Vad jobbar ni hästmänniskor med?

Jag pluggar heltid till jurist och imorgon börjar jag första dagen på mitt nya jobb som pantlånare. Till jobbet tar jag buss för att det är svårt med parkering inne i stan, till skolan tar jag bil. Är ca 1 mil till jobb, lite längre till skolan (samma riktning). Stallet är precis åt andra hållet ca 1,7 mil hemifrån där jag har min enda häst. Så det blir en hel del åkande för mig med, det tar lite på samvetet men vad gör man. I sommar ska jag cykla till jobbet istället.
 
Jag är specialpedagog på en skola ca 2 mil hemifrån. Bor på gård tillsammans med hästar, hundar, höns och sambo.
 
Arbetar heltid som aktivitetsledare på en daglig verksamhet. 07.30-16, med flextid. Tar mig knappt en timme till jobb, från dörr till dörr. Har fyra ponnys inackorderade lite mer än 9 km från hemmet, cyklar dit på min elcykel på 23 minuter.
 
Jag är sjuksköterska och jobbar 80%. Varvar med ren dagtid (mån-fre) på mottagning och oregelbunden arbetstid (på vårdavdelning) med mycket natt (och varannan helg). Har 3 mil (30 min) enkel resa till jobbet och har hästarna hemma på egen liten gård.
 
Jobbar som barnskötare 7mil hemifrån.
Har lite lektioner och kurser som extraknäck samt jobbar på ridskola en kväll i veckan. När jag har ork jobbar jag även helger i stallet, som ligger 3km hemifrån - där står även min häst.
 
Jag jobbar som fjärrtågklarerare/trafikledare på trafikverket. Heltid, med varierande arbetstider dygnet runt och året runt. Passar mig helt ypperligt som hästägare! Har mycket nattjänstgöring, landar på 34 timmar i veckan, tjänar bra och har massor med tid över för min häst!

Dessutom är yrket en dröm, krävande, varierande, spännande! Ibland lugnt, ibland smäller det till och det blir massor att göra. Och när arbetspasset är slut är det bara att stänga dörren och någon annan tar över, inga uppgifter som ligger och väntar.

Mina arbetstider ser ut som följer, antingen jobbar jag förmiddag, eftermiddag eller natt.
Förmiddag: 06.00-13.30
Eftermiddag: 13.30-21.00
Natt: 21.00-06.00

Jobbar en helg i månaden.
 
Jag jobbar som kock/kallskänka lite här och var där jag behövs vilket gör att det kan variera lite i sysselsättning och tid 50-150% :P har 1,5 häst och båda bor i samma stall dit det tar mig ca 30min med buss. Jobben ligger på 10-15min avstånd med buss. Funkar för det mesta bra men blir inte så mycket tävlande som jag hade önskat då jag oftast jobbar på helgerna.

Fördelen med yrket är att jag ofta har möjlighet att rida när det är ljust ute. :)
 
Jobbar på bensinstation som biträdande säljchef, heltid, skift, ena veckan 6 dagar (vardag 14-22, helg 8-16) och andra veckan 4 dagar 6-14 och så rullar det på.
Passar som många andra säger perfekt för man har massa tid till hästen och jag slipper alla köer + att man tjänar bra :D.
Har 7 min till jobbet och 30 min till stallet (2,5 mil) till stallet.
 
Jobbar som Gruppledare inom kommunen och bor på egen gård, två hästar, make och två barn. :)
 
Driver krog mkt jobb bra lön skriver mitt eget schema men måste såklart jobba mkt själv. Har 2,9 mil till jobbet och 7km till stallet där jag har två ponnys som jag delar m döttrarna. Uppställningen är inackordering m personal dvs vi mockar och gör iordning foder men personal släpper ut och in samt fodrar
 
Jag är ingenjör inom konstruktion med inriktning ny konstruktion, anläggning och bro. jobbar som teknik konsult och med huvuduppgift så som projekt maneger, leder alltså uppdrag och är teknikansvarig.
Uppdrag med både privata, kommunala och statliga beställare.
Jobbar 100% men har flex
Har två hästar och står uppstallad i full inackorderingsstall 25min hemifrån.
Bor i huvudstaden
 
Läser gymnasiet på distans, vilket är väldigt likt komvux-distans till upplägget. Vet inte hur jag ska förklara i vilken årskurs jag går i :p
Läser också på mer än 100% tempo kan tilläggas.

Just nu jobbar jag extra i stall, vilket väl blir kanske typ 20-25 h/v. Har tidigare jobbat lite som groom åt några som tävlat på lite halvhög nivå, och som funktionär på diverse meetings.
Har ingen egen häst, men min ridskola ligger ca. 25 min bilresa från där jag bor, och mitt stalljobb ca. 40 min bort.
 
Jag har precis bytt jobb för att hinna med att leva lite mer, så numera jobbar jag som lärare kan man säga, på gymnasienivå. Så nu har jag 10 minuter med bil till jobbet, kan cykla dit om jag vill.
Innan jobbade jag som mellanchef med alldeles för många anställda direkt under mig, hade 2 timmars pendling varje dag. Även om jobbet var kul så hade jag inte mycket ork till annat.

Hästarna har jag 4 km hemifrån, på lösdrift.
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)
Jag är socionom och arbetar som enhetschef på ett privat hvb-hem för ungdomar. Jobbar 90% och är ganska flexibel. Är hemma minst en dag i veckan, men i stort sett alltid tillgänglig på telefon. Har ca 30 min med bil till jobbet. Vi bor på gård och har två hästar.
 
Jag är relativt ny här på Bukefalos så jag har ingen aning om detta ämne har diskuterats flitigt sedan tidigare. :angel:

Men det jag är nyfiken på... Vad jobbar ni hästmänniskor med? Alltså, vad har ni för yrke? Arbetsuppgifter? Arbetsgivare? Sysselsättningsgrad? Deltid, heltid?! Studerar ni kanske?

Har ni en eller flera hästar? Bor ni på gård med eget stall och hur långt har ni till jobbet varje dag? :)

Jobbar som ingenjör inom solcellsteknik. Oftast kontorstider men har flexibel arbetstid, ca 30 min till jobbet.

Har eget stall utanför husknuten :) har en egen häst och 3 inackorderade som är syrrornas och mammas. Vi turas om med mockning och sånt, men jag sköter utsläpp före jobbet och de flesta andra fodringar med. Funkar bra! Har gjort stallet hyffsat lättskött. Vi är ju 4 pers med körkort så det går alltid att få hjälp om jag reser bort eller jobbar över.
 
Jag jobbar som fjärrtågklarerare/trafikledare på trafikverket. Heltid, med varierande arbetstider dygnet runt och året runt. Passar mig helt ypperligt som hästägare! Har mycket nattjänstgöring, landar på 34 timmar i veckan, tjänar bra och har massor med tid över för min häst!

Dessutom är yrket en dröm, krävande, varierande, spännande! Ibland lugnt, ibland smäller det till och det blir massor att göra. Och när arbetspasset är slut är det bara att stänga dörren och någon annan tar över, inga uppgifter som ligger och väntar.

Mina arbetstider ser ut som följer, antingen jobbar jag förmiddag, eftermiddag eller natt.
Förmiddag: 06.00-13.30
Eftermiddag: 13.30-21.00
Natt: 21.00-06.00

Jobbar en helg i månaden.

Vad krävs det för utbildning för ett sånt jobb? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 921
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 961
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 670
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp