Bukefalos 28 år!

Vad har ni för utrustning!

Sv: Vad har ni för utrustning!

Phorsytia skrev:
Vad har ni för utrustning på hästarna när ni rider distans? Lägg gärna ut bilder på sadlarna och sånt!

Mvh Syti

MVC00042.jpg


Ingen reflexbrösta på sommaren såklart, men annars så ser vi ut så här. Neoprenträns med avknäppbara tyglar och bett. Lädertygel trivs jag bäst med. Stora gummiga tyglar i händerna i timmavis är inte min grej. Sadeln är bomlös av hemmagjort märke. ;) Inbyggd avfasad Equalizer pad och renskinn under sadeln. Lättmetallstigbyglar som inte flexar, som de i plast (så jag slipper bli sjösjuk).

Förr har jag ridit i både Griffin distansadel (engelsk modell) och westernsadel. I Griffin red jag som längst 12 mil, den gav dock den klassiska engelska sadel urgröpningen bakom bogbladen. I min bomlösa har jag ridit som längst 8 mil, inte beroenda av sadeln, utan att jag inte haft en häst för mer på senare år. Hästen på bilden är helt grön, ej startad.

Vad sugen jag blev på att få starta en ritt igen, när jag tittade på bilder av Kim från en ritt. Suck och längtan, när skall snön smälta och våren och ritter komma? Mer bilder.

Hälsning Maja
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har ni för utrustning!

Hej hopp! :bump: Nu har vi införskaffat oss ännu en sadel - en Torsion dressage. Mycket, mycket skön och jag är sååååå nöjd med köpet! :love:
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

:eek: vilken färg snacka om att man måste synas rätt bra. Lite coolt att ni har hittat schabrak med oranget på också. Det borde väl finnas oranga lindor och sånnt också?
Men själv skulle jag valt en annan färg :eek: :eek: :eek:
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Maja, ditt träns är snyggt, var har du köpt det? För du har väl inte gjort det själv oxå;)

/Emma
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

TotallyLost skrev:
:eek: vilken färg snacka om att man måste synas rätt bra. Lite coolt att ni har hittat schabrak med oranget på också. Det borde väl finnas oranga lindor och sånnt också?
Men själv skulle jag valt en annan färg :eek: :eek: :eek:

Här finns de både lindor täcken paddar o träns, sadel om du vill oxå... Ja du färgen faller inte alla i smaken man nog syns vi allt de går inte att ta miste på. Och mig veteligt finns end 2 st andra som tävlar med orange, kublai moon o isolde (hackamore). Men isolde har nog stor gardegob :D

Min sponsor satte färgen....
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Jag tycker att ni är supercoola i orange!!!

Måste också passa på att fråga. Blir det inte väldigt varmt med fårskinnsöverdraget till sadeln?
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Nej det är ju så prec som för djuren att är de varmt e skinn/ull svala e de kallt e dom varma... de e som o sitta i en jätte go bommulstuss...inga skavsår här inte!!
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

wowwhatagirl skrev:
Här finns de både lindor täcken paddar o träns, sadel om du vill oxå... Ja du färgen faller inte alla i smaken man nog syns vi allt de går inte att ta miste på. Och mig veteligt finns end 2 st andra som tävlar med orange, kublai moon o isolde (hackamore). Men isolde har nog stor gardegob :D

Min sponsor satte färgen....

Hoppas att du inte tog illa upp i vad jag skrev :o
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

absolut inte.... no worries, som ja skrev färgen faller inte alla i smaken prec som jag inte tycker lila e de hetaste man kan välja. Smaken e som baken...
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Har tänkt och ha westernsadeln och ett vanligt öppet träns med 3 delat D-bett på tävlingen, samma som jag har på träning. Ekonomin är väl inte det starkaste just nu men jag hoppas kunna köpa en ny westernpadd med gel-inlägg eller en bomlös sadel. Men föst ska vi testa och tävla och se så att allt funkar :D
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Ja, man skulle nog gärna kunna tro det, att hon har den färgrannaste garderoben, men jag är barnsligt förtjust i den klarblåa färgen, men fick höra en ryttare säga till en annan vid starten till Nybygget "-den blå, den har ju alla andra".
När vi nu fått en ny tävlingskamrat i stallet har jag haft stora huvudbryn, hade tänkt att hon kunde använda samma träns som Isolde, det är ju snyggt nog. Men jag har hasat ut alla träns i lager och stått med färgkartan på de andra och haft svårt att bestämma mig...
Usch, vilka lyxproblem..men jag tror att jag har bestämt mig nu.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Hej, jag frågar väl också på nu lite då när ämnet ändå är uppe, ska rida min första distansritt nu i helgen, och undrar: får man rida på ett vanligt side-pull?
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Ja, betslingen är (i stort sett) fri, sidepull är ok.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Vad har den nya stjärnan för färg? (På sej själv menar jag.
Och vad blev det nu för tävlings färg?:rofl:

Mona
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

FZ är skimmel och jag valde tillslut ljusgrönt! Fast jag är inte så tjusig som Kim med vojlock som matchar. Inte än i alla fall :)
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Eller så gör man som jag:
bestämmer att ekipagets tävlings"färg" är regnbågen. :angel:

Har ingen som helst sinne för att matcha färger så vi kör en massa olika på samma gång! (Om ni tittar noga så kanske ni ser att jag iallafall försökt hålla mig till vinrött...en gammal och säker hästtillbehörsfärg som man lätt brukar hitta kläder och benlindor i...)
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Jag har alltid försökt ha blå färger till min häst av självklara skäl, men har mer och mer lutat över åt avsaknad av färg, tex så vill jag ha en vit Biothane-sidepull med vita tyglar, grå kevlarbenskydd, svarta byxor, vit tröja, grå täcken, osv...

Då hästen är vit så kommer utrustningen att mer smälta ihop med honom och jag är nog lite inspirerad av bilden på Kina(?) på framsidan av DR hösten 2004 där hon kommer uppför långbacken på Härjedalsritten med ljusgrå häst, vit träns och tyglar, och svartvit själv. Känns enkelt och snyggt.

/Camilla
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Lånar knapp..

Klämmer in en liten fråga här angående utrustning; ser att det är vanligt att ryttare som annars har speciella distansridbyxor har vita ridbyxor vid prisutdelningen, är detta något dom valt för att det är finast så, eller är det ett krav på längre sträckor? :bow:

MVH Marie
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
812
Senast: skiesabove
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 047
Senast: skiesabove
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 404
Senast: Seabaz
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
7
· Visningar
256
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp