Bukefalos 28 år!

Vad har ni för katter?

Sv: Vad har ni för katter?

Okej. Men det går liksom inte att hitta nån katt den är lik och tro att den blir den rasen bara sådär? Men, men. Han är ingen exot och kommer aldrig att bli, för att vara exotic krävs att han har stamtavla och är helt renrasig, inte korsning.
 
Sv: Vad har ni för katter?

Ne, jag tror inte att han är en exot nu, jag har bara sagt att
han liknar en! NOG sagt om min katt!
Han är en blandrasperser, NÖJD? :mad:


Snacka om att vi kapade tråden...:cool:
 
Sv: Vad har ni för katter?

Tänkte att de vore roligt att se vad ni har för katter å hur många :D
Lite kul att veta lite om ere... Har ni raskatter?
Vi har en katt, en treårig helig birma-tös.

IMG_0263.jpg


Smilla & hennes friare :love:
SmochIgloosover.jpg

Smilla och friarens bebis :D
MochSmyser.jpg

IMG_0483.jpg

Smilla vann pris på utställning! :banana: (nu är hon Champion :bump:)
utst_Lkp.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

Ja det kan bli lite långtråkigt, speciellt om man är med två dagar i rad. Min hona hatar utställning, skäller ut domaren totalt, min hane däremot tycker det är roligt, han går in i transportburen själv när man ställer fram den och ligger där tills det är dax att åka :)
 
Sv: Vad har ni för katter?

Har två katter, bondkatter som är 10 år, bröder.
Osku och Moku heter de! :angel: (Pappas förslag)

Osku är svart med vita tassar och lite vitt under hakan.
Han är riktigt sällskaplig av sig och vill alltid sova tillsammans med mig på nätterna.

Moku är hel svart, lite mindre sällskaplig än Osku. Moku älskar att sitta i en mjölk-kärra som vi har här hemma, min lillasyster brukar köra omkring med honom i den och han njuter som bara den! :D
 
Sv: Vad har ni för katter?

Molly en smällfet bondkattshona, som blir 7 i år.
87474_1182348838.jpg


Och hennes bror Teddy, Norskskogskatt/bondkatt?
t70216_1177261425.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

Jag har 2 missar :D

Willgott (Wille) 7 år, är en blandras mellan bondkatt/brittisk korthår/perser :)


Luna, 6 år , är däremot är renrasig bondkatt :D
 
Sv: Vad har ni för katter?

min hane däremot tycker det är roligt, han går in i transportburen själv när man ställer fram den och ligger där tills det är dax att åka :)
Visst är det roligt när det märks så tydligt!! Blir ledsen på folk som inte förstår att katter kan tycka olika saker är olika kul. Min hona gillar att åka bil, sover hela vägen dit och hem :D
 
Sv: Vad har ni för katter?

*kl*

Här kommer bilder på Hugo 7 månader. han är av rasen Norsk Skogskatt.

13404661.jpg


13404662.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

Här är vår birmapojk på 8 år.

13439861.jpg
 
Sv: Vad har ni för katter?

AAHHH vilken underbar kille! :love: och vilken mystisk blick...
 
Sv: Vad har ni för katter?

tack :)
Din tjej var verkligen jättefin!

Någon gång vill jag ha en liten tjej att ställa ut och kanske ta bebisar på :love: men det får vänta, har lovat vår pojk att han ska få vara ensamkisse då han inte alls mådde bra när vi hade en "kompis".
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har ni för katter?

Va synd att han inte trivdes med kompis... Det är helt underbart att ta ungar!! Att vara med helt från början, bestämma hane för att komplettera honans brister/färg/temprament/storlek :bump: Att se de växa upp, från små knyten med stängda ögon till underbara ullbollar som leker och sover om vartannat! Det rekommenderar jag absolut!
 
Sv: Vad har ni för katter?

Vår familj hade 5 katter, men en av dom fick somna in i onsdags.
Den katten var en hane på 12 år vid namn Whiskey. Han var en vanlig korthårig huskatt med färgen tabby. Han fick komma till världen den 4 juni 1995.


Sen åter till dom levande kissemissarna..
Nala - beige/vit honkatt som fyller 11 år den 28 augusti, Nala är en korthårig huskatt..


Dollar - Chokladfärgad/colorpoint kastrerad hankatt. Fyller 11 år den 25 december. De var meningen att han skulle vara till utställning med fick tyvärr inte fortsätta i sin klass pga sin nosprofil. Mamma tappade i samma veva intresset för utställning..


Maja - vit/spottabby/tabbyfärgad honkatt som fyller 5 år nån gång i november. Maja är en hittekatt som vi fick från katthemmet när hon var ca 8 veckor. Mamman hade övergett henne och hennes syster, därav åldern. Maja är en korthårig huskatt.


Rambo - Helsvart på hela sig utan ett enda vitt hårstrå. Kastrerad hankatt som fyllde 1 år den 21 maj i år. Han fick vi från pappas syster. Rambo är en korthårig huskatt..



Alla är innekatter..
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för katter?

Hos mig bor två kissar, båda ragdolls. :love: Taison, 6, månader, blå colorpoint

Taison.jpg


colorpint3.jpg


Snickers, 4 månader, brun mitted

Maltaresa007.jpg


Maltaresa002.jpg


Slåss om favoritplatsen :D

Maltaresa005.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en bekant som har två innekatter (bondkatter). En 3årig hona och en 6månaders hane. Honan har han haft sen hon var liten, och...
Svar
3
· Visningar
1 340
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Hej på er! Nu behöver jag massor med idéer och förslag från er kattmänniskor :). Om en månad ungefär så kommer vår familj att utökas med...
Svar
12
· Visningar
3 013
Senast: Destiny_D
·
M
Övr. Katt Tack till alla som svarade på min tråd "Att ha två katter är bättre än att ha en?". Era svar fick mig att hämta en liten hane. Min lilla...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp