Bukefalos 28 år!

Vad har ni för utrustning!

Sv: Vad har ni för utrustning!

Geshira skrev:
Själv äger jag faktiskt kavaj, vita ridbyxor och läderridstövlar också men av principskäl tänker jag nog inte ta på mig dom till en prisutdelning i distansritt eftersom jag tycker att distanskläder är snygga och hedrar den sport jag tävlar.

Härligt med nån som tycker som jag.
Tidigare tyckte jag det var dumt ens med uppsutten prisutdelning. Nu tycker jag det är okey om hästen ser pigg ut. Tråkigt att se bilder i Ridsport från prisutdelning där hästarna har huvudet mellan framknäna.

http://www.nerikesdistansryttare.org/gotlands/pages/gotland 041.html

Om denna länk funkar så är det jag som tar emot pris på en ritt. Tycker den är trevlig, trots att jag sitter till häst med de kläder jag tävlade i.:o
Hade det varit bättre om hästen sett ut som en sur åsna, och jag haft vita ridbyxor och kavaj?
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

*skakar på huvudet*

Häst som placerat sig BÖR vara pigg inte med huvudet mellan benen... Då tycker inte jag man är "good to go" som man bör vara vid målgång, Helt klart kan hästar som stått o väntat på prisutdelninex antal timmar tappa stinget men de du beskriver tycker jag inte hör hemma på en prisutdelning!!!
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Nä, precis.
Vi som håller på med sporten inser att vissa hästar spelar mer trötta än dom är, och en del är faktiskt helt slutkörda. (Kanske mer mentalt än fysiskt?)
Men om vi snackar god reklam för sporten så anser jag inte att det hänger på om man har vita ridbyxor eller ej, utan att vanligt ridfolk ser att hästarna inte alls är på gränser till ihjälplågade efter en ritt, vilket faktiskt är en vanlig åsikt.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

jag håller med dig. aldrig i livet att jag tänker släpa med mig de kläder jag skulle ha på mig på dressyr/hopp tävlingar när jag rider distans :eek: ... kan byta tröja efter ritten om den är jätte-ofräsch, det är väl ok. så länge häst & ryttare ser fräscha och "välmående" ut ser jag inget problem med det.

(medger att jag och honey inte är ute på tävlingsbanan ännu men ädå)
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

men ändå en väldigt rolig och bra tråd.

På prisutdelning är det alltid vita ridbyxor, vit vojlock + kavaj som gäller för min del. Man måste tänka på sponsorerna och de få medierna som kommer till en distanstävling och inte se ut hur som hellst på en prisutdelning!

Annars är det funktions kläder ,oftast blått/rött och blått/gult ibland.. Cykel kläder är perfekta. Men mitt största problem är att hitta bra skor med tillräckligt stöd.
Krille tävlas i blått /gult och Z i rött.

Bägge har Big Horn Arabian Light sadlar med öppna EZ-ride.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Visst har du rätt i att man inte "ska se ut hur som helst" på en prisutdelning.
Men jag håller fast vid att det ser dumt ut med vita ridbyxor, stövlar och kavaj.
Då skulle man ju lika gärna kunna ha en travkusk-dräkt på sig, eller kanske dressyr-hatt?

Man ska väl vara klädd som den sport man håller på med?
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

eller kanske dressyr-hatt?

Man ska väl vara klädd som den sport man håller på med?

Haha Detta påminner mig om när jag var i danmark. Den som vann min klass red fram på prisutdeliningen i hela dressyrkittet. Med HÖG HATT! Men hästen hade sitt neongrönaträns. Det sg helt fel ut. Den höga hatten passade inte in...
Prisutdelningen vr dagen efter och dessutom medans vi väntade på prisutdelningen fick hästen stå och piaffa och andra dressyrrörelser....
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Men mitt största problem är att hitta bra skor med tillräckligt stöd.

När jag var igång med distansträningen mer, så red jag alltid i mina vanliga promenadskor av märket Asics, som är gjorda för oss som pronerar = ger extra stöd. De var helt underbara att rida i. :love:
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Haha Detta påminner mig om när jag var i danmark. Den som vann min klass red fram på prisutdeliningen i hela dressyrkittet. Med HÖG HATT!QUOTE]

haha nu får man ju (nästan) lust att köpa en begagnad ridfrack och använda på första prisutdelningen (om det blir nån) :rofl:

okej nej skämt åsido.. jag står fast vid att jag kan tvätta av mig och pålle, byta tröja och se till att vara hel och fräsch. men jag drar INTE på mig kavaj o.s.v. för att vara inne på en prisutdelning en stund. Dyrt, opraktiskt, jobbigt (personligen gillar jag inte kavaj på sommaren..varmt..blä..), onödigt (jag skäms inte för mina "vanliga" kläder så varför inte unna folk att se dem :angel: haha..).
man kommer ju inte in dränkt med lera/dyngsura kläder, men så länge det inte ser j*vligt ut..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
819
Senast: skiesabove
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 105
Senast: skiesabove
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 441
Senast: Seabaz
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp