Vad har hänt med låset??

bettysmatte

Trådstartare
Ja, låset till vår ena ytterdörr beter sig knasigt sedan igår. Det går att låsa och låsa upp utifrån med nyckel precis som vanligt. Men det går inte att låsa eller låsa upp inifrån med "vredet", för det bara snurrar. Är det något inne i låset som har hoppat av, och som går att fixa, eller måste jag åka och köpa ett nytt lås till dörren? Tur man har en ytterdörr till + en utgång från källaren, annars hade jag väl fått hoppa ut genom fönstret igår morse... ;)
 
Ja, låset till vår ena ytterdörr beter sig knasigt sedan igår. Det går att låsa och låsa upp utifrån med nyckel precis som vanligt. Men det går inte att låsa eller låsa upp inifrån med "vredet", för det bara snurrar. Är det något inne i låset som har hoppat av, och som går att fixa, eller måste jag åka och köpa ett nytt lås till dörren? Tur man har en ytterdörr till + en utgång från källaren, annars hade jag väl fått hoppa ut genom fönstret igår morse... ;)
ta loss låset och kolla?
 
@bettysmatte Du har inte sånt där lås som man även kan låsa med nyckel inifrån. Vi hade en sånt hemma förut och kom man åt en spärr så kunde man bara låsa upp inifrån med nyckel dvs ej med vredet.
 
Olina: Nej, det går INTE att låsa med nyckel inifrån. Bara med vredet. Som nu alltså bara snurrar och inte alls "tar".
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 747
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 572
Senast: Trott
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 519
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp