Bukefalos 28 år!

Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Åh fy sjuttsingen vad gott! :D

Jag har ätit avokado, tonfisk och kvarg till middag :angel:
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Oerhört :D En Coca Cola Cherry Zero till det med. Fy fan vad jag är mätt nu. Åt liksom en halv grillad kyckling och sen jordgubbarna :p Så fort som det har lagt sig lite, så blir d gymmet. Vet, man ska inte äta precis innan, drf jag väntar :p
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

doglover: Haha, nä hade faktiskt inte läst att du använt det! Såg i en affär att de hade halva priset på kruskakli, annars hade jag säkert inte sett åt det ens.. sen läste jag innehållsförteckningen och gillade vad jag läste!

I min är det bara 195 kcal/100 gram, minns inte just nu vilket märke. Sen hade jag sån tur så jag fick en påse gratis också för de hade gått ut haha:p:D

Ni andra som e nyfikna, testa!

------------------------

Min middag idag; Naturell lättyoghurt, havregryn, lakrits-smaksättare och så en bit av mormors kavelgris med bregott:d

Riktig mat var det ja, men jaja... ^^


//r
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Skriver här så jag kan hålla koll på tråden! Här känns det som om det kan finnas många bra tips :-)

Till middag idag blev det i alla fall torsk, pressad potatis, smält smör oh en kall sås med vitlök. Gjorde även en drömtårta! Sambon oh jag sitter nu utslagna i soffan och är så mätta så vi knappt orkar röra på oss! :-)
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Vad köper du för kvarg? Jag håller mig till Icas lättkvarg, den har minst konstigheter i sig :D
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Hm. Coca cola cherry? Det lät spännande! Minns att jag smakade coca cola vanilj när jag var typ... 8 år gammal :angel: Är den god? :D
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Det är rätt bra inspiration! Men det är också rätt bra matdagbok, så att man måste reflektera över vad man ätit under dagen. Då tänker man till lite mer! :)
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Jag köper oftast det från Ica Basic (och det är typ det ENDA jag köper från Ica Basic, är skitnoga med vad jag köper annars. Hehehe.)

Idag har jag ätit smoothie till frukost, morotssoppa till lunch, en avokado till mellanmål och lasagne till middag.
Jag gjorde MASSOR av lasagne på 900 g hjortfärs (och kantareller!). Det blev cirka hur mycket som helst och lär räcka ett bra tag...
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Höhö :) A, märkte att det skiljer sig en del på näringsinnehållet kring de olika märkena faktiskt. Jag jämförde :p
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Coca cola cherry zero :) kalorifri å helt outstanding :D zeron har mer körsbärssmak än den vanliga cherryn. Antar att de e så för att den inte är lika söt. Samma med vaniljen tycker jag. Hittade dom på city gross USA-hylla. :)
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Garants kvarg när ja e på willys. Lindahls när jag e på citygross. Å ica basic + icas vanliga. :)
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Igår.

Frukost: Mellanfil med müsli
Mellanmål: Ett kokt ägg
Lunch: Pasta med korvsås
Mellanmål: En halv måltidsbar
Middag: Schnitzel, potatisräfflor, bea, sallad, tre bitar av en baguette (med smör), lättdryck. (sambon tyckte att vi skulle ha "lyx"-middag mitt i veckan :p)
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Är Ica Basics kvarg god? Jag tycker förpackningen gör att den ser icke ätbar ut nämligen :D
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Tyckte jag med ;) Haha! Man blir inte så impad va? Men jag blev positivt överraskad :) Den var icke äcklig :p
 
Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Hitills idag: Vaniljyoghurt med kruskakli, russin och banan. Keso med kvarg och äppelmos. Kaffe med mjölk. Och lite vindruvor med.
 

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
11 936
Senast: tuaphua
·
Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
416
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
481
Senast: skogaliten
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp