Bukefalos 28 år!

Vad har ni för försäkring?

Vad använder ni för försäkring på era hästar?
Jag tycker att agria A1 låter tryggast, då den täcker typ allt.

Om man till exempel behöver ringa ut distriktsveterinär till stallet, täcker någon försäkring det då?
Och kan försäkringsbolaget gå in och betala direkt (såvida det täcket just den skadan) eller måste man lägga ut? Undrar mest om man behöver ha 50000 undanlagt för att känna sig trygg,,, då vissa bolag gör allt för att slippa betala

Har Sveland. Liv 50' veterinärvård 100'.
Kommer aldrig någonsin igen använda dom. Min häst har varit skadad i över ett års tid med flertalet klinikbesök samt skodd med sjukbeslag på Strömsholm och maken till krångel det varit med ersättning. De har vägrat ersätta sånt som jag enl villkoren har rätt till tex sjukbeslag pga strålbenshälta. Otrevlig och inkompetent personal som skickar mail, som de antagligen skulle skicka till varandra, till mig.. Kliniken jag varit på är också skapligt trötta på dom då de frågat flera gånger om saker som står klart och tydligt i journalen..

Nu är hästen på väg att dömas ut så jag hoppas det funkar bättre då.. Blir det ny häst eller när hunden övergår i min ägo kommer jag som sagt inte anlita dom, och jag kan verkligen inte rekommendera dom heller.
 
Jag har också Sveland och är väldigt nöjd med dem.

Lät operera en häst, de tog kostnaden utan diskussion. Det visade sig att det som kliniken påstod att de opererat bort fanns kvar (har anmält till veterinära ansvarsnämnden så jag går inte in på det mera) och Sveland betalade för en ny operation utan strul.
 
Jag kan varmt rekommendera Folksam. Hade ett "klinikbarn" i nästan 13 år, vid vissa tillfällen var vi inne varannan vecka under flera månaders tid. Han fick cancer och blev opererad för det. Till slut drog han på sig ännu en pålagring (förutom knäna bak och kotleder fram, hade ks hela tiden) och då var de mycket förstående när jag ville döma ut honom. De har kommit med goda råd och alltid betalat ut vad som skulles betalas.
 
Om man köper en häst som inte är försäkrad, och lite äldre vi säger 15 år, kan det bli trubbel att försäkra den då? Vi säger också att den har en äldre skada, men är friskförklarad nu.
Såg nämligen en annons förut :D
 

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 082
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 831
Senast: fejko
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp