fel så att jag inte måste leta igenom alla annonser igen :banghead: (Varför kan inte alla annonser ha årsskatt och max släpvagnsvikt i annonsen?)

Det där var så drygt när jag kollade bil, jag fick hoppa mellan Blocket och fordonsuppgifter hela tiden så jag var alldeles yr i huvudet :cautious:
 
Vaken? Vad är det för djur? :confused:
I mitt fall var djuret Frasse-katten. Hon har en mycket speciell teknik för att väcka oss och kräva mat och utsläpp. :meh: Hon hoppar upp i sängen, noga med att landa någon av oss med en ordentlig duns. Kliver runt lite, noga med att trampa oss, för att sedan sätta sig mellan våra kuddar och jama.

Det är omöjligt att ignorera henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 424
Senast: Scata
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
525
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
76 77 78
Svar
1 556
· Visningar
46 291
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
534
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp