Vad har ni haft TUR med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har ni haft TUR med

Ja det fanns det. Tack!!

Är bara lite förundrad över att kvinnans hud inte har blivit mer elastisk under alla miljontals år som vi har fått barn.
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag var rädd för förlossningarna (vågade aldrig läsa slutet i de där instruktionsböckerna om hur det går till ... :angel: ) Men det gjorde inte speciellt ont att föda. Hade full koll hela tiden - och tyckte faktiskt att det var ...KUL!!!

Och efter tre barn kommer jag fortfarande i samma jeansstorlek som jag hade som 18-åring.

Egentligen har allt det här med barn varit som jag tänkt mig det - bara så mycket roligare. :D
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag hade lätt för att bli gravid. Känns väldigt skönt efter att ha läst om hur motsatsen känns på div webbsidor!

Jag mår inte SÅ illa att jag spyr (bara nästan). Det får man väl vara tacksam för...
Jag har en oerhört bra sambo som stöttar mig till 110% och som tar hand om mig och hushållet när jag känner mig sick.
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Det mesta, måste jag erkänna (även om man måste få gnälla ibland):

-Jag har inte gått upp så hysteriskt i vikt (12 kg nu men det är bara en månad kvar). Trodde jag skulle rusa upp i vikt direkt
-Mådde inte illa i början (bara spytt en gång och tror det berodde på att jag sprayat håret med en hårspray som jag senare kom på att jag inte klarade av)
-Hade foglossning ganska tidigt men de försvann! :)
-Inga cravings
-Sover fortfarande jättebra
-Inga bristningar
-Blev jättebrun när jag solade, och fick inga pigmentfläckar. Färgen har suttit i längre än vanligt.
-Är inte rädd inför förlossningen
-Pratar fortfarande gärna om annat än om barn och graviditet
-Inga humörsvängningar (inte mer än vanligt iaf), snarare lugnare
-Det var lättare att hitta kläder än jag trodde
-Jag är varmare, vilket är positivt eftersom jag normalt är frusen (men det blev inte för varmt i Italien fastän det var i mitten av juli)
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag mådde illa kosntant i 9 månader med första och fick foglossning ganska tidigt också. Men jag fick i alla fall inte havandeskapsförgiftning och sonen föddes fullt frisk!

Andra gången mådde jag illa i 9 månader, men inte riktigt lika mycket och kunde plugga under första tiden, även om det var jobbigt. Foglossning fick jag också väldigt tidigt. Kan inte just nu påminna mig om hur det kändes, men jag hade nog väldigt ont, det säger släkten när jag frågade om det :D

Under första graviditeten gick jag upp alldeles för mycket och efter den gick jag inte ner något, under andra graviditeten gick jag upp 7 kg och efter 2 månader hade jag gått ner alla igen, och det är ju också bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag funderar på hur "sjuk" man behöver vara för att det ska kännas ok att be om hjälp av psykolog? Jag har aldrig haft kontakt med...
2
Svar
27
· Visningar
2 957
Senast: Kanintant
·
Gravid - 1år Hej Har en liten fundering hur ofta man skall/bör gå till både MVC och BVC... Väntar bebis i slutet av Aug samt har en 6 åring...
2
Svar
27
· Visningar
4 276
Senast: Sar
·
Övr. Barn Börjar med att varna om gnälltråd, jag upptäckte precis hur rädd jag verkligen är för det här nya steget. I våras upptäckte jag och...
2
Svar
27
· Visningar
2 382
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp