Bukefalos 28 år!

Vad har ni för katter?

Sv: Vad har ni för katter?

*Kl*

Jag har en cornish rex hane på åtta år, grå! :p Sen har vi en siameshona med :)
 
Sv: Vad har ni för katter?

*kl*

Eskil -bondkatt, drygt ett år.

Sara -bondkatt, drygt ett år.

Sonic -bondkatt, fem månader.

Bianca -"inackorderad" bondkatt, ålder?

Selda -"inackorderad" bondkatt, ålder?


Och Tindra -cornish rex, ca 12 veckor, flyttar hit v46.

Lite fler katter än tänkt från början, Selda bodde här när vi flyttade hit, och förra ägaren skulle komma o hämta henne, men nu har det gått drygt ett år... Bianca var utekatt som flyttade till lägenhet i stockholm. Hatade sitt nya liv och fick då komma till oss på landet. Vi ser henne inte så ofta, är ingen kelig typ, men äter och sover i stallet.

Tindra har jag längtat efter länge, eftersom min man är allergisk och jag vill ha en katt inne. Nu blir det snart verklighet!!!
 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har:
Maja 15årig hona Bondkatt
Trullsa 5årig hona exotic/bondkatt
Britta 5årig hona bondkatt
Wilden 1årig hane skogkatt/bondkatt
Solveig 6mån hona skogkatt/bondkatt
Tyke 6mån hane bondkatt/exotic/bondkatt
Runar 6mån hane bondkatt/exotic/bondkatt

Wilden
4707489.jpg


Trullsa, Maja
4995067.jpg


Britta
4995087.jpg


Solveig som liten
4707843.jpg


Tyke som liten
4707781.jpg


Runar som liten
4707807.jpg


Ursäkta för bildbombningen :p:D
 
Sv: Vad har ni för katter?

jag har en huskatt som heter Sigge som är ca 1.5 år. tog med han från ett stall där min kommpis hade sin häst, då va han sjuk å de blev många turer till veterinären i början. nu är han en helt frisk å glad kisse med massa bus å hyss för sig:love: pluss att han tror att han e en hund:) kommer när man roppar och beter sig allmänt som en hund... han e så knäpp min kisse!

14572858.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

Har 3 katter:

Chess: bondkatt(har enligt uppfödaren lite angora i sig.), hane, på bilden ca 1 år, är nu snart 2 år.
http://www.pixbox.se/pic_show_id16168806.html


Bandit: bondkatt, hane, på bilden ca 7 mån, nu 9 mån. Kallas mest för "liten"Trots att han snart växt om Chess.:rofl:
http://www.pixbox.se/pic_show_id16168696.html

Och så Twiggy: bondkatt/norsk skogkatt, hona, 4 år. Bor hos min mamma på gotland då hon är så nervös av sig och van vid att gå ut och in som hon vill så det kändes elakt att släpa med henne till en lägenhet i kalmar.
Inte bästa bilden på henne men den enda jag har tillgång till just nu
http://www.pixbox.se/pic_show_id3806122.html
 
Sv: Vad har ni för katter?

*kl*

Jag och min sambo delar huset med 2 sibiriska katter:

Nikopeja's Itzahk Kasianovich 1½ år
IMG_0042.jpg


Nikopeja's ManikeNeko Lenora 5 månader
Katterna011.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

jag har två katter, ziriuz, långhårig okänd korsning och zazala, svartvit bondkat.
 
Sv: Vad har ni för katter?

Ingenting, båda är katter utan stamtavla, bara olika namn.
 
Sv: Vad har ni för katter?

jag har ca 12-14 bondkatter. Jätte söta allihop men dock lite tjocka och ganska stora. En glufs väger 7-8kg.

Jag älskar svarta katter och har två helsvarta,vessla och Lovisa heter dom. lovisa hoppar just nu runt på tre ben.(Vet inte vad hon gjort).
Sen har jag två sköldpaddsfärgade och 4 trefärjade och några gula

Älskar mina katter men tyvärr är några av dom lite förvildade
 
Sv: Vad har ni för katter?

Hos mig bor två kissar, båda ragdolls. :love: Taison, 6, månader, blå colorpoint

Taison.jpg


colorpint3.jpg


Snickers, 4 månader, brun mitted

Maltaresa007.jpg


Maltaresa002.jpg


Slåss om favoritplatsen :D

Maltaresa005.jpg

nej vad fina är de rastypsika?
berätta gärna lite hur rasen är och hur dina kissar är. min mamma älskar denna rasen.
är de verkligen som en "ragdoll"?
 
Sv: Vad har ni för katter?

*KL*

Bästaste katten i världen heter Rut, hon e åtta år, har bott hos mig i fyra. Va först som jourhemskatt, men fick stanna:) Hon e huskatt, ska tydligen va halvperser, men det syns inte iaf... Himla söt o världens keligaste:love:
Rut_by_papiljott.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en bekant som har två innekatter (bondkatter). En 3årig hona och en 6månaders hane. Honan har han haft sen hon var liten, och...
Svar
3
· Visningar
1 340
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Hej på er! Nu behöver jag massor med idéer och förslag från er kattmänniskor :). Om en månad ungefär så kommer vår familj att utökas med...
Svar
12
· Visningar
3 013
Senast: Destiny_D
·
M
Övr. Katt Tack till alla som svarade på min tråd "Att ha två katter är bättre än att ha en?". Era svar fick mig att hämta en liten hane. Min lilla...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp