Vad händer med din kropp?

Nillizan

Trådstartare
Har slutat ta p-piller och väntar på ja, ni vet! :D

Vad hände med er kropp när ni slutade?
Jag har fått ökad sexlust, blivit gladare (brukar vara glad, men lite mer åt det neutrala...*S*) Tyvärr så känner jag av ÄL och jag kan bara vänta mig hur mensen kommer kännas. Brukar bli sängliggande 1:a dagen.... :devil:
Men sedan jag slutat med pillerna så har jag mått pyton emellanåt.
Illamående, går över efter en kort stund.
*hoppas samtidigt på +* När tog ni testet?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad händer med din kropp?

Jag mådde 1000000 ggr bättre när jag slutade, men det tog ett tag innan jag riktigt kände skillnad.

Mensvärk har jag aldrig/sällan. Ingen skillnad med eller utan p-piller.

Jag hade min senaste mens den 17/1 och jag kände på mig runt den 13-15/2 att det var något annorlunda och sen testade jag den 20/2 och det vart positivt.
Hade försökt i 8 månader och det var så annorlunda de dagarna före jag testade mig.

Innen var jag alltid skengravid runt BIM, mådde illa osv, och när jag väl var gravid så mådde jag bara hur bra som helst ;)

Lycka till
 
Sv: Vad händer med din kropp?

Jag har grymma problem med mensvärk o migrän innan vid mens, gick då över till mini piller och ett tag p-stav, nu i slutet av januari slutade jag med minipiller, inte tänkt jag skulle bli gravid(visst skoj om jag blev) men ville sluta i o se hur kroppen mår, efter att käkat massa hormoner i ca 9 år, herre jävlar vad enkelt att ha mens (det sista halvåret hade jag fått mensen tebax igen trost piller)inte ont, känner första dagen att jag har mens lite spänd i magen sen inte sjukt ont som förr, mens 3½ dag typ sen över....weee :banana:
Underbart så länge det e så smidigt att ha mens:bow:
 
Sv: Vad händer med din kropp?

Jag åt p-piller under 1 år drygt (började för p.g.a "fast" förhållande, slutade när det tog "slut").

Den stora skillnaden märktes i sexlusten.. jisses vilken sprutt det blev på hela maskineriet efter det. Jag kände mig gladare och allt det där plus att mina slemhinnor hade tagit ganska mycket stryk av ätandet av dem.
 
Sv: Vad händer med din kropp?

Slutade med mina minipiller för en vecka sedan och kände mig väldigt pigg och sexsugen bara några dagar efteråt!! Nu har det dock hänt en massa annat som inte direkt för humöret upp på topp men det känns ändå som att min "humörsgrundnivå" ligger högre än på minipiller och DEFINITIVT högre än den gjorde på p-stav. Jäklar vad elak jag var då...
 
Sv: Vad händer med din kropp?

Hann inte känna någon skillnad direkt eftersom jag blev gravid första ägglossningen efter att jag slutat med p-pillren. :D
 
Sv: Vad händer med din kropp?

jag har osså mer sexlust vad hjälper det när sambon inte e hemma så mkt....:crazy:

Men jag tror det är så att mina slemmhinnor tog stryk, jag har aldrig varit så torr "där nere" som jag var sista åren...trisst, osså nada sexlust.......:devil: men nu e det skilland, känns som jag blivit mindre torr!!:bow:
 
Sv: Vad händer med din kropp?

*kl*

Lite OT, men hur lång tid tog det för er att få mens igen, när ni slutat med p-piller?

Jag hade min senaste mens 20/3, då började jag äta minipiller (Cerazette) men slutade med dem redan efter tre veckor pga av vidriga biverkningar:crazy: Fick p-piller utskrivna (Yasmin), som jag skulle börja ta på mennsens första dag, men jag har fortfarande inte fått tillbaka mensen:confused: Jag kan väl aldrig vara gravid?:o

/S.
 
Sv: Vad händer med din kropp?

Jag slutade med mina p-piller i mars 2007, i april hade jag mens som vanligt, sen hoppade den över en månad om kom i juni, 6 veckor senare hade jag mens igen. Sen var den spårlöst försvunnen till i december, sen dess har den förvånansvärt nog varit hyfsat regelbunden.
 
Sv: Vad händer med din kropp?

Lite OT, men hur lång tid tog det för er att få mens igen, när ni slutat med p-piller?

Det tog nog någon månad innan första mensen kom efter att jag hade slutat med pillrena, men under det följande året hade jag bara mens ytterligare 3 gånger, sen blev den normal igen!
 
Sv: Vad händer med din kropp?

P-piller och Cerazette funkar så att de innehåller så pass mkt hormoner att man inte har ägglossning, det kan ta upp till 1 år innan systemet funkar som det ska.

För att du ska ha ett fullt skydd av p-pillrena ska man börja på mensen första dag. Men du har samma fulla skydd om du börja ikväll (eller imorgon) och använder kondom i 7 dagar.
 
Sv: Vad händer med din kropp?

Min kompis blev en helt annan person när hon började med p-piller. Humörsvängnignar, grät för ingenting, vulgär (mer än vanligt och utan glimten i ögat s.a.s.) och till och med elak. Gick så långt att jag bönade och bad henne att sluta med dem. Hon gjorde det och sa själv att hon genast mådde mkt bättre. Hon sa "nu har jag inte gråten i halsen jämt och ständigt". Fy för p-piller - det kommer jag aldrig börja med.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 089
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 170
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 046
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 128
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp