Bukefalos 28 år!

Vad har ni för utrustning!

Sv: Vad har ni för utrustning!

Klädseln vid prisutdelning är reglerad i TR - från en viss klass (status på tävling?) ska man helt plötsligt se ut som man har vunnit en hopptävling fast man ridit distans.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Är det sant? Det har jag aldrig hört talas om!
Från vilken klass gäller detta?
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Tror att det är ett måste endast på internationell nivå (har inte TR) eller kanske från 80-120 km?

Men även om man "bara" rider 50 km tycker jag vita ridbyxor, renborstad häst etc ger ett snyggt och fräscht intryck och kan ju bara ge positiv reklam för distansen?!
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Jag tycker absolut att den som placerat sig oavsett klass el placering skall vara iförd minst vita ridbyxor gärna vitt schabrak och kavaj, som camilla säger BRA REKLAM för sporten!!!!!!!
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Det skulle aldrig i livet falla mig in att köpa massa utrustning för att kunna gå in till en prisutdelning i "vanliga" tävlingskläder.
Jag har alltid tyckt att det sett lite fånigt ut när folk kommer in till prisutdelning i vita ridbyxor.
Att man kan tvätta av sig och vara ren är en sak, men att skaffa utrustning för flera tusen och släpa med sig på ritterna omutifallkanske man råkar placera sig är lite onödigt.
Jag ser inte heller att det skulle vara bättre reklam för sporten genom att se ut som en dressyrryttare på prisutdelningen.
Snarare uppfattar väl folk det som att vi skäms för de kläder vi tävlar i.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

håller helt med dig CK jag tycker också att man ska visa sig på priutdelningen hel,ren och i de kläder man tävlar. känns onödigt att köpa och släpa med sig prylar ifall att...
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Jag tycker att det ska vara helt och rent på prisutdelningen. Men gärna med vita ridbyxor och sådant. Man behöver ju inte köpa det dyraste....
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Omutifall all man blir placerad, beror nog oxå på vilken nivå man rider.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Men om man ska ha VITA ridbyxor på sig på prisutdelning, måste det väl innebära att man tycker det är snyggt?
Varför rider i såfall ingen i vita riding tights?

Inte en enda ryttare jag känner, inte ens de "vanliga" rider runt i vita ridbyxor.
Jag skulle kunna tycka att det var snyggt om de som rider för landslaget möjligen hade blå ridbyxor med gula sömmar, tillsammans med piketröja i samma färger, och sen en inte alltför pluffsig "träningsoverallsjacka".
Men vita ridbyxor tycker jag inte man förknippar med vår sport.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

neywaz skrev:
Tror att det är ett måste endast på internationell nivå (har inte TR) eller kanske från 80-120 km?

Men även om man "bara" rider 50 km tycker jag vita ridbyxor, renborstad häst etc ger ett snyggt och fräscht intryck och kan ju bara ge positiv reklam för distansen?!

Måste vara på internationell nivå i så fall. I svenska Distans-TR står det ingenting om klädsel vid prisutdelning.
När vi ändå är inne på det, så står det inte heller något om ärm på tävlingströjan, bara att den ska ha krage och "inte vara nedsättande...etc"

Så om ni inte har armar som ni tror kan skrämma åskådarna eller skämma ut sporten så kan ni med TRs medgivande, tävla ärmlöst enligt min tolkning.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Det är det gemensamma TR som tar upp klädsel vid prisutdelning.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Krasux skrev:
Maja, ditt träns är snyggt, var har du köpt det? För du har väl inte gjort det själv oxå;)

/Emma

Jo, nästan. Det är ett gammalt galoppträns som jag fick med den första hästen jag köpte, som jag har sytt om till ett distansträns med löstagbara sidostycken. Så ingen aning vart det är köpt.

Hälnsning Maja
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

och i den står det (nu är min från -03) "Pristagare ska vid prisutdelning vara reglementsenligt klädda." (...) om arrangören önskar ha speciella cermonier (tex vita ridbyxor borde ingå här, egen kommentar) vid tävlingens prisutdelningar kan han redan i "meddelande till ryttare" ange hur prisutdelningarna ska gå till"
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Macken22 skrev:
och i den står det (nu är min från -03) "Pristagare ska vid prisutdelning vara reglementsenligt klädda." (...) om arrangören önskar ha speciella cermonier (tex vita ridbyxor borde ingå här, egen kommentar) vid tävlingens prisutdelningar kan han redan i "meddelande till ryttare" ange hur prisutdelningarna ska gå till"

Det är nog så det står, och reglementsenligt för distansritt, ja det är ju bl a den där tröjan med krage osv som vi diskuterat förut. Har svårt att tänka mig att distansryttare ska tvingas köpa kavaj och vita ridbyxor som man annars aldrig använder...

För min del tycker jag att distanskläder ser bra ut. Givetvis ska man vara hel och ren (och av den anledningen kanske ta med en extra uppsättning att ha på vid eventuell prisutdelning).
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Inte behöver man lägga flera tusen för att få tag i kläder till prisutdelning. Själv har jag köpt ett par vita enkla ridbyxor för 150:- har till det en vit polo eller klubbtröja/jacka. inte kan ni mena att ni känner er frächa och fina till en prisutdelning i ett de kläder ni ridit i ? själv känner jag mig både svettig och skitig i mina ridkläder. När du rider för landslaget har du marin blå byxor, gul/blå tröja och vit hjälm.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Team J H skrev:
När du rider för landslaget har du marin blå byxor, gul/blå tröja och vit hjälm.


Och ändå anser vissa att det är nedsättande för sporten om man inte tar på sig vita ridbyxor för att ta emot ett 6:e pris på en T50?
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Jag tror hon pratade om klädseln som landslaget har under tävling. På de bilder jag har sett från mästerskap när det förbesikting osv har ryttarna haft vita ridbyxor och en tröja med krage på på överkroppen.
 
Sv: Vad har ni för utrustning!

Jag har flera distansridbrallor och extra tröja har man ju med iallafall, så inte behöver man ta de svettiga kläderna som man ridit i till prisutdelningen.
Själv äger jag faktiskt kavaj, vita ridbyxor och läderridstövlar också men av principskäl tänker jag nog inte ta på mig dom till en prisutdelning i distansritt eftersom jag tycker att distanskläder är snygga och hedrar den sport jag tävlar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
812
Senast: skiesabove
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 045
Senast: skiesabove
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 404
Senast: Seabaz
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp