Vad har du i verktygslådan?

Jag/vi har vid det här laget en väldigt komplett verkstad för fastighets- och fordonsmekande. Skall något särskilt lyftas fram så är det nog en Riktigt Bra luftdriven mutterdragare och en Riktigt Bra garagedomkraft. Kostade en nolla mer på prislappen än lågprisvaruhusens alternativ, men motsvarande reduktion till en tiondel av svordomarna vid höstens och vårens hjulbyten. :D
På nästa plats i gillalistan kommer en Dremel, och en uppskattad och välanvänd SpeedHeater.

På önskelistan, eller uppgraderingslistan, står att byta elverket mot ett inverterelverk, och att byta kompressorn mot en större (för mutterdragare, bläster, slip etc) plus en liten (för däckfyllning).
 
I morgon/idag/fredag ska jag nog åka till Bauhaus och köpa en tigersåg! :banana::banana::banana:

De har i sitt annonsblad en Makita till salu, exakt samma som K-Rauta har, fast K-rautas är billigare ... :sneaky: ... men Bauhaus har prisgaranti på sina varor, så om man hittar samma vara billigare hos en konkurrent får man 12% lägre på pris på konkurrentens pris! :D
 
Aldrig det jag behöver. :cautious:

Det kommer nog aldrig att hända här :D ligger det inte i lådan så är det bara att gå ut i ladan, pappa samlade på sig rätt mycket verktyg.

Och spik. Nu snackar vi inte snäll småspik utan gigantspikarna från helvetet (dvs något jag aldrig kommer att använda). Särbon var lite konfunderad när han hjälpte mig gå igenom ladorna och hittade dem. Det var lite många tyckte han :rofl:
 
Så, nu har jag en sprillans ny tigersåg att leka med. :)

Bauhaus hade upptäckt att K-Rauta var billigare, så de har sänkt sitt pris till 4 kr under! Ja, ja, jag fick den inte för 1055 men för 1195 istället för det utannonserade priset på 1295. ;)

Jag har genast bestämt mig för att bygga en pergola så det följde även med några doftande, långblommande klätterrosor med mig hem ... :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp