Vad har ni haft TUR med

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Oftast så "gnäller" vi ju mest över våra graviditetskrämpor så jag tänkte det kan vara intressant att se vilka av era farhågor inför graviditeten som INTE infriades?

Börjar själv:
Jag slapp må spyilla, har inte spytt en enda gång. :bow:
Jag har "bara" gått upp 6 kg från vad jag vägde innan, har alltid trott att jag ska gå upp minst 20 kg. :crazy:
Jag tappar inte hår alls, tappar faktiskt mindre hår nu än innan jag blev gravid.
Jag har inte fått några matnojjor, har istället blivit av med med cola-beroende. :banana:
Jag har inte haft några stora hormon-/humörsvängningar. (:bow: <-säger sambon)

Än ni då?

Jenny
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Är bara i v 12-13 än så länge så. men med min tur får jag allt man kan få och värsta varianten av allt, inlagd med dropp pga illamåendet. Och eftersom det börjar så "bra" vågar jag inte fundera så mycket över allt annat...
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Var livrädd för att få problem med ryggen då jag har problem sedan innan efter att flygit av för många hästar, men det slapp jag :D
Annars har jag nog råkat ut för det mesta haha ;)
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

*slapp nåt större illamående
*Slapp foglossningar
*slapp ont i ryggen mm
*gick inte upp något
*inte mycket sammandragningar föränn på slutet

Hade en fysiskt sett väldigt lätt graviditet,utom sista veckorna då man mest kände sig tjock & trött och hade lite sammandragningar...
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag har aldrig klagat över något när det gäller graviditeten, kanske att jag var ganska trött i slutet i perioder men det är allt.

Jag hade nog en idealgraviditet.

Jag mådde inte illa.
Jag gick upp 10kg, ganska lagom.
Tappade inte hår förren i slutet av ammningen. och inte stora mängder.
Inget jag fick avsmak för i matväg eller fick sug efter. Saknade iof mögelost lite.
Var mycket lyckligare än vanligt, hm ja man kanske lider av mensdeppresion så att inte ha mens var ju en befrielse.
Fick inte foglossning eller svårt att ta på mig skorna

Det enda som var jobbigt var ju förlossningen :) Men den klagar jag inte över, försöker mest förtränga så jag kanske kan tänka mig ett barn till nångång :D :crazy:
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag fick inte hängigare bröst än innan, jag fick inga ränder på magen och tids nog kom jag i mina gamla kläder igen :banana:
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

öhhh typ allt har infriats förrutom *peppar peppar* havandeskapsförgiftning typ HELLP som jag är livrädd för!!! Hallelujah för det!
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag har haft både lätta graviditeter och förlossningar. Jag har inte heller haft några speciella farhågor innan så jag hade inget direkt att infria/ inte infria.

Angående håret så tappar man i regel som mest under amningen och mindre än vanligt under graviditeten...
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

jag gick inte upp så mycket i vikt (2,5 kg)
jag fick inte ont i ryggen eller höfterna
jag fick inga cravings utan snarare avsmak för det mesta
jag samlade inte mycket vätska och blev inte så svullen
:D
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag tror att jag har haft en helt särdeles enkel graviditet.

Jag har gått upp lagom mkt, tycker jag är snyggare med lite extrakilon här och där, och att boobisarna är en storlek större och fastare stör inte heller precis :D :o

Inga rörelseproblem, ridit länge, gjort det mesta som vanligt fast lite lugnare om det behövts.

Just inga matnojjor, mådde illa ett tag runt tredje månaden men slapp iaf spy annars god aptit på det mesta.

Alla värden har legat bra hela tiden med lite hjälp av järntillskott.

Tröttare än vanligt har jag nog varit men det har inte direkt kännts som ngt större problem, sova middag är ju mysigt!

Nu återstår bara att se hur kroppen kommer se ut efteråt, bara bebben kan få för sig att ploppa ut nån gång. :idea: Har haft sammandragningar rätt ofta hela veckan och igår var jag iaf nån cm öppen men mer verkar inte hända. SEEEEEEEGT!
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Tja denna gång är jobbig pga foglossning men övrigt är bra. Jag tycks föda lätt.
Men båda ggr inget illamående, inget spec sug inget direkt avsmak utöver kaffe i början. 15 kg förra gången och verkar så nu med men mycket vatten.
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag trodde det skulle göra ont, men det gjorde det ju inte... jag trodde man behövde bedövningar, men det behövde man ju inte....
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

:bow: :banana:

Halleluja, precis vad jag behövde höra just nu!

TACK!

Jenny-som börjar bli redigt nervös, är ju "bara" en månad kvar
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag lovar att det är sant, jag sa till min man att vore det bara för födandet kunde jag skaffa hur många ungar som helst...att jag nu har bara en beror på helt andra orsaker...
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

När jag var gravid slapp jag allt som jag läst om och haft "skräck" inför. Mest rädd var jag för att få bristningar på magen, men jag fick inte en enda. :banana:
Jag var som vanligt graviditeten igenom. Med några undantag som:

Jag var bara sugen på husmanskost = ingen skräpmat!
Jag var sugen på frukt och aldrig godis :D
Jag började tycka om ostbågar, till sambons förtret. :devil:
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Lejonflickan skrev:
Jag trodde det skulle göra ont, men det gjorde det ju inte... jag trodde man behövde bedövningar, men det behövde man ju inte....

Det kan jag skriva under på. Det var inte alls som jag hört andra berätta. Enligt många beskriver de förlossningen som något av det värsta och smärtsammaste de varit med om, samtidigt som det var helt underbart när lill*n kom.

Själv tyckte jag inte att det gjorde ont alls. Det kändes lite obehagligt bara när huvudet kom ut. Det brände lite i underlivet, men inte gjorde det ont. Visserligen var tjejen inte så himla stor, men det är ju inte jag heller. :D

Jag väntade hela tiden på att snart kommer smärtan, snart kommer smärtan. Men det kom aldrig och helt plötsligt hade jag en helt ljuvlig liten bäbis i famnen.

Tog ingen bedövning.
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Än en gång :bow: !

Så jäkla skönt att höra dem som har positiva erfarenheter. Tycker det verkar vara "mode" i att så fort kvinnor ser en havande kvinna/tjej så ska det genast berättas hur HEMSKT det är med bristningar/förlossningsmärtor/att man aldrig får sova/osv, osv i all jävla oändlighet... Mycket uppmuntrande... *not* :smirk:

Jenny
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jamtland skrev:
Jag tappar inte hår alls, tappar faktiskt mindre hår nu än innan jag blev gravid.

Jenny
Men tappar hår gör man väll inte förens man ammar? Hela kroppen står ju på tillväxt så de jag har talat med säger att man tappar knappt hår alls under en graviditet, men sen...

Jag har inte fått några matnojjor. Men annars *oshit* det är nog värre en vad jag trodde!
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

Jag har faktiskt inte fått höra några skräckhistorier. De som fått barn medans jag varit gravid har alla verkat haft ganska lätta förlossningar. Jag tror att det är väldigt individuellt!
 
Sv: Vad har ni haft TUR med

*knapplån*

Har alltid undrat varför kvinnor får bristningar eftersom vår kropp ÄR skapt för att växa mycket på "kort" tid.

Är det någon som har något bra svar??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag funderar på hur "sjuk" man behöver vara för att det ska kännas ok att be om hjälp av psykolog? Jag har aldrig haft kontakt med...
2
Svar
27
· Visningar
2 957
Senast: Kanintant
·
Gravid - 1år Hej Har en liten fundering hur ofta man skall/bör gå till både MVC och BVC... Väntar bebis i slutet av Aug samt har en 6 åring...
2
Svar
27
· Visningar
4 276
Senast: Sar
·
Övr. Barn Börjar med att varna om gnälltråd, jag upptäckte precis hur rädd jag verkligen är för det här nya steget. I våras upptäckte jag och...
2
Svar
27
· Visningar
2 382
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp